Přejít na obsah

1.9TDi, 77kW, BXE - nechytí na 1x


Doporučené příspěvky

Dobrý deň,

potrebujem sa poradiť a vyriešiť môj problém s prvým štartom. Mám 46050 km a motor sa pri prvom štarte , teda pri studenom motore sa správa tak, že nie vždy chytí ráno na prvý krát. Ale až na tretí alebo štrvtý raz a to točím cca 10 sekúnd každý štart. Mám pocit akoby mu chýbalo viac nafty potrebného na štart. Tento problém má už viacero majiteľov týchto 77kW - BXE oktaviek. Taktiež som čítal, že mám dvakrát žhaviť a že vraj aspoň pri dvoch žhaveniach sa dodá viac nafty na zapálenie. Je to pravda? Ak by mal niekto podobný problém s týmto typom motora a rokom výroby 2008, bol by som rád, keby sa ozval. Ak to už niekto vyriešil, prosím nech sa ozve. Ešte dodám pre doplnenie, že som vymenil komplet žhaviče, palivový filter, čidlo teploty chladiacej kvapaliny a v pondelok 26.03. aj gumičky na vstrekoch. Ešte dodávam, že akonáhle už raz bol naštartovaný, tak každý ďalší štart o pár hodín neskôr v tento deň vždy chytí do 1 sekundy a na prvý šup ako nové vozidlo. Robí to iba ak stojí dlhšie ako 20-24 hodín. Nahratý jeden náhodný štart:

Robí to nepravidelne, teda napr. 3 dni štartuje na 1x a deň alebop dva dni za sebou až na 5x-krát naskočí. Ďakujem za každú radu.

post-19976-0-18799600-1333107362_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Bylo by třeba to hodit na diagnostiku přes VAG (original nejlépe...) a zjistit kolik nafty má vstřikovač dávat při studeném startu a potom se podívat jestli je správně nastaveno časování rozvodů. Ještě mě napadá jestli to není naftou... kvalita nafty ve východním sektoru je bohužel nic moc (vysoko syrná a hodně vody). V každém případě neber naftu od Shell a malých benzinek tvz. no-name! Já mám velmi dobré zkušenosti s Lukoil, ale při každém čerpání tam přidávám VIF pro jistotu.

 

Pro zkoušku můžeš nalít do nafty VIF aditivum (klidně i více než doporučuje výrobce) a zjistíš jak se to potom chová.

 

Když budeš někde v Praze a okolí tak napiš na mejla vantaa@seznam.cz a budem to řešit.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Na motore BKC mam presne ten isty problem. Nahodne auto nestartuje a priebeh je rovnaky ako na tom videu, co si sem dal. (vyborna pomocka)

 

Zacinam si pisat denne teploty, pri ktorych sa mi to stane. Dnes rano bolo +21 stupnov a auto chytilo v pohode na 1 šup. Den predtym bolo vonku teplejsie (nevsimol som si ale kolko stupnov bolo) a auto mi nechcelo nastartovat. Pride mi to ako keby spadla nafta. Vstreky su OK - bolo to na diagnostike.

Dnes sme s kolegom skumali vykresy z prirucky a prisli sme na to, ze v nadrzi sa vytvara pravdepodobne podtlak. Ked tak nad tym rozmyslam, tak problemom bude hrdlo nadrze - konkretne odvetranie, ktore je sucastou hrdla.

 

OT: problem so startovanim pri teplom motore je riesitelny nastavenim davky paliva !!! Toto uz mam uspesne za sebou.

 

dik za spolupracu

 

p.

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Ahoj tak se taky podělím :

 

Zdá se, že problém je objasněn. Dostal jsem meil od kolegy, kde mi vysvětlil o co se vlastně jedná. Z vysvětlení i jasně vyplývá, proč diagnostika nic neukázala.

Příčinou jsou 2 poruchy, které nastaly zároveň. První je chyba v utěsnění jednoho vstřiku v hlavě válců a druhá je nefunkční zpětný ventil v tělese palivového filtru.

Celá porucha pak nastane právě tehdy, když se motor zastaví s válcem se špatně těsnícím vstřikem v kompresi (pravděpodobnost tak 25%) a zároveň má zpětný ventil zrovna chuť netěsnit. Pak se stlačený vzduch z válce - 0.5l natlakováno na 16 BARů dostane do palivového okruhu mezi vstřiky a tandemovým čerpadlem (to je to hliníkové z boku bloku motoru), vytlačí všechnu naftu z tohoto čerpadla a ve finále zavzdušní částečně i palivový filtr. Tzv. odvzdušněni pomocí otočení klíčem do polohy I (pustí malé podávací čerpadlo v nádrži na 3 sekundy) s tím nemá šanci nic dělat. Odvzdušní se to pak až při dlouhém startování, kdy tohle čerpadlo jede trvale.

Takže pokud se vám to stane, nebojte se a točte, točte, točte....ono to nakonec chytne.

Odkaz ke komentáři

Ahoj tak se taky podělím :

 

Zdá se, že problém je objasněn. Dostal jsem meil od kolegy, kde mi vysvětlil o co se vlastně jedná. Z vysvětlení i jasně vyplývá, proč diagnostika nic neukázala.

Příčinou jsou 2 poruchy, které nastaly zároveň. První je chyba v utěsnění jednoho vstřiku v hlavě válců a druhá je nefunkční zpětný ventil v tělese palivového filtru.

Celá porucha pak nastane právě tehdy, když se motor zastaví s válcem se špatně těsnícím vstřikem v kompresi (pravděpodobnost tak 25%) a zároveň má zpětný ventil zrovna chuť netěsnit. Pak se stlačený vzduch z válce - 0.5l natlakováno na 16 BARů dostane do palivového okruhu mezi vstřiky a tandemovým čerpadlem (to je to hliníkové z boku bloku motoru), vytlačí všechnu naftu z tohoto čerpadla a ve finále zavzdušní částečně i palivový filtr. Tzv. odvzdušněni pomocí otočení klíčem do polohy I (pustí malé podávací čerpadlo v nádrži na 3 sekundy) s tím nemá šanci nic dělat. Odvzdušní se to pak až při dlouhém startování, kdy tohle čerpadlo jede trvale.

Takže pokud se vám to stane, nebojte se a točte, točte, točte....ono to nakonec chytne.

 

Ahojte,

 

problém sa vyriešil výmenou nového palivového čerpadla v nádrži. Teda žiadne vstreky a ani nič v motorickej časti.... Kto by to bol povedal, že ??

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Taky mám s tímhle aktuálně problém... Diagnostika je OK, nic neukazuje...
AKU byla na zátěžáku a prý vadná a nedokáže na start vytáhnout potřebný otáčky, tak výměna - samozřejmě to nepomohlo. Teď si, jak jinak, nenechají vysvětlit, že sem jim zaplatil za servis, kterej nevyřešil můj problém, chtějí ať to dovezu a pak se prý uvidí co dál... Takže se mi k nim už nechce... :D

Někdy mi to vytočí cca na 500ot., někdy na 1000-1100ot. a hned to spadne... pak už zas jen točím a točím, než to chytne...

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj, nebudu zakládat nové vlákno, tak píši k tomuto příbuznému tématu.

Octavia 1.9 TDI (77kw) BXE, 230tkm – startování

 

Popis startování:

Problém se vyskytuje jen při okolní teplotě +2°C až -5°C, -10°C je hranice. Úkaz se nezhoršuje, nezlepšuje po dobu 4 let. Najeto 55tkm.

Při uvedené teplotě motor točí ztuha, charakteristika slabá baterie. Baterie je značková, nová, pak raději reklamovaná, ale bez zjištěné vady.

Žhavící svíce měřené v servisu – splňují odpovídající hodnoty. Vzhledem k přetrvávání problému již 4 roky a jen za nízkých teplot, svíce jsou vyloučeny.

 

Poznatky – po nastartování při nízkých teplotách, což znamená min. 2x nebo 3x žhavení, se vyvalí z výfuku na okamžik černý kouř. Dále motor bezprostředně po nastartování po 1-2 sekundách „koktá“, pak vše v normálu. Motor při startu točí ztuha, stále se nabízí myšlenka slabá baterie, ale tou to není. Při používání původní staré baterie, dokonce při držení klíčku v poloze start kleslo napětí tak, že zhaslo celé auto.

 

Děkuji za rady a postřehy. Vondra.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...