Přejít na obsah

Spojka


Guest Medy

Doporučené příspěvky

Ahoj kluci chtěl bych se vás zeptat,

Před pár dny když jsem parkoval tak mi zůstal pedál spojky na podlaze.....tak jsem to chcípnul kouknul do motoru a vytekla mi kapalina, bylo mi řečeno že je to brzdovka, která slouží i pro spojku. Auto jsem odtáhl do servisu a chtěl bych se vás zeptat kolik bude cca stát oprava? To jen praskla nějaká hadice nebo jak to tam je? Díky za odpovědi :-)

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

nedávno jsem si všiml, že mi padá za jízdy spojkový pedál asi tak o 3-5 cm. Děje se to ale vždy jen za určitých okolností:

 

- jen když zatáčím prudce doprava (například odbočuji)

- když mám rychlost na neutrál

 

jinak ne

 

Pak ho musím dát nohou zpátky. Spojku mám starou 2 roky LUK. Nechal jsem odvzdušnit brzdový systém, ale pořád je to stejné, kapalina se neztrácí.

 

Čím by to mohlo být?

 

Odkaz ke komentáři

Nepozoruješ za jízdy proměnlivý účinek brzd? Napadlo mne, jestli by to nemohla způsobovat prasklá podtlaková hadička - v zatáčce se motor může nepatrně pohnout v silentblocích a netěsnost se tak může měnit. Ale zas je fakt, že při vypnutém motoru (žádném podtlaku) pedál taky neklesá, tak je tohle nejspíš mimo mísu, ale aspoň se to dá snadno vyloučit, podtlaková hadice je krásně na očích.

 

Jinak tipuju spojkový váleček, ale nejde mi do hlavy, proč to dělá jen v zatáčkách a v neutrálu...

Odkaz ke komentáři

Abych to ještě upřesnil. Všiml jsem si toho asi před 2 měsíci a asi 14 dní na to mi prasklo prasátko na bubnech a vytekla část kapaliny. S autem jsem dojel do servisu a nechal vyměnit komplet zadní bubny + zadní trubice k nim. Brzdí to suprově, kapalina se neztrácí. Protože i pedál spojky padal dál (ale jen při neutrálu a zatáčky DOPRAVA, doleva to nedělá), tak jsem to zavezl do servisu a nechal ovzdušnit spojku. Říkal jsem si, že tam možná zůstal vzduch, jak mně postupně teklo prasátko. Ale problém přetrvává dál, nevím co s tím. Na tu hadici mrknu, ale teď z hlavy nevím, která to je, můžeš mi ji zde prosím tě najít http://www.cc-autodily.cz/ asi bych ji hned objednal, předpokládám, že není drahá. A zrovna tam něco z toho obchodu potřebuju.

Odkaz ke komentáři

Jedná se o http://www.cc-autodily.cz/trubka-podtlakova Číslo dílu 1J0 612 041. Levná zrovna neni, tak ji vyměň až když budeš opravdu přesvědčen, že je s ní problém. Propojuje sání s posilovačem brzd a může prasknout u toho kolene před vstupem do posilovače. Ale když říkáš, že to brzdí suprově, tak hadice bude nejspíš v pořádku a problém bude jinde.

Odkaz ke komentáři

ta hadice nemá se spojkou nic společného. Spojka je s brzdama spojená jen přes nádobku brzdové kapaliny, ale ta funguje jen jako zásobník, ty okruhy jsou oddělené. Je to celé dost prapodivné, chtělo by to zkontrolovat celé spojkové vedení. Napadá mě, co by se asi tak stalo, kdyby se spojková hadice někam skřípla - nárůst tlaku, vypnutí spojky? Ale po uvlnění by se to mělo vrátit zpět... A když se ta spojka propadne, tak se normálně dá ještě došlápnou na podlahu a pak se vrátí zase do té propadlé polohy?

Odkaz ke komentáři

ta hadice nemá se spojkou nic společného. Spojka je s brzdama spojená jen přes nádobku brzdové kapaliny, ale ta funguje jen jako zásobník, ty okruhy jsou oddělené. Je to celé dost prapodivné, chtělo by to zkontrolovat celé spojkové vedení. Napadá mě, co by se asi tak stalo, kdyby se spojková hadice někam skřípla - nárůst tlaku, vypnutí spojky? Ale po uvlnění by se to mělo vrátit zpět... A když se ta spojka propadne, tak se normálně dá ještě došlápnou na podlahu a pak se vrátí zase do té propadlé polohy?

Seš si 100% jistej, že se ty okruhy nemůžou vzájemně nepatrně ovlivňovat? U mě zabírá spojka trochu jinak když před rozjezdem mám zabržděno ručkou a když nemám zabržděno ručkou. Systém je odvzdušněný a v expě je kapaliny dost. V prvním případě zabírá spojka hned odspoda a ve druhém případě trochu výš. Zvykl jsem si a zatím to neřeším, když všechno ostatní funguje, ale možná by jenom stačilo vyčistit vnitřek bubnů a seřídit pakny.

 

Iguko, fakt nevim. Už mě napadá jen, když jsi dělal spojku, měnil se taky vypínací mechanismus a ten palec s tisícihranem, co může prasknout? Mrkni sem: http://dieselpower.cz/forum/userpix/15151_Spojka_AEE_1.jpg Mám na mysli díl číslo 17. Jestli se třeba lehce neprotáčí na tom tisícihranu? Ale to taky neřeší, proč se to děje jen v pravý zatáčce a na neutrál.

Upraveno uživatelem squirrelcze
Odkaz ke komentáři

Tak něco tu spojku vtáhne, podtlak? Že by to opravdu nacucly ty brzdy přes nádržku? To by ale nemělo jít. Hydraulické ložisko tam není...Teď přemýšlím, jestli je ta tyčka od pedálu do hlavního válce vůbec spojena s tím pístem, nebo na něj jen tlačí. Kdyby platila druhá možnost, tak je to divné s tím vytahováním pedálu nahoru a bylo by to jen v samotném pedálu.... fakt už nevím

Odkaz ke komentáři

Seš si 100% jistej, že se ty okruhy nemůžou vzájemně nepatrně ovlivňovat? U mě zabírá spojka trochu jinak když před rozjezdem mám zabržděno ručkou a když nemám zabržděno ručkou. Systém je odvzdušněný a v expě je kapaliny dost. V prvním případě zabírá spojka hned odspoda a ve druhém případě trochu výš. Zvykl jsem si a zatím to neřeším, když všechno ostatní funguje, ale možná by jenom stačilo vyčistit vnitřek bubnů a seřídit pakny.

 

Iguko, fakt nevim. Už mě napadá jen, když jsi dělal spojku, měnil se taky vypínací mechanismus a ten palec s tisícihranem, co může prasknout? Mrkni sem: http://dieselpower.cz/forum/userpix/15151_Spojka_AEE_1.jpg Mám na mysli díl číslo 17. Jestli se třeba lehce neprotáčí na tom tisícihranu? Ale to taky neřeší, proč se to děje jen v pravý zatáčce a na neutrál.

 

měnil jsem všechno komplet, viz můj příspěvek http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=441&page=4

 

Tu podtlakovoiu hadici jsem v Etce našel, ale kde je v motoru?

post-375-0-66368800-1412097178_thumb.png

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...