Murder Odesláno Říjen 15, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 15, 2009 (upraveno) Pánové řeším problém a nevím jak nejlíp: S octou jezdí manželka 4x 2km(tam2- zpět2 ráno, tam2 - zpět2 v poledne) denně pondělí až pátek do školky, pak tak 2x do týdne na nákup tj 2x 6km jeden nákup. Jinak s Octou nejezdíme. Baterie tam je tříletá Varta 55Ah, teď už musí nabíjet (přes noc) 1x týdně, v létě cca každý 2-3 týden. Baterka je v kopru tu koupím určitě, ale mám koupit silnější? bude stíhat dobíjet? já myslím že jen prodloužím výdrž z jednoho týdne na dva. Mám dát silnější alternátor? pokud tam vůbec jde nacpat z nějakého ropáka? případně oplatí se to finančně? Mám udělat zásuvku jak to mají některé severské octy v masce a prostě ji večer co večer napíchnout na udržovací dobíjení nízkým proudem, aby se nezahřívala baterka a neodpařovala zbytečně destilka z elektrolytu? Jak by jste to řešili vy? Díkes za nápady budu to muset co nejdřív vyřešit. Ps. vím že krátké vzdálenosti jsou to nejhorší pro auto, letos jsem musel vyhodit 4 leté 6mm zimáky (jezdila i léto, nevyplatí se dvoje gumy) prostě ztrouchnivěli... Upraveno Říjen 15, 2009 uživatelem Murder 0 Citovat Odkaz ke komentáři
karel.lpg Odesláno Říjen 16, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 16, 2009 Do 1.6 tky nesmíš dát jinou baterii než je předepsaná výrobcem, jinak se nastavuje jinak ŘJ... zkus na baterce otevřít víčka a po nabíjení a tak 3 hodiny po tom změř hustotu elektrolytu, měl by mít 1.28, pokud má míˇtak dolít kyselinu, jinak při tak malých nájezdech by to chtělo nějaký oživovač, ale jestli auto stojí na ulici tak je to problém kam ho napojit do sítě, pak je ještě jedna šance, existují takové fotovoltaické články, ty se nalepí na čelní nebo zadní sklo, dávají tak 2 W, to stačí na "lechtání baterky"... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Murder Odesláno Říjen 16, 2009 Autor Sdílet Odesláno Říjen 16, 2009 To že je vztah mezi výkonem baterky a ŘJ slyším poprvé, ale budiž asi to možný je (řízené dobíjení?) Do elektrolytu se dolévá jen destilka kyselina se přece nevypařuje, alespoň tak jsem to měl vždy zažitý, hustotu přeměřím, případně upravím. Ty články fungují? já to měl vždy jen za fyčurku na tahání peněz z lidí. Pokud mi někdo potvrdíte, že jo tak to tak asi vyřeším parkuje čelním oknem na jih, takže světla by to mělo pobrat dost. Elektrická přípojka taky není problém, mám rd s dvorem na kterém parkujeme, natáhnout k autu kabel je to nejmenší, říkal jsem si že koupím tohle a k tomu přidělám tu zásuvku: http://www.kmautodoplnky.cz/vybaveni-autod...ii-charge-2.htm 0 Citovat Odkaz ke komentáři
stihacka Odesláno Říjen 16, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 16, 2009 Co to je za pitomost, kde si přišel na to že se nesmí dát jiná baterka než je psaná a jakou to může mít spojitost s řj??? SI dám klidně do auta dvojnásobně dimenzovanou baterku a jedinej problém co nastane tak že jí nebude stíhat dobíjet slabej altík... To že se za 2km nestíhá dobít baterka je podle mě předzvěst něčeho porouchanýho, asi jde altík do kytek nebo prostě odešla baterka, to se stává. Ale o tom solárním článku na lehký dobíjení jsem taky přemejšlel a nemusí to být špatný. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Luďa Odesláno Říjen 16, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 16, 2009 říkal jsem si že koupím tohle a k tomu přidělám tu zásuvku: http://www.kmautodoplnky.cz/vybaveni-autod...ii-charge-2.htm moc bych tý nabíječce nevěřil viz: Optimální výkon do kapacity 24 Ah. No a určitě tam máš minimálně 44Ah. To že se za 2km nestíhá dobít baterka je podle mě předzvěst něčeho porouchanýho, asi jde altík do kytek nebo prostě odešla baterka, to se stává. Ale o tom solárním článku na lehký dobíjení jsem taky přemejšlel a nemusí to být špatný. Nemusí bejt špatnej altík. 2 km sou dost málo. Všude říkaj, že se baterie začne nabíjet po ujetí 12 km. Do těch 12 km dobíjíš start. Kor když rozsvítíš světla, ventilátor nebo i rádio, tak bych tomu věřil, že se nedobije. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Murder Odesláno Říjen 16, 2009 Autor Sdílet Odesláno Říjen 16, 2009 To že se nesmí dát silnější se mi taky nezdá, proto jsem se ptal jestli dát silnější altík. 2km na dobití baterie je hrozně málo, všeobecně se myslím říká, že ztráta kapacity spotřebované při startu se vyrovná za cca 30minut jízdy, standardně se opravdu baterie za 2km nedobije. Zítra jedu do Hallfords jestli nemaj nějakej šikovnej konektor s protikusem, abych je zabudoval do masky a mohla manželka připojovat jednoduše udržovací nabíječku. Nejlepší by byl konektor s víčkem na ochranu před vodou, nebo koupím jeden kus navíc a ten utěsním a budu požívat jako zátku. Nenapadá mě jiný řešení a už mě nebaví řešit rána kdy nenastartuje... Pokud někoho napadne něco lepšího klidně napište, já sem pak dám foto jak jsem vyřešil... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Luďa Odesláno Říjen 16, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 16, 2009 Dělaj se speciální utěsněný zásuvky pro venkovní použití. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Říjen 17, 2009 Sdílet Odesláno Říjen 17, 2009 Ak mas moznost, behni do Molpir (www.molpir.cz). Pre kurenie DEFA predavaju kabelaz, ma to specialnu zasuvku s vickom, je to na 220V a urcene na montaz do auta. To nahodis a mas v aute privedenych 220V bez problemov. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.