Guest Jéža Odesláno Červen 25, 2009 Sdílet Odesláno Červen 25, 2009 Nazdar Měl bych malý dotaz :lool: Sice ještě nevlastní Octavii, ale velice uvažuji o její koupi, chtěl OI combi, motot 1.8T 110 kw. Prodávají se i spohonem 4x4. Někdo povídá že má auto větší spotřebu. Hlavně jeký máte zkušenosti se sněhem. 4asto jezdím do hor a ne zrovna po hlavních silnicích. Hlavně bych se zeptal, co upřesňujete, jesli 4x4 nebo dvojkolku. Hlavně co by jste mi doporučili. Jéža 0 Citovat Odkaz ke komentáři
askerfaka Odesláno Červen 27, 2009 Sdílet Odesláno Červen 27, 2009 4x4 a sneh, ja mam s kombikom velmi dobre skusenosti do hor bez retazi a bez problemu :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
eda1 Odesláno Červen 27, 2009 Sdílet Odesláno Červen 27, 2009 Ahoj Mám 4x4 v O1 combi 1.9 tdi 66kW lehce posílená o jiné trysky a chip od Dieselpower. Výhody: zadní kotouče na 66kW a o něco větší něž na předokolce (mimo RS) lepší zadní náprava (pro jízdu) o něco vyšší podvozek (pro někoho nevýhoda) a samozřejmě přiřaditelný pohon zadku při prokluzu předku (ale samozřejmě, že to není Subaru a ani Torsen) Nevýhody: u mě o 1 litr vyšší spotřeba (do 6 l, celkem svižně) mělčí kufr zadní náprava náročnější na servis a seřízení geometrie větší náklady na pravidelný servis (filtr, olej v Haldexu) nemá šestku (mimo 74kW, nevím 96kW) Na jízdu v terénu to není, ale na sasněžené silnici nebo při svižném rozjezdu na mokrých kostkách je to výhoda. Tohle jsou moje zkušenosti, které nikomu nenutím a ani nevyvracím. Koho ještě něco napadne, ať doplní. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Rolbař Odesláno Červen 27, 2009 Sdílet Odesláno Červen 27, 2009 pokud sáhneš po 4x4, tak určo i s ESP, OI má totiž 1. gen. haldexu a ten při sepnutí lehce "nakopne", takže třeba v zatáčce to dokáže nemile překvapit. Do 4x4 bych určo šel s jakýmkoliv motorem, záleží, co je ti bližší a co od auta čekáš, hlavně, jestli to využiješ :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest hakman Odesláno Červenec 22, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 22, 2009 mám starou 4x4 1.9tdi 74kw šestikvalt a těžká pohoda. Navíc je plus a plech pod motorem když jedeš po polňačce. ESP je asi výhoda, já ho nemám a nechybí mi. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Raceman Odesláno Červenec 23, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 23, 2009 mám AGR 4x4 a protahuju jí kdejakým terénem naprosto v pohodě i když jednou se mi povedlo jí posadit na břicho to nakopnutí mě zatím ještě nepotkalo můj názor na světlou vejšku je jen ten že by to chtělo ještě zvednout tak o 5 cm minimálně 0 Citovat Odkaz ke komentáři
JasteR Odesláno Červenec 23, 2009 Sdílet Odesláno Červenec 23, 2009 (upraveno) Nazdar Měl bych malý dotaz Sice ještě nevlastní Octavii, ale velice uvažuji o její koupi, chtěl OI combi, motot 1.8T 110 kw. Prodávají se i spohonem 4x4. Někdo povídá že má auto větší spotřebu. Hlavně jeký máte zkušenosti se sněhem. 4asto jezdím do hor a ne zrovna po hlavních silnicích. Hlavně bych se zeptal, co upřesňujete, jesli 4x4 nebo dvojkolku. Hlavně co by jste mi doporučili. Jéža Pokud jezdis do hor, tak neni co resit, pokud jezdis kratky trasy tak bude 1.8T dobra volba, ale pocitej pri beznym provozku kdyz se trochu svezes je s FWD prumer 9L a s 4x4 se pod 10L tezko dostanes.. pokud jezdis delsi trasy urcite bych volil TDi tak budes mit s 4x4 ca7L pri svizne jizde.. Jinak nakopnuti je opravdu neznatelny, vetsina to ani nepostrehne, ale kdyz clovek jede rychle, tak kdyz se roztoci ctyrkolka bez ESP tak je to pry mazec.. urcite lepsi volit s ESP.. jinak kdyz se soustredis tak je cejtit nakopnuti i u OII.. sice nemam delsi zkusenost ale v tech generacich sem nevidel rozdil.. Upraveno Červenec 23, 2009 uživatelem JasteR 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Vojtik Odesláno Srpen 2, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 2, 2009 mám AGR 4x4 a protahuju jí kdejakým terénem naprosto v pohodě i když jednou se mi povedlo jí posadit na břicho to nakopnutí mě zatím ještě nepotkalo můj názor na světlou vejšku je jen ten že by to chtělo ještě zvednout tak o 5 cm minimálně Plne s Tebou súhlasím, aj ja mám octávku 4x4 a potreboval by som ju zdvihnúť aspon o 5cm, ale nejako sa nemôžem dopátrať akým spôsobom. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Janek250 Odesláno Srpen 3, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 3, 2009 Ahoj, mam 4x4 TDI PD 74kW v 6ti kvaltu. Kombinovanou spotrebu mam 6,4l a to jezdim dost svizne! V zime jezdim casto lyzovat nebo na chatu do chranene krajine oblasti, takze posypu se tam nedockas a nikdy (tuk tuk na drevo) jsem nemel problem ze bych nedojel. ALE na ctyrkolku si clovek musi zvyknout (s ESP to jde rychleji) obzvlast na tom snehu. Misto brzdeni prislapnout plyn. Jak na rovne ceste tak pri prujezdu zatackou. Kdyz budes ctyrkolce neustale pridavat plyn neni boha aby uhnula ze stopy. Jakmile sundas nohu z plynu zacne tancovat dokud nezacnes brzdit, nebo lepsi reseni opet nepridas plyn. Mozna to tady nekdo dokaze lip popsat a mozna i technicky zduvodnit. Pisu jen sve postrehy z cest na 4x4. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
mysterx888 Odesláno Srpen 4, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 4, 2009 Ahoj, mam 4x4 TDI PD 74kW v 6ti kvaltu. Kombinovanou spotrebu mam 6,4l a to jezdim dost svizne! V zime jezdim casto lyzovat nebo na chatu do chranene krajine oblasti, takze posypu se tam nedockas a nikdy (tuk tuk na drevo) jsem nemel problem ze bych nedojel. ALE na ctyrkolku si clovek musi zvyknout (s ESP to jde rychleji) obzvlast na tom snehu. Misto brzdeni prislapnout plyn. Jak na rovne ceste tak pri prujezdu zatackou. Kdyz budes ctyrkolce neustale pridavat plyn neni boha aby uhnula ze stopy. Jakmile sundas nohu z plynu zacne tancovat dokud nezacnes brzdit, nebo lepsi reseni opet nepridas plyn. Mozna to tady nekdo dokaze lip popsat a mozna i technicky zduvodnit. Pisu jen sve postrehy z cest na 4x4. ja mam 1.6 75Kw a skusal som dnes 4x4 PD 74KW 6-ti najprv hovorim vsak 75KW je podobny ak 74KE len je tam turbo a 4x4 podla mna o nieco bude lepsie ale len trochu. po skuska ty kokso to ide ako blazon ako hole uz pisal v zatacka mi chlapik hovori pridaj pridaj ze to neni ako moje moze nas vychodit z cesty,4x4 musis pridat trochu plny v zatacke a pekne klasne to drzi na ceste. PS:skusil by som PD 96KW alebo RS -to musi ist ako............... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Filip Odesláno Srpen 10, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 10, 2009 Chci se jen tak zeptat myslel jsem ze 4x4 se zapina rucne a podle toho co ctu tak se zapina automaticky ? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest houmik Odesláno Srpen 11, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 11, 2009 (upraveno) :) (smich neni z duvodu prispevku, ale kvuli te predstave) zadni pohon se priradi automaticky Upraveno Srpen 11, 2009 uživatelem houmik 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Janek250 Odesláno Srpen 11, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 11, 2009 ;) (smich neni z duvodu prispevku, ale kvuli te predstave) zadni pohon se priradi automaticky Nekde jsem cetl, ze je pripojen stale v "klidovem" pomeru 70:30 a pri potrebe se pomer meni az na 50:50... co je na tom pravdy nevím. Okem to clovek horko tezko pozna jsou to milisekundy kdy haldex sepne na plno :( 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gespenst Odesláno Srpen 12, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 12, 2009 Nekde jsem cetl, ze je pripojen stale v "klidovem" pomeru 70:30 a pri potrebe se pomer meni az na 50:50... co je na tom pravdy nevím. Okem to clovek horko tezko pozna jsou to milisekundy kdy haldex sepne na plno Na odpověď jak to 4x4 funguje sem se snažila přijít také a našla takové docela pochopitelné (aspoň pro mě) vysvětlení. V tom článku se psalo že jde o automatické připojování a odpojování pohonu jedné nápravy s tím, že mezinápravový diferenciál tam chybí. Zadní pohon u Octavie je většinu času vypnutý takže auto se chová jako klasická předkolka a teprve ve chvilí kdy přední kola začnou stácet trakci tak pak teprve začne fungovat zadní naprava pomocí nějaké spojky Haldex. Fungování této spojky: (citace) Spojka Haldex je vícelamelová a pracuje v olejové lázni. Ovládání spojky zajišťuje dvojice pístů, jejichž činnost je řízena řídicí jednotkou a soustavou regulačních ventilů. Potřebný tlak k pístům je dodáván axiálním hydraulickým čerpadlem. Zjistí-li tedy řídicí jednotka spojky změnu v trakčních podmínkách je okamžitě prostřednictvím ovládání pístů zmenšen nebo zvětšen tlak oleje působící na spojku. Tím je přenesena k zadním kolům pouze potřebná část hnacího momentu vzhledem k podmínkám. Poměr přenosu k předním a zadním kolům je tak okamžitě přizpůsoben k daným provozním podmínkám. Tento poměr může být v rozsahu přední:zadní kola v procentech 100:0 až do poměru 50:50. Tímto způsobem se dosahuje optimálního záběru všech kol na kluzkém povrchu, zlepšuje jízdní vlastnosti vozu a nižší spotřeby paliva z důvodu odpojení pohonu zadní nápravy za normálních podmínek. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
mobby Odesláno Srpen 12, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 12, 2009 ...kluzkém povrchu, zlepšuje jízdní vlastnosti vozu a nižší spotřeby paliva z důvodu odpojení pohonu zadní nápravy za normálních podmínek. Vyčerpávajúce gratz :P 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vaša Odesláno Srpen 19, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 19, 2009 jasně spojka odpojí zadek a kardan poloosy spousta tření v ložiskách se vypaří a pak se zas připaří zpět ať je seplej haldex nebo rozeplej tak kardanem a poloosamy točíš furt stejně jak všechny ložiska třením kladou odpor by mě zajímalo kolik může být úspora 1 dcl na 100 ? a na čem se uspoří 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Janek250 Odesláno Srpen 25, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 25, 2009 jasně spojka odpojí zadek a kardan poloosy spousta tření v ložiskách se vypaří a pak se zas připaří zpět :D ať je seplej haldex nebo rozeplej tak kardanem a poloosamy točíš furt stejně jak všechny ložiska třením kladou odpor by mě zajímalo kolik může být úspora 1 dcl na 100 ? a na čem se uspoří Taky nevim na cem se uspori. Ja at delam co delam neuporim ani to 1dcl! Porad mam minimalne o 1L vetsi spotrebu se 4x4 nez na stejne trase s predokolkou! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
CIJOML Odesláno Srpen 26, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 26, 2009 se 4x4 jezdim 5.8-6.3 l/100km stale. Niz sem se nikdy nedostal krom jednou, kdy praha-tabor v kolone 60kou za 5.6... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gespenst Odesláno Srpen 26, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 26, 2009 Já jezdím se 4x4 - 5,6 - 6,4 l/100 km téměř pořád. Níž se mi nepovedlo se ještě dostat. (jednou když sem měla špatné ložisko a jezdila opatrně tak 5,4) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Janek250 Odesláno Srpen 26, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 26, 2009 Já jezdím se 4x4 - 5,6 - 6,4 l/100 km téměř pořád. Níž se mi nepovedlo se ještě dostat. (jednou když sem měla špatné ložisko a jezdila opatrně tak 5,4) Jakou máš motorizaci a převodovku? Jak velkou máš nádrž a jaký na ní dojezd? Já mám 1.9TDI PD 6kvalt,podle papíru bych měl mít nádrž 55L(což je úplný nesmysl) nevím kolik jsem do ní nalil před dovolenou,ale podařil se mi husarský kousek. Najel jsem bez tankování a bez rozsvícení rezervy 1.350km při dlouhodobé spotřebě (podle palubního počítače) 6,1L/100km. Podotknu jen že trasa byla ostrava-chorvatsko (dálnice jen 200km po slovensku) plně naloženo, 4lidi i rakev (střešní box). Takže vyjel jsem cca 85L. Což mi zase přijde dost oproti udávaným 55L... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Vaša Odesláno Srpen 26, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 26, 2009 tohle není téma o spotřebě ale o nesmyslu úspoře paliva při odpojování haldexu 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gespenst Odesláno Srpen 26, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 26, 2009 tohle není téma o spotřeběale o nesmyslu úspoře paliva při odpojování haldexu Já tomu narozdíl od jiných nerozumím (taky proč by tomu měla ženská rozumět :)) ale můj laický názor je ten, že spotřeba obecně u čtyřkolek je o něco málo vyšší a rozdíl odpojená nebo seplá spojka je jak někteří uvádí 0, 00 nic ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
FireMakin Odesláno Srpen 26, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 26, 2009 Jakou máš motorizaci a převodovku? Jak velkou máš nádrž a jaký na ní dojezd? Já mám 1.9TDI PD 6kvalt,podle papíru bych měl mít nádrž 55L(což je úplný nesmysl) nevím kolik jsem do ní nalil před dovolenou,ale podařil se mi husarský kousek. Najel jsem bez tankování a bez rozsvícení rezervy 1.350km při dlouhodobé spotřebě (podle palubního počítače) 6,1L/100km. Podotknu jen že trasa byla ostrava-chorvatsko (dálnice jen 200km po slovensku) plně naloženo, 4lidi i rakev (střešní box). Takže vyjel jsem cca 85L. Což mi zase přijde dost oproti udávaným 55L... asi se budeš divit a nikdo mi neuvěří, ale já natankoval jednou do má 4x4 PDčko 75litrů !!!! mazec....jinak najedu na nádrž cca 1000km, tzn. spotřeba do těch 6,5 litrů... ale zvýšená je díky tomu, že jsem z Brna no :) ... JInak 4x4 super, ten litr na spotřebě tě nesere... jezdíme na hory, a kde lidi nasazujou řetězy, tak my fičíme, chce to ale kvalitní pneu, ne jak někteří, kteří jezdí se 4x4 na letních a myslí si kdo ví co.... :D ... Výhody: zadní víceprvková náprava - nezávislé zavěšení, vyšší, 4x4, 6ti gang.... Nevýhody: těch je beztak více..... :) , ale já chci 4x4... Těch 74kw není špatných, chtělo by to čip na cca 100kw, ale víte jak to je..... čipem by mohla slézt aj spotřeba krapet.... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest houmik Odesláno Srpen 26, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 26, 2009 (upraveno) no a nema 4x4 tak velikou nadrz? :) klasicka tdi ma myslim 55 litru, kdyz k tomu pocitas i rezervu. Upraveno Srpen 26, 2009 uživatelem houmik 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Raceman Odesláno Srpen 26, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 26, 2009 dvojková 4x4 má papírově nádrž na 60l jedničková asi taky ... leju tam běžně 55l a to nejezdím na doraz 0 Citovat Odkaz ke komentáři
FireMakin Odesláno Srpen 27, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 27, 2009 já leju taky tak 65 litru....ale tech 75 nechapu dodnes...bylo 5ráno a čerpal jsem až k víčku, ženská na mě čučela jak kdybych chtěl s extrémně plnou nádrží ujet ... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Gespenst Odesláno Srpen 27, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 27, 2009 Já mám na OC I 60 litrů nádrž. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Raceman Odesláno Srpen 27, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 27, 2009 jsem něco našel tak se s vámi o to podělím :) O1 deklarovaný objem 55l s bezpečnostní rezervou včetně hrdla (tolerance 2-3l) 71l hladový oko svítí při 7l O1 4x4 deklarovaný objem 63l s bezpečnostní rezervou včetně hrdla (tolerance 2-3l) 74l hladový oko svítí při 8l O2 deklarovaný objem 55l s bezpečnostní rezervou včetně hrdla (tolerance 2-3l) 67l hladový oko svítí při 7l O2 4x4 deklarovaný objem 60l s bezpečnostní rezervou včetně hrdla (tolerance 2-3l) 72l hladový oko svítí při 8l jinak celý je to tady 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Janek250 Odesláno Srpen 27, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 27, 2009 Díky chlape :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Raceman Odesláno Srpen 27, 2009 Sdílet Odesláno Srpen 27, 2009 no není zač :) vlastně jsem to našel omylem když se hledal úplně jinej dokument a to nejaktuálnější vyjádření škodovky ohledně přestaveb a zaměnitelnosti dílů vyjádření škodovky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.