Přejít na obsah

Romet

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    12
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Romet's Achievements

0

Popularita

  1. Neviem či sa to dá brať ako nejaká relevantný článok, ale viem, že som to niekde čítal a tu to je o obohacovaní zmesi: http://www.autoweb.cz/skoda-octavia-1-8-tsi/ Nová 1.8TSi má chladené výfukové zvody a tým pádom aj lepšiu spotrebu.
  2. Tak pekne po poriadku: Mišo dík za tip na krúžky. Daj vedieť ako pochodíš. Sám som zvedavý. Ja po prechode oleja z 5w-30 na 5w-40 za 3tkm 1.8 TSI spapala cca 0,4 l oleja. Predtým to vychádzalo na 2,3-2,5 l na 15tkm. Čiže malé zlepšenie tam je, aj keď som čakal viac. Zatiaľ je to znesiteľné, tak krúžky neriešim. CDAA nemá integrované výfukové zvody chladené kvapalinou a tým pádom obohacuje zmes pri vyššej záťaži. Tu si treba uvedomiť, že vyššia záťaž pre 1.2 TSI 77kW a 1.8 118kW asi budú dosť rozdielne pojmy. Podľa mojej osobnej skúsenosťi sa to deje pri točení motora nad cca 3200 ot.
  3. to misog No najnovšie ako kombinuje TSI s MPI vstrekovaním, pri voľnobehu a na plný výkon TSI a pri čiastočnom zaťažení motora MPI vstrek. Takže 4 valec má 8 vstrekovačov. A to všetko práve kvôli emisiám. MPI vie lepšie pripraviť zmes - premiešať benzín zo vzduchom - lepšie spaľovanie - menej bordelu. TSI je zase efektívnejší v spotrebe, vie pripraviť tak zmes, že u klasického vstreku by bola pod hranicou vzplanutia. Dlhšie som tu nebol na fóre, až keď som riešil výmenu rozvodu a zrazu čítam, že nový problém s motorom - s krúžkami, ktorý mi potvrdil aj mechanik. Proste ma to dožralo, jedno spravím, druhé 5x drahšie už ma čaká. No ja po výmene napínaku som prešiel z Shell 5w-30LL (ktorý sa aj tak menil po 15t) teraz 1krát na Shell 5w-40 ww 502.00. Mechanikovi sa to zjavne nepáčilo, že tam nešiel 5w-30. Vraj je v motore veľa hydrovecí závislých na oleji. A pritom čerpateľnosť oleja za studena by mala byť rovnaká u oboch olejov aspoň podľa mňa. Uvidíme ako sa upraví spotreba BA-95 a spotreba oleja. Skúsenosti ešte nie sú, spravil som iba 300km. Do 10w-xx by som asi u TSI nešiel. Pritom do HTP na leto som dával 10w-60, ale to je iná story.
  4. Chapi, to si robíte prdel. Predstavovač vačky vyriešila škodovka bezplatne, preventívne na 20tkm. Dobre, niečo sa pokašlalo, priznali to pohoda. Teraz som vyriešil rozvody. Zvolávačka nieje a čaká sa či to skočí, však potom budeme riešiť motor. Môj 5,5 ročný motor som si radšej poriešil sám, preventívne, na 65t km. Za moje peniaze, však dobre, chcem spokojne spávať a chcel som 1.8 TSI a vedel som o napínaku, keď som ju kupoval. A myslel som si, že po rozvodoch bude aspoň na 100t km kľud. A teraz čítam, že ma s pravdepodobnosťou blížiacou sa k istote (lebo mi to papá 2,3l/15tkm) ma čaká výmena krúžkov, piestov, ojníc a neviem čoho ešte za nemalé peniaze?!!! Však nemám nalietané 280tkm. To nie som ochotný tolerovať. A riešia sa piestne krúžky!! To navrhli a vyrobili prvý motor, či čo?! TRI prúsery na jednom agregáte a ktovie, či to bude koniec problémom. A to som bol (ešte minulý týždeň) veľký fanda 1.8 TSI, do octavie ideálny. Skvelý motor, tichučký, skvelý výkon, veľmi slušná spotreba, ale skvelý prúser. Normálne som znechutený. To je moje prvé auto, o ktorom som seriózne zvažoval, že si ho nechám veľmi, veľmi dlho. Po 65tkm reťaz natiahnutá o 0,5cm (podľa mechanika) a šúchala o kryt rozvodov, kde už bolo vidno na kryte vyšúchané miesto. Fasa, čo by bolo po 120t km. Jáj áno, nový motor. Starý napínak mám odložený a keď skončí ten sviatočný cirkus, tak ho rozoberiem a pozriem opotrebenie zaisťovacích zúbkov a dám vedieť.
  5. Dík, za info ohľadom vodnej pumpy, materiál nakúpený, bez vodnej pumpy. Tá retiazka žiadna sláva, ak napíšem, že je 2x taká ako na bicykli, tak som prehnal. misog praktická odpoveď: pri spotrebe oleja cca 2,3-2,5 l /15tkm na emisnej nebol žiadny problém, robené minulého roku. Olej 5w-30 LL. Však liter oleja stojí cca 5-6eur, pokiaľ to nežerie nejako brutálne olej tak kašli na to. Proste turbomotor si scucne olej hlavne keď jazdíš.
  6. Čaute, rozhodol som sa robiť preventívne rozvody kvôli výmene napináku a mám otázku, je nutné (alebo sa odporúča) aj výmena vodnej pumpy. Mám 65 tkm.
  7. No nedá mi to aby som to nedal aj tu. Tak to je názorná ukážka podstaty problému 1.8 TSI s rozvodom. A to všetko kvôli nedomysleným zaisťovacím zúbkom napínaku reťaze. A potom, prečo skáče rozvod. Nádherné videá
  8. Já mám skúsenosť s ktorou sa podelím. Mám 1.8 TSI CDAA, 2009 MR2010, 48t km. Spotreba oleja cca 2,5 l/15000km. Olej Shell 5w-30 LL, menený po 10-15tkm. Tiež som pozoroval občas ten jav ako keby motorom šklblo na voľnobehu, otáčky nemení, robí to aj za tepla, je to veľmi slabo citeľné ale dá sa to spozorovať ak napr. čakám na semafore, tak to občas pocítim. V diagnostike bez závad. Menil som odlučovač oleja, z dôvodu, že mi mastilo do oleja hadicu prívodnú k turbu a tam sa napája prepad vzduchu a púštal trochu olej. Ja som mal verziu odlučovača na konci čísla dielu s písmenkom A. Bol som u známeho a ten mal na superbe 1.8 TSI odlučovač na konci s E a bez úniku oleja. Tak som dal aj ja verziu dielu E. Mastene hadice k turbu sa zlepšilo o cca 50%, k spotrebe oleja sa neviem vyjadriť, olej ked treba dolejem už to nerátam. Prvé dva týždne týždne bol motor neskutočné tichý a kľudný. No on je veľmi kľudný od výroby, ale proste žiadne cukanie vôbec nebolo, normálne to bol iný motor. Potom sa o pomaličky a postupne začalo zhoršovať a zhruba po mesiaci som bol tam kde predtým s kultúrou chodu na voľnobeh. Najazdím cca 1400km/mes. Asi sa zasral aj nový odlučovač oleja. Tak som povedal že skúsim rozobrať starý odlučovač či sa dá dáko čistiť, a potom sa vrhnema na nový, ale ešte som sa k tomu nedostal. Záver: Odlučovač oleja (prenikanie oleja do sacieho traktu) má VEĽKÝ VPLYV na kultúru chodu voľnobehu. A nie je to len moja skúsenosť. Závada a jej prejav http://forum.autobazar.eu/vw-passat-1-8-tsi-nepravidelny-volnobeh-t51718.html Vyriešenie:(4 príspebvok od spodu): http://forum.autobazar.eu/vw-passat-1-8-tsi-nepravidelny-volnobeh-t51718-60.html Možno, že niekomu to pomôže, ešte sa niečo také tu neriešilo. Sorry za linky na iné fórum, ale je to pre dobro veci.
  9. Romet

    Spotreba oleje

    Tak upresňujem spotrebu oleja, na presne 8t km som dolial cca 1,3 L (+-0,05L). Olej Shell Helix 5w-30 LL. Ale mám zase zamastenú od olaja hadicu nad turbom, tak to pravdepodobne púšta olej do sania vírivý odlučovač oleja. Ja mám číslo dielu na konci s A a montuje sa už s E. Idem meniť v piatok tak som zvedavý ako sa zmení spotreba oleja. Inak ak by to nepúštalo olej von tak by som spotrebu oleja ani neriešil. Odlučovač stojí 80ea a 1L oleja cca 7e čiže sa mi to neoplatí. Čo sa týka benzínu v oleji sa to môže stať hlavne pri iba krátkych trasách. Niekde som to čítal v članku o olejoch ale zdroj už neviem. Ja benzín necítim ale jazdím pravidelne aj dialnice. Vyžeň auto na diaľnicu daj 15 km v 160km/h a benzín sa odparí. Takto bolo v tom článku pri vyšších teplotách sa benzín odparí sám.
  10. Bol som nútený kúpiť olej pri ceste, bolo nutné doliať. Kedže som som nezohnal LL, tak som dal Castrol 5w-30 ww 504.00. Potom som si kúpil na dolievanie Castrol 5w-30 Profesional LL, ktorý bol naliaty v servise. Kúpený cez e-shop za veľmi dobrú cenu a klasicke e-shopy odkiaľ som bral doteraz oleje ho nemali. Po otvorení sa mi nejako nezdala farba, trošku iný odtieň. Síce som ho do motora už nalial cca 0,5 l ale potom som sa rozhodol že radšej tam dám ten obyčajný 5w-30 a po 15 t vymením olej. Ak nie je overený shop, tak radšej nebrať a nepozerať na každé euro.
  11. Romet

    Spotreba oleje

    Podľa mojej skúsenosti bude asi niečo menej, prvý ktrát keď som dolieval som mal už pod minimom a po doliatí cca 0,5 som sa dostal niekde do stredu rysky. Môj odhad je že ten šrafovaný pás na mierke (optimálna výška oleja) je cca 0,3- až 0,4l max.
  12. Romet

    Spotreba oleje

    Moja skúsenosť so spotrebou oleja je že pri ceste do Chorvátka a spať čo bolo presne 2000 km išiel olej z úplného maxima na úplne minimum. Neviem koľko to je presne ale na môj vkus dosť. Pritom cestovná rýchlosť sa pohybovala 130-150 km/h. Za 10t km spotreba oleja cca 2,5 l. Olej Castrol profesional III 5w-30 LL.
×
×
  • Vytvořit...