Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic

marek16

Uživatelé
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutrální

Recent Profile Visitors

618 profile views
  1. Deli: imho by profouknout jít neměl, protože pokud ECU nerozpozná, že je potřeba z té nádobky s uhlím něco upustit, tak by cesta do sání měla bejt zavřená (jinak by tam šlo palivo navíc, se kterým se nepočítá). Jinak ten ventil (jeden z nich) může být vadnej a stejně cvakat (https://www.youtube.com/watch?v=4IWzZzZb6B8 ), takže test akčních členů ti nic moc neřekne. Každopádně teď zrovna řeším nějaký problémy (nestabilní volnoběh a špatný klesání otáček) s tím evap systémem, píchli jsme to na diag a taky cvakal(y?). Momentálně se mi mění oba ventily a ty hadičky okolo, škodovka už to prodává jen jako celek. Dám vědět, jestli to pomohlo.
  2. Zkus je nechat změřit komprese na válcích a vyčíst diagnostiku.
  3. díly co jsi měnil byly origo? (T)FSI motory jsou, pokud vím, poměrně citlivý na typ svíček a se špatnýma (nemusí být ani levný) dělají problémy. Co komprese? (pokud ti polovina výkonu uteče do klikové skříně, tak to moc nepojede... ) Co znamená vyčištěnej kat, čím? (někteří vohnouti tam "něco" nalejou a kat zničí) Lambda je origo nebo nějakej čínskej křáp?
  4. ona ta tabulka byla původně v tom seriálu o olejích od prof. Černýho, jen teď jsem to tam nějak nenašel, tak jsem to nahodil odjinud. Souhlas, důležitý je to poslouchat, ale ne každej to slyší, nebo se tím chce zaobírat, takže pro běžnýho Frantu, co to moc nehoní, podle mě nejsou nějaký 10w-60 moc vhodný.
  5. Pozor na tu studenou viskozitu, někde po netu běhá tabulka (např. https://www.autorevue.cz/motorovy-olej-zvysuje-zivotnost-motoru-teorie_1) jak dlouho trvá tomu oleji dostat se do celýho motoru po studeným startu a je to nějak takhle: 15w - 20s / 10w - 10s / 5w - 4s / 0w - 1s Takže pokud 5x denně startujete a jezdíte klidně po městě, asi nebude nejlepší nápad do toho lít 10w, pokud teda nechcete za chvíli měnit vačky, zdvihátka a dělat GO. Stejně tak nebude úplně dobrý nalít tam 0w-30 a vyrazit s tím na dvě hodiny na okruh...
  6. Konny: nemám, já mám úplně jinej motor. Většinou někde nahoře motoru, plastovej kus s hadičkou vedoucí do sání. MRkni do dílenské příručky.
  7. odvětrávání přetlaku v klikové skříni. Když je vadnej, propouští do sání olejovou mlhu z motoru, a proto to žere olej.
  8. První krok při žraní oleje je vyměnit PCV ventil a udělat výměnu oleje s proplachem (BG EPR), klidně 2h místo těch doporučených 30minut. Generálky se dají řešit až potom, kdyby tohle nezabralo.
  9. Kroužky nemají nic společnýho s chladící kapalinou, ale ucpou se karbonem ze spalování oleje, potom nepruží, a nestírají olej z válců jak mají, a ten se potom dál spaluje, namísto aby stékal zpátky dolů do motoru. Výfuk bohužel čistej bude, protože má DPF, který to zachytí a spálí (ale ten olejovej popel ho postupně ucpává, pořešit co nejdřív!) Vyměnil bych PCV ventil a udělal výměnu oleje s proplachem BG EPR, to je relativně jednoduchý, levný a mohlo by to pomoct, pokud motor nežere přes turbo nebo gufera ventilů. Nějakej velkej únik na boku/zespod motoru tam není?
  10. spíš ten regulační ventil k němu
  11. to jsou nějaký funky budíky, ne? Nemáš náhodou starší TFSI/BWA? (jiná sekce fóra). Jinak po startu mi to s TSI dělá to samý (dokonce i stejnou spotřebu), je to zahřívání katalyzátoru zvýšenou dávkou paliva - dokud se kat nedostane na provozní teplotu, tak nefunguje a lítají z toho hrozný sračky, takže je snaha ho ohřát co nejrychleji.
  12. Zdravím, koupím ESP jednotku 1K0907375AN nebo 1K0907379AD, raději tu první, v nouzi i druhou. Jen 100% funkční a se zárukou na funkčnost - cca 2 týdny. Případně kdybyste mi doporučili vrakáč, v okolí brna, kde se to dá sehnat, budu vám zavázán, díky.
  13. Tak odvolávám co jsem odvolal :) pořád to nefunguje, jednotka je očividně KO. Pročetl jsem úplně všechno co se dalo o tomhle problému, měly s tím problémy (všechny? většina?) O2 z let 2007-2009: https://svolavacky.cz/svolavaci-akce-kvuli-abs-vw-skoda-nasleduji-audi Co se příčiny týče, tak to může být buď: 1) výrobní vada, protože proč by jinak byla svolávačka, žejo (nicméně psal jsem do škodovky a poslali mě s tím do prdele, podezřívám je, že proto, že moje auto překročilo 10 let) 2) Použití nevhodné DOT4 kapaliny - existujou dvě verze - jedna s vysokou a druhá s nízkou viskozitou (DOT4 LV), přičemž moderní ESP potřebujou tu nízkoviskozitní a ta druhá je může zničit, jak už zjistila policie ČR. (http://www.tribotechnika.sk/tribotechnika-32018/brzdovou-kapalinu-dot-4-uz-nekupujte.html) 3) A teď pardon my french, v brzdách se nevyznám (takže možná plácnu něco technicky blbě, ale princip zůstává), ale jde o to, že někde brzdových válečků se kumulujou usazeniny a bordel z provozu, a pokud tu kapalinu nikdo dlouho nemění a pak ty válečky při výměně brzd zatlačí, tak celej ten bordel vytlačí zpátky do systému a ten následně odpálí tu jednotku. (link nemám, popisoval jeden borec na konkurenčním fóru) No a co si z toho beru za ponaučení pro příště? a) Kupovat jedině originální DOT4 LV od škodovky, protože "jen" splněná norma očividně nestačí a nehodlám riskovat neorigo kapalinu kvůli pár stovkám b) Po koupi auta / výměně brzd preventivně provést proplach brzdovýho systému pod tlakem (některý servisy na to mají výbavičku) právě tou origo kapalinou a všechny sajrajty z něj vytlačit, než to stihne zničit ESP. Co se nové jednotky týče, nejlevnější se dá sehnat na CC-autodílech za 21k, což se mi úplně nechce... Takže kdybyste někdo doporučili, kde se dá sehnat použitá 1K0907375AN (novější typ), nebo 1K0907379AD (origo) se zárukou na funkčnost (stačí dva týdny), ideálně v okolí brna budu vám zavázán. Objevil jsem na bazoši jen dva lidi co to prodávají a jeden je ze slovenska, druhej někde od trutnova, což je trochu z ruky, a posílat někomu tři litry za potenciálně nefunkční kus HW bez možnosti reklamace nehodlám.
×
×
  • Create New...