Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic

marek16

Uživatelé
  • Content Count

    93
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

692 profile views
  1. tohle už mi dvakrát dělala díra v sání, prověř hadičky, trubky, hadice a jejich spoje.
  2. váha skoro určitě neodejde třikrát za sebou, pokud před ní máš vzduchovej filtr. Takže to spíš bylo tak, že diag psala "něco s váhou vzduchu" (protože tak se může projevovat díra v sání) a vohnout mechanik jen měnil první co tam viděl napsaný. Vygoogli si něco jako "kvalitní servis město-kde-bydlíš", pročti pár diskuzí a dej to někomu kompetentnímu. Oprava by měla být relativně triviální, bude tam buď děravá trubka, nebo nějak rozpojenej spoj mezi nima, povolená/vadná svorka, etc. EDIT: případně sem pošli log z diagnostiky, třeba to bude ještě něco jinýho. EDIT2: ještě zkontroluj ten filtr, jestli třeba vedle něj není díra, kudy to nasává bordel, správně by měl být origo (nebo nějaká kvalitní značka - Mann, Mahle, Bosch... rozhodně ne starline) a těsnit.
  3. marek16

    Chiptuning

    z toho co jsem začím četl na fórech bych se rozhodoval jedině mezi motorpower a tdifun (hodně lidí si je chválí). Osobní zkušenost nemám.
  4. když na to šlápneš na místě, valí se ti z výfuku bílá pára? Máš pěnu/emulzi v oleji? Teče to někde viditelně po motoru/vedení vody/u chladiče (narůžovělý místa nebo přímo voda)? Máš vodu pod autem když to protúruješ?
  5. Deli: imho by profouknout jít neměl, protože pokud ECU nerozpozná, že je potřeba z té nádobky s uhlím něco upustit, tak by cesta do sání měla bejt zavřená (jinak by tam šlo palivo navíc, se kterým se nepočítá). Jinak ten ventil (jeden z nich) může být vadnej a stejně cvakat (https://www.youtube.com/watch?v=4IWzZzZb6B8 ), takže test akčních členů ti nic moc neřekne. Každopádně teď zrovna řeším nějaký problémy (nestabilní volnoběh a špatný klesání otáček) s tím evap systémem, píchli jsme to na diag a taky cvakal(y?). Momentálně se mi mění oba ventily a ty hadičky okolo, škodovka už to prodává jen jako celek. Dám vědět, jestli to pomohlo.
  6. Zkus je nechat změřit komprese na válcích a vyčíst diagnostiku.
  7. díly co jsi měnil byly origo? (T)FSI motory jsou, pokud vím, poměrně citlivý na typ svíček a se špatnýma (nemusí být ani levný) dělají problémy. Co komprese? (pokud ti polovina výkonu uteče do klikové skříně, tak to moc nepojede... ) Co znamená vyčištěnej kat, čím? (někteří vohnouti tam "něco" nalejou a kat zničí) Lambda je origo nebo nějakej čínskej křáp?
  8. ona ta tabulka byla původně v tom seriálu o olejích od prof. Černýho, jen teď jsem to tam nějak nenašel, tak jsem to nahodil odjinud. Souhlas, důležitý je to poslouchat, ale ne každej to slyší, nebo se tím chce zaobírat, takže pro běžnýho Frantu, co to moc nehoní, podle mě nejsou nějaký 10w-60 moc vhodný.
  9. Pozor na tu studenou viskozitu, někde po netu běhá tabulka (např. https://www.autorevue.cz/motorovy-olej-zvysuje-zivotnost-motoru-teorie_1) jak dlouho trvá tomu oleji dostat se do celýho motoru po studeným startu a je to nějak takhle: 15w - 20s / 10w - 10s / 5w - 4s / 0w - 1s Takže pokud 5x denně startujete a jezdíte klidně po městě, asi nebude nejlepší nápad do toho lít 10w, pokud teda nechcete za chvíli měnit vačky, zdvihátka a dělat GO. Stejně tak nebude úplně dobrý nalít tam 0w-30 a vyrazit s tím na dvě hodiny na okruh...
  10. Konny: nemám, já mám úplně jinej motor. Většinou někde nahoře motoru, plastovej kus s hadičkou vedoucí do sání. MRkni do dílenské příručky.
  11. odvětrávání přetlaku v klikové skříni. Když je vadnej, propouští do sání olejovou mlhu z motoru, a proto to žere olej.
  12. První krok při žraní oleje je vyměnit PCV ventil a udělat výměnu oleje s proplachem (BG EPR), klidně 2h místo těch doporučených 30minut. Generálky se dají řešit až potom, kdyby tohle nezabralo.
  13. Kroužky nemají nic společnýho s chladící kapalinou, ale ucpou se karbonem ze spalování oleje, potom nepruží, a nestírají olej z válců jak mají, a ten se potom dál spaluje, namísto aby stékal zpátky dolů do motoru. Výfuk bohužel čistej bude, protože má DPF, který to zachytí a spálí (ale ten olejovej popel ho postupně ucpává, pořešit co nejdřív!) Vyměnil bych PCV ventil a udělal výměnu oleje s proplachem BG EPR, to je relativně jednoduchý, levný a mohlo by to pomoct, pokud motor nežere přes turbo nebo gufera ventilů. Nějakej velkej únik na boku/zespod motoru tam není?
×
×
  • Create New...