Jump to content

Zvláštne zvuky z motora


Guest jurajmaximus

Recommended Posts

Guest jurajmaximus

ahojte,

rád by som sa podelil s jedným problémom ktorý ma trápi už dlhšiu doby. Minulý rok v auguste som si kúpil Octaviu 1.2TSI Elegance. Auto spolu s motorom veľmi vydarené. Maximálne spokojný. Po približne 4 mesiacoch sa prejavili prvé problémy.

1.) auto pri 1500 otáčkach začalo cukať, proste trošku ho trhlo - problém sa zdanlivo vyriešil nahraním nového software do auta, po nejakej dobe sa však problém opät vrátil

2.) zvláštny zvuk motora počuteľný hlavne pri nižšiích rýchlostiach respektíve pri nižších prevodových stupňoch (jednotk a dvojka), zvuk mi pripomína drenie želzných ložísk - podľa vyjadrenia servisu je to normálne u týchto motorov

 

Prvú vec momentálne riešia v servise ale tá druhá ma trápi oveľa viac. Auto jazdí v pohode, svižne ale ten zvuk je nepríjemný a sem tam mám pocit že sa ide zadrhnúť.

 

Prosím nemáte niekto s niečím podobným skúsenosti?

ďakujem

J.

Link to comment
  • 7 months later...

Dobry den. Mam tiez Octaviu s 1.2TSI motorom a mam ten isty problem s tym vynechavanim motora pri studenom motore a nizkych otackach. V servise si s tym nevedia rady, dokonca ma skusaju presviedcat, ze to je v poriadku pri tomto motore a pri pouzivani auta vacsinou v meste. Chcel by som sa Vas preto opytat, ci to uz mate vyriesene a ako.

Dakujem za odpoved. S pozdravom Kalmar prip. moj mail merlyn979@azet.sk

Link to comment
Guest jurajmaximus

Dobrý deň,

 

takže problémy boli nakoniec tri a sú všetky vyriešené:

1.) "škrabotavý" zvuk z prednej Časti auta bol spôsobený kamienkom v kotúčových brzdách. pomohlo prečistenie bŕzd škoda servis)

2.) zasekávanie motora, bolo vyriešené nahratím nového software do auta (priamo škoda servis)

3.) pri studenom štarte sa ozýval "rynčavý" zvuk, toto boli vyriešené výmenou rozvodovej reťaze (škoda servis)

 

Motory 1,2TSI v Octaviách vyrobených v roku 2010 (100tis. ks) majú problémy s rovodovými reťazami. Preto treba ísť do škodovky, nechať tam auto jeden deň aby malo studený motor. Následne prebehne bezplatná výmena rozvodovej reťaze.

Úprimne povedané že tieto motory majú dosť chýb ale inak sú veľmi dobré. Po vyriešení týchto budete mať svätý pokoj.

 

Držím palce

Link to comment

Dakujem za promptnu odpoved. Ja mam prave r.v.2010 a softwer mam uz asi treti od kupy auta. Zatial sa to nevyriesilo. Rozvod mam tak isto meneny po 15tis. km. Tiez ma to dako velmi nepotesilo. Odvtedy sa mi zda motor hlucnejsi. A teraz po 18.5tis km mi zacalo vypisovat na palubovke, ze treba ist na servisnu kontrolu. Co by malo byt az pri 30tis. Uvidime ci daju zase novy soft a ci sa to zlepsi. Ak nie, tak neviem ako to budeme riesit. Ake su vobec moznosti. Je to dost neprijemne, ked vam sklbe autom a este k tomu takmer novym.

Link to comment
Guest jurajmaximus

Ja som mal dosť problémy s dokazovaním problemov ktoré som opisoval. napríklad servis Škoda Valušek v Bratislave mi stále tvrdil že to je normálne s tým zvukom od motora, tým sa vyznačujú motory 1.2TSI. Čo je blbosť ktorú mi potvrdila priamo Škoda Auto do ktorej som sa priamo dopytoval. Rohodol som sa preto využiť rokmi overené skúsenosti so servisovm Škoda Araver v Piešťanoch. Tam bez najmenšieho problému orpavili všetko ako treba. nechcem to zakríknuť ale mám na aute najazdené 36tis. km a šlape ako hodinky.

čo sa t=yka servisovania tak tieto motory majú nastavený premenlivý servisný interval. čo v reály znamená že najneskôr pri 30tis. km si auto vypýta servisnú prehliadku. Avšak záleží od toho ako auto využívate. Auto si môže servisnú vypýtať aj skôr. Celý motor je jeden počítač a ten kontroluje stav ako turbodúchadla, valcov tak aj oleja.

Preto aj vo vašom prípade ak si auto vypýtalo servis už po 18,5tis km.

Tak držím palce nech auto robí to čo má robiť.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tak servisna prehliadka za nami, problem zostal... Servisny technik ma informoval, ze bola vykonana aktualizacia softweru, co dolozil aj vypisom, ze trhanie motora sa prejavilo aj ked to on bol skusat, ale ze on to za chybu nepovazuje. Ze to tak ma byt,(moze byt), nakolko je motor nastaveny na tak nizke emisie, ze do zohriatia sa to moze prejevovat prave tym obcasnym sklbnutim motora. Neviem co s tym mam robit. Mna to dost hneva a tiez je to dost neprijemne ked niekoho veziete na takmer novom aute a auto vam sklbe... Budem rad ak mi niekto vie poradit co s tym, prip. na koho sa mozem obratit, lebo v servise kde som to kupil a davam aj servisovat asi nepochodim. Dakujem za odpoved.

Link to comment
Guest jurajmaximus

Neviem síce odkiaľ ste ale nechcete skúsiť ten servis Škoda Araver v Pieśťanoch? samozrejme ak to máte ďaleko tak to nemá zmysel ale ak to nemáte moc ďaleko za vyskúšanie nič nedáte.

V každom príapde trhanie motora nieje normálny prejav a nízke emisie s tým nič nemajú. Ide o motor VW ktorý sa používa aj v Golfoch alebo Polach. Už som sa viezol v niekoľých takýchto autách (služobné) s takýmto motorom a ani raz nebolo patrné trhnutie motora.

A ako vravím, nechcem to zakríknuť no v mojom prípade bol problém vyriešený. ešte jedna vec ma napadla. Môžno by nezaškodili skontrolovať káblové rozvody, teda káble spojené so zapalovaním. tieto motory tým že sú malé a nie sú skryté pod krytom (okrem kapoty) tak sa stáva že spodom auta sa do motora dostane myš, podkan alebo lasica ktoré majú pri teplých motoroch hryzať káble. mal som aj s týmto problém ale tu len vymenili káble všetko OK. Servisy o tom vedia a dá sa priamo kúpiť sprej proti hlodavcom. Ale nevravím že je to váš problém.

Link to comment

Som z Rimavskej Soboty a do Piestan mi je to dost daleko. S tie hlodavce by som asi vylucil, lebo to trhanie sa prejavuje len pri studenom motore. Akonahle sa len trosku zohreje, tak motor slape ako hodinky. Napadlo ma este skusit iny benzin, ale nedavam tomu velku nadej. Neviem ake to ma riesenie. V lete pada uz aj zaruka na auto a bol by som nerad keby sa to do tej doby nevyriesilo.

Link to comment
  • 1 year later...

čus

mam podobny problém , za studeného chodu motoru píska vysoky ton :angry: .Po zahratí - prestane :) . Za tyden mi konci záruka. V servise mi sdelili,ze je to normal , ale tento "normal" se projevil dva mesice zpet.

Muze někdo poradit , dřív nez to budu muset zacalovat? Diky :palec:

Link to comment
  • 11 months later...
  • 1 month later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ahoj, byl by jsi ještě schopný někde najít montážní listy a dokumenty k této úpravě ? Mám Superb 2 1,9tdi BXE 2010 a chci taky dělat úpravu na 6 kvalt. Velice bych to uvítal :).
    • Ahoj.Tak dneska jsem se pustil do výměny dílu dle chyby vcds 000833 (G40) ,P0341-000. A při vyndavání starého snímače na magnetu bylo několik špon ocelových drátu. Teďka nevím co dělat mohu normálně dál jezdit? Kde se to tam vzalo nebo odkud nevím? Tak si říkám,že jedině původní majitel něco čistil,protože to vypadá jak vlasy z ocelového kartáče.Možná čistil to sání vířivých klapek kartáčem.Ale jestli to doputovalo až k vačkám.
    • https://www.audiocom.cz/multimedia/bluetooth-handsfree/originalni-handsfree-sady/bluetooth-handsfree-sada-skoda-vw-premium-gsm-ii-160cz
×
×
  • Create New...