olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 Dobry den vsetkym, otcovi na jeho FII prestala fungovat kontrolka dialkovych svetiel na pristrojovke. Svietenie fungovalo, prepinanie tiez, len to neukazalo... :feve: Suvisi to s domontovanymi bixenonmi (verzia s posunom vybojky, bez clonky). Neodislo to hned, ale az urcity cas po domontazi. Predpokladam nejake rusenie (asi pri prepinani) od elektromagnetu. V servise mu ich vymontovali, dali nazad origo ziarovky, nasledne (kedze je v zaruke) mu v autosalone vymenili pristrojovku a tu vadnu "odoslali na analyzu do skodovky". Udajne to ale nie je prva FII, ktorej sa to stalo, ze uz ich par takto riesili... Nemate niekto podobnu skusenost? Nenasla by sa schema pristrojovky, pripadne nejaka schema elektroinstalacie (hlavne cast tykajuca sa svetiel (bez natacania). :help: Pred opakovanou domontazou xenonov by sme tam nahodili ochranu (zenerka a spol), len by bolo dobre vediet kde. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 No to je nemilé. Je pravda že tá kontrolka a ešte zopár sú slabo chránené (ono na normálnu prevádzku to samo stačí)Pred LEDkou je 487R odpor a paralelne ke nej je 330R Kostrené je to spleťou nulových prepojiek 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 Nemas nahodou komplet schemu toho panelu? Alebo aspon prislusnej casti. To vies, ochranu vieme poriesit, len treba vidiet (vediet) kde... smile.gif 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 To ti nikto nedá schému budíkov, na to zapomeň.Veď ak máš DP FI tak sa pozri kde je pin na tú kontrolku a je to. Je identická s FII 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 No aspon to, ze budem mat pin. Vdaka. A zabudnut na to nechcem, mozno sa raz aj to stane. bleh.gif 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 Hm tak stále viac a viac ľudí svojimi skúsenosťami potvrdzuje, že neorigo xenóny si s elektronikou FII/R proste nerozumejú blink.gif 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 No vyzera to tak. A blbe je, ze sice neorigo, ale znackove... aggressive.gif 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 Aka značka? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 Zistim a dam vediet. Momentalne tam ma klasicke ziarovky. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 ok som zvedavý 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 Takze tie menice co tam boli su Matsushita electric. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 No hej, Matsushita je síce značka ale, Hella a Valeo sa tomu venujú odosť dlhšie a meniče sú preverené na milionoch áut, napríklad BMW používa ten istý menič od helly ako má napr FI len je tam znak BMW biggrin.gif 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 No ved hej. smile.gif Otec hned vymyslel, ako to nakablovat, aby ovladanie islo na relatka a oddeli tak galvanicky okruh svetiel od "zvysku sveta". Akurat napajanie bude napojene a na to dorobime bud nejake suppresory, alebo inu ochranu. Asi to zapojime na stole a pomeriame ake rusaky a odkial idu. To vies, nejako ma to zacalo zaujimat, co tam pusta menic a co ten elektromagnet na prepinanie tlmene/dialkove. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 Tak jedna drobnost, v pripade bixenonov so zmenou ohniska (nie clonka) ten elektromagnet nema ochrannu diodu a tecie cezen (pri zapnuti dialkovych) cca 0.5A. Zaroven zapojenie kabelaze, ktora k tomu je pocita s oddelenymi spinacmi na tlmene a dialkove a preto ledka na signalizaciu dialkovych dostava riadne po hube, lebo nezelane uzatvara okruh... Otec skresli schemu (momentalne je len na papieri) kabelaze upravenu tak, aby aj tato "znackovejsia sada" nerobila problemy, potom ju sem hodim. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 No ono vieš ako by to bolo treba iba urobiť? Presne ako blokuješ relátko diodou, kôli spätne naindukovanému napätiu opačnej polarity pri vypnutí. Oli hoď sem tú schému potom nech popozeráme post-23-1156182784.gif 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 To doplnenie ochrannych diod je jedna cast, zvysok je rieseny oddelenim pomocou rele. Ved uvidis, potom to sem dam. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 Myslím že zas tak preháňať to netreba biggrin.gif ale ok uvidíme No dnes osm si požičal digi osviloskop tak skúsim odsledovať nejaké rušenie, teda už som to kukal ale iba na origo meniči a bolo to ako som predpokladal, skoro nič. Skúšal som aj systém D1S VALEO a ten na tom bol skoro rovnako.Neorigo nevie vyskúšať musím si nainštalovať soft aby som stiahol screenshoty z osciloskopu 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 No nemám žial nainštalovaný Fluke View Forms aby som mohol dať celý trend tak aspon takto: Napätie akumulátora: naprázdno 12V / s pripojeným meničom 11,5V 1s - 15,6A 2s - 13,1A 3s - 12,3A 4s - 10,2A 5s - 10,0A 6s - 8,9A 7s - 8,1A 8s - 7,8A 9s - 7,6A 10s - 7,3A 11s - 7,0A 12s - 6,7A 13s - 6,5A 14s - 6,3A 15s - 6,1A 16s - 5,8A 17s - 5,7A 18s - 5,5A 19s - 5,3A 20s - 5,2A 21s - 5,0A 22s - 4,9A 23s - 4,6A 24s - 4,5A 25s - 4,4A 26s - 4,3A 27s - 4,1A 28s - 4,0A 29s - 3,9A 30s - 3,8A 31s - 3,7A 32s - 3,6A Ten štartovací prúd však pri "tvrdšom" zdroji čo autobaterka isto bude (a teda napätie neklesne pod 12,5V) bude max 12 - 13A, možno menej. Nechce sa mi sa trepať do auta a tam simulovať biggrin.gif 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 inak zaujimave je ze ja som nemal so xenonami nikdy problem. najprv som mal H4 (parabola)a potom som vymenil svetla za H7 (projektorove) a stale to fici. svetla niesu natacacie. a to uz mam asi rok nahodene. Aj s dennym svietenim a nikdy sa nestalo ze by sa nezapli alebo tak. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 A ake menice a vybojky pouzivas? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 http://tuning.autodoplnky.cz/xenon-vybojky...8000k-s19080026su to sice 8000 ale ine na tej stranke vtedy nemali.. pisu ze elektronika philips no ja som na tom nikde nevidel napisane. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 hehe vlastne hej Arts ty máš xenony.No ale podla obrázku sú tie tvoje už piata generácia...niet sa čo čudovať biggrin.gif 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Červenec 1, 2009 Autor Sdílet Odesláno Červenec 1, 2009 Takze mam tu prve veci... zapojenie kabelaze dostavbovej sady, ktora nefungovala korektne zapojenie doplnene o ochrany Je to vsetko pre klasicke svetla (nie corner) vybavene dvojvlaknovou ziarovkou. Copyright ma otec. :P Kabelaz s ktorou odisla led-ka bola mozno mierne odlisna. Zapojenie vo vozidle je dohladatelne. Je to spravene tak, ze pri prepnuti na dialkove sa cez led uzatvara nezelany okruh, ktory sposobuje jej pretazovanie pri pouziti tejto sady / kabelaze. Ako zaujimavost uvediem, ze elektromagnet, ktory prepina tlmene/dialkove ma odber cca 0.5A jeden a nema ziadnu ochrannu diodu. Dalsie info / dostavby / prestavby / upravy kabelaze budu dostupne priebezne (ked to od neho dostanem do ruky a pominie informacne embargo). Predajcovia dostavbovych sad (aj relativne kvalitnych) sa v elektrike nevyznaju a netreba im to prilis zjednodusit. lol 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.