Přejít na obsah

Servis Octavie po 10 letech


Guest Mišel

Doporučené příspěvky

Ahoj :-)´

 

Kluci v prosinci, přesněji 22.12. oslaví moje oktávka 10 let svýho bytí :-)

Chci se zeptat, co vše se má po 10ti letech měnit navíc od normální prohlídky? Doteď bylo autoservisováno v autorizovaném servise Škoda.Moje auto je benzín a má nalítaných 142 t km. Děkuji za rady - někde jsem četl něco jako pásy, airbagy atd. Michal

Odkaz ke komentáři
Právě, že podstatného něco je: měly by se měnit pyropatrony v napínačích pásů, nejsem si jistý jak s životností vlastních pásů a airbagů - v návodu si referenci nenašel?

 

 

v navodu jsem se docetl prave o tech pasech a bagu vis.. snad je

to vse i tak to bude palka..

Odkaz ke komentáři

Když už to chceš udělat tak bag do volantu nekupuj origo. Spíš bych tu v bazaru sehnal novej volant, třeba z O2 uděláš údržbu, vylepšíš si auto a ještě ušetříš.

Patrony no já bych se na to asi vyprdl. Prostě už nejsou v záruce, ale asi vystřelí.

Nebo kolik stojí?

Odkaz ke komentáři
v navodu jsem se docetl prave o tech pasech a bagu vis.. snad je

to vse i tak to bude palka..

Pálka to bude, v autorizáku určitě, je otázka jak dlouho si chceš auto ještě nechat a zda se tak ta investice vyplatí...

 

Docela mě překvapuje, že tak "staré" auto servisuješ stále v autorizáku.

Když už to chceš udělat tak bag do volantu nekupuj origo. Spíš bych tu v bazaru sehnal novej volant, třeba z O2 uděláš údržbu, vylepšíš si auto a ještě ušetříš.

Patrony no já bych se na to asi vyprdl. Prostě už nejsou v záruce, ale asi vystřelí.

Nebo kolik stojí?

Takhle bych na to nekoukal - je podle mě mimo investovat do blbostí a neřešit bezpečnost. Je to jako dát x tisíc za leštění laku a nevyčistit každý rok klimu a pak ta svinstva dýchat...

Odkaz ke komentáři

Nedá se to takhle bagatelizovat, je tam pyrosměs a hodně záleží na podmínkách skladování.

 

Deset let může způsobit změny ve složení a struktuře a iniciace nemusí proběhnout tak jak má a pak se třeba taky potkáš s airbagem o pár (mili)sekund dřív než jsi původně plánoval...

 

Výbušky a dýmovničky, co používáme v práci, mají velmi podobnou pyrosměs, a vezmeš jich 10 ze stejného balení a tři, čtyři nefungují tak jak mají a přejdou třeba jen do hoření, jen proto, že směs se rozlomila, apod.

Odkaz ke komentáři
Nedá se to takhle bagatelizovat, je tam pyrosměs a hodně záleží na podmínkách skladování.

 

Deset let může způsobit změny ve složení a struktuře a iniciace nemusí proběhnout tak jak má a pak se třeba taky potkáš s airbagem o pár (mili)sekund dřív než jsi původně plánoval...

 

Výbušky a dýmovničky, co používáme v práci, mají velmi podobnou pyrosměs, a vezmeš jich 10 ze stejného balení a tři, čtyři nefungují tak jak mají a přejdou třeba jen do hoření, jen proto, že směs se rozlomila, apod.

Ale jen podobnou směs nemůžeš tohle srovnávat s tím co používáš v práci přeci ........

Odkaz ke komentáři

ja jsem to auto servisoval v autosalonu hned z nekolika duvodu - vyhoda pri prodeji dale jsem svoje auto servisoval a uctoval si veci na moji sluzebni oktavku a potom z duvodu garancky coz se me sakra vyplatilo pri vymene blatniku a celych zadnich vrat od rzi.. penez jsem takto usetril jiz spoustu. navic tam mam kamarada ktery mi udelal dost veci bokem a protoze je moje auto ted v max. poradku chci jeste vymenit techto par veci - auto je me hobby

Odkaz ke komentáři
Ale jen podobnou směs nemůžeš tohle srovnávat s tím co používáš v práci přeci ........

Proč ne? Ty směsi jsou ze stejných složek, jen se liší vzájmenými poměry...a to ještě armádní munice leží ve skladech s kontrolovanou teplotou a vlhkostí, což se o pyropatronách v autě, co půl roku stojí na slunci a čtvrt na mrazu, zdaleka říct nedá.

ja jsem to auto servisoval v autosalonu hned z nekolika duvodu - vyhoda pri prodeji dale jsem svoje auto servisoval a uctoval si veci na moji sluzebni oktavku a potom z duvodu garancky coz se me sakra vyplatilo pri vymene blatniku a celych zadnich vrat od rzi.. penez jsem takto usetril jiz spoustu. navic tam mam kamarada ktery mi udelal dost veci bokem a protoze je moje auto ted v max. poradku chci jeste vymenit techto par veci - auto je me hobby

Už jsem se lekl, že Ti nikdo ještě neřekl, že mimo autorizované servisy se dají věci zařídit zcela jistě levněji a pravděpodobně lépe :-)

 

Já osobně se kloním k tomu vyměnit je dle doporučení, pokud si auto hodláš dalších pár let ponechat a je to s účtováním tak jak píšeš.

Odkaz ke komentáři

Kluci, kdyby byla možnost a já na to ty peníze měl, už dávno nejsem členem O1 sekce. Takže pokud někdo ví jak vydělat 500 papouchů beztrestně, ať není lakota a napíše mi do SZ.

 

Jinak na toto téma si odpovím sám po obvolávání a zjišťování - bagy a pásy životnost 15 let :-)

 

Houmiku, já bych ten náraz taky nechtěl vidět, respektive bych ho nechtěl zažít v mým autě :palec:)

Mfm: neviděl jsem, co se stane ale i tak si trvám na svým, že raději budu mít v pořádku ¨jiný věci a bavit se o podvozku je uplně nanic, v listopadu jsem nechal nalisovat do ramen puky z TT :-) takže tam je o komfort postaraný, snad navždy.

Odkaz ke komentáři

Na základě čeho tvrdíš, že 100% funkční budou? A na základě čeho tvrdíš, že i za 20 let? Osobní zkušenosti s jedním než více vozidly (aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu), odborná znalost problematiky, reference odjinud?

 

Mě to přijde jako plácání u piva - "to přece musí vyjít", "to přece nemůže nefungovat", atd. S cenou v autorizovaném servisu máš samozřejmě pravdu, ale kdyby sis tohle téma přečetl pořádně, zjistíš, že majitel má možnost náklady napsat na služební auto, což zcela mění situaci.

Odkaz ke komentáři

zajeď si do polandu na "trh" a taky uvidíš :smich:

:lol: osobně sem přesvědčený že výrobce pokud dává 15let tak se nic nezmění i o nějaký ten rok navíc..ta slož bude chemicky dostatečně stálá. a pokud se "dobře" vymeleš tak ti nějaké načasování může být jedno...vnitřnosti to spomalení stejně nevydrží :smich:

Odkaz ke komentáři

Mě se zdá, že jediný, kdo pořádně čte je Mishicka.

Psal jsem, že si výměnu napíšu na služební auto a naše firma leccos snese ;-) Takže diskutování typu stojí víc než tvoje auto není na místě, takový věsi prosím přenech na mě VSemi. Jinak za face Octavii v plynu nedostanu 60-70t., auto by šlo do ruk majitelům, kteří vědí, jak se o auto starám a jen tak bokem - není jich málo ;-)

 

Jinak názory typu kup nový auto - za 1. na nové nemám peníze, za 2. jej prodávat nebudu, protože jsem si jej konečně předělal do takovýho stavu, v jakým jsem ho chtěl mít. A kupovat dnes auto v bazaru je výkon pro šampiony, aut je spoustu a kvalita a důvěra v takto kupovaný auta nikde. Alespoˇjá jim nevěřím a to jak jsme chtěli pořídit do rodiny druhý auto, bylo hotový bláznovství. projeli jsme spoustu bazarů, ale nenašel se kousek, který by odpovídal popisu od bazaru. Většinou se jednalo poznámku NEBOURANÉ.

Odkaz ke komentáři

to, že pytel a patrony vylétnou i po patnácti letech tomu věřím, ale přesně jak se tady říkalo otázka zní jak .... A musím upřímně říct, že i když Octa skro nejezdí tak za 5 a půl roku pytle a patrony vyměním než se pak potkat s pytlem jindy než mám ... To do toho ty peníze rád vrazím.

 

A nový auto si kupovat nebudu protože mám služební a Octa už je jen mazlík

Odkaz ke komentáři

jj, jsme to blbě popsal

"Důležitou součástí bezpečnostního pásu pro správnou a tudíž i bezpečnou funkci airbagu je předpínač. Tato součást má zabránit nežádoucímu pohybu těla při nárazu, aby se hrudník a hlava zanořily do airbagu ve správný okamžik. Při nárazu tak předpínač bleskově zkrátí pás přibližně o 10 centimetrů, čímž se vymezí vůle mezi pásem a cestujícím. Cestující je tak přitažen pásem pevněji k sedadlu čímž se výrazně zvyšuje účinnost pásu. Ve vozidlech se běžně používají pyrotechnické předpínače, k jejichž aktivaci dochází pomocí malé pyrotechnické nálože. Tato nálož při explozi uvede do pohybu píst spojený s lankem, které utáhne vlastní pás. K vlastní aktivaci dojde až po vyhodnocení intenzity nárazu řídicí jednotkou airbagu. Je-li vydán pokyn k aktivaci airbagu, je to současně pokyn pro aktivaci předpínače bezpečnostního pásu. Předpínač je aktivován elektricky a k této aktivaci dojde tehdy, je-li intenzita nárazu taková, že by už mohla být příčinou vzniku poranění, a vždy při aktivaci airbagy. Předpínač bezpečnostního pásu je tak vlastně podpůrný prostředek airbagu a jeho nezbytný doplněk. Okamžik spuštění předpínačů není náhodný, ale je stanoven na základě důkladné analýzy tak, aby jejich účinek byl v souladu s působením airbagů. Aby nedocházelo k nežádoucímu poranění vlivem působení příliš pevně přitažených pásů, jsou tyto pásy vybaveny omezovači síly. "

 

"Porovnání pevných a samonavíjecích pásů

Pokud je pevný pás správně seřízen, omezuje sice pohyb pasažéra, ale na druhé straně dlouho vedl v účinnosti ochrany. Pracoval totiž bez zpoždění. Samonavíjecí pás sice dává větší svobodu pohybu, ale jeho záchytná účinnost je o něco nižší, protože se vždy malá část pásu odvine, než dojde k zablokování mechanizmu. Tím se ztrácí určitý čas do náběhu funkce. Není to sice markantní rozdíl a podle měření vyhovuje, ale něco na tom bude, protože nyní se tyto pásy doplňují tzv. předpínači. Pás se při nárazu těla o nějakou vzdálenost (15-20 cm) protáhne, což přispívá na jedné straně k omezení maximálního zpoždění a přičítá se k délce deformační zóny, na druhé straně ale pouští tělo dále k volantu a přístrojové desce. U samonavíjecích pásů je tato funkce stejná, kromě toho zpoždění náběhu umožní větší pohyb těla směrem vpřed. Předpínač je vlastně přídavný mechanizmus, který pomocí pyrotechnické patrony přemístí samonavíjecí mechanizmus o předem nastavenou vzdálenost proti pohybu pásu a tak eliminuje vliv zpoždění náběhu. Předpínače se montují spolu s airbagy, jsou řízeny společnou jednotkou. Každý typ bezpečnostního pásu se po havárii musí vyměnit, protože protažení je nevratné, a tedy při případném dalším nárazu bude držet tělo natvrdo (ale nepřetrhne se ani teď), což může vést ke zraněním. U pásů s předpínači je výměna po aktivaci nutná, protože mechanizmus předpínače je konstruován "na jedno použití"."

Upraveno uživatelem Rolbař
Odkaz ke komentáři

tak jak rika Peta.. auto je mazlik moje hobby, proto do nej cpu penize a neuraz se vsemi, ale vsem takovym lepicum jako jsi ty bych zprerazel ruce, protoze akorad podporujes necestny obchod jaky muzeme videt v bazarech. a k me oktavce - facelift to je z vyroby. moc se v oktach nevyznas.. face se delal od zari 2000 ja mam auto predjeziskovsky- 22.12.2000. plyn je obrovska vyhoda kdyz jezdis za 1,20 na km. alespon pro me a vubec, nema smysl se o mym autu bavit. kdyz jen vis jak vypadaji puzzle auta, tezko ti muzu vysvetlit jak vypada udrzovany nebourany auto.

Odkaz ke komentáři

to houmik: už jsem o tom několikrát uvažoval, ale myslim, že je to zbytečnost. Zbytečně budu sve auto někde vystavovat a vypisovat výbavy atd. Rád se na auta podívám, poberu inspiraci, ale nějak se mi nechce ukazovat své auto. Raději bych přijel na nějaký sraz Octavia clubu a seznámil se s pár lidma, které znám jen tak podle psaní z fora - musejí to být super a šikovní lidi :palec:

 

to mischicka: budu moc rád, aby tady byly doopravdy fakta i do budoucna, když by někdo potřeboval. Díky chlape! :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...