Přejít na obsah

Olej do rs


Doporučené příspěvky

Primárně to musí splňovat normu  (VW 502 00, předpokládám, zkontroluj v návodu k autu) - ta v sobě obsahuje výkonnostní specifikaci (jestli ten olej má dost aditiv, aby ten motor umazal i v zátěži) + kompatibilitu s motorem (jestli v tom motoru nerozpustí  nějaký těsnění...).

Viskozitní specifikace je druhotná a závisí spíš na typu používání auta - do města klidně nech 5w30, pokud chceš omezit žraní oleje, na dálnice, nebo rychlejší ježdění spíš 5w-40.

Dobrou zkušenost mám s Shell helix ultra 5w-40 (je to jejich nejvyšší řada - nejvíc aditiv, dá se nalít i do Ferrari) - koukal jsem do motoru a je krásně čistej, přitom olej stojí úplně stejně jak jiný, není drahej. Pokud to honíš a chceš prodloužit životnost turba, měň to spíš po 10 než 15tkm.

Filtry - kvalitní by měly být Bosch,Mahle,Mann, Origo (tyhle 4 určitě), dále pak Knecht,Motorcraft,Purflux,Hengst, nebrat naopak Filtron,starline,Alco,FRAM.

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Ahoj všem! Někde jsem četl, že by se měl do BWA dávat olej s normou VW 503.00 nebo VW 504.00. Mohu i přesto do 2.0 TFSi BWA dát Shell Helix ultra 5W40, i když plní normu VW 502.00/505.00  ? S intervalem max 10 tis. kilometrů. Dával jsem ho do ORS1 a problém jsem nezaznamenal :)  Děkuji, L.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...