Přejít na obsah

MaxxMotion 100/95


Doporučené příspěvky

znately neni ani nebude . avsak ublizit mu neublizis . lepsie spravis vsak ked si kupis aditivum VIF ktore mozes pridavat do kazdej nadrze a spravi ti vacsi osoch ako ked raz natankujes toto predrazene palivo, to palivo nie je nic ine ako obycajny benzin zmiesany s aditivom a niekolko nasobne predrazeny . Jedna pixla VIF stoji do 10 eur a vystaci ti na xy nadrzi pritom jedno natankovanie tohoto kvazi super paliva ta stoji viac ako cela pixla :D. Aby to malo aky taky znatelny ucinok by si musel mat na to prisposobenu RJ co nemas takze zbytocne placebo

Odkaz ke komentáři

Jenom aby bylo jasno o čem se tu bavíte. Vyšší oktanové číslo benzínu neznamená že je benzín "výkonější" to je blbost. Oktanové číslo je "procentuální obsah izo-oktanu" v palivu a tohle číslo vyjadřuje odolnost beznínu proti samovznícení. Ve skutečnosti je to jen přepočet na procentuální obsah izo-oktanu, takže se může klidně stát že bude palivo s oktanovým číslem 105, v tom případě má to palivo o 5% vyšší odolnost než čistý izo-oktan.

Samovznícení, pro ty co nevědí, se projevuje klasickým klepáním v motoru (všichni známe ze starších aut, kam se tankoval benzin 91 a my co jsme měli dvoutakty a jezdily jsme na technický beznín to známe dvojnásob :) ). Ke samovznícení dojde když se do válců nasaje směs benzínu s nedostatečným oktanovým číslem a stlačí se. V té chvíly se to může vznítit samo aniž by to zapálila svíčka. Benzín s vyšším oktanovým číslem se používá do motorů s vyšší kompresí protože zde je větší hrozba samovznícení (vyšší tlak = vyšší požadavek na oktanové číslo). Tohle vždy stanový výrobce, jaké je minimální oktanové číslo benzínu, který lze tankovat. Vyšším číslem nic nezkazíš, ale nelze předpokládat, že ti v motoru přibude 20 koní. Výkon paliva je dán jednak kvalitou benzínu a částečně i adetivy. V ČR tuším používají všichni stejný benzín a jen si do něj míchají adetiva. Svého času byl ARAL asi jediný kdo do ČR dovážel vlastní benzín a dalo se říct že byl o fous lepší. (Pokud se pletu opravte mě).

 

každopádně si přečtěte alespoň tohle aby jste měli rámcovou představu o čem diskutujete

http://cs.wikipedia.org/wiki/Oktanov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

I N95 můžeš bez problémů natankovat.

 

V knížce o OI, už si nepamatuji autora, bylo u RS napsáno, že lze tankovat i N95, a to při mírném snížení výkonových parametrů.

 

Osobně by mne zajímalo, zda je to vůbec nějak zásadně poznat, protože já jsem do standardního 1.8T (sic s výraznou SW úpravou) zkoušel jak N91, tak na druhé straně i Shell VP95 (nic lepšího tu v okolí tehdy nebylo) a žádný rozdíl jsem nepoznal. Přitom u mé předchozí atmosféry byl rozdíl mezi N95 a VP95 naprosto jednoznačný.

 

Pro srovnání - obdobně u současného auta jsem zaznamenal jen drobný rozdíl mezi N95 a N100, ale jen v nízkých otáčkách - motor se "brchá" možná o 100 ot. dříve, má klidnější, vyrovnanější chod a je tišší. Protože ale tady je k dispozici opět jen shellácký VP100, který je obvykle až o 5 Kč dražší než N95 u nejlevnější místní pumpy, tak to řeším aditivem do benzínu, které vychází na 0,60 Kč/l a které má subjektivně skoro stejný účinek.

 

 

Odkaz ke komentáři

Z důvodů, které jsem popsal, to tam pravidelně už skoro 3 roky liju. Potřeba to sice není, ale nějaký drobný efekt to má a cenově to vyjde velmi rozumně. Tankuju už roky u místní nejlevnější pumpy a i s tím aditivem jsem obvykle 1,50 Kč/l pod cenou místní Shellky a podobných. A pokud to tam po natankování nenaliju, tak při dalším ranním startu to na běhu motoru a jeho zvuku okamžitě poznám. A totéž mi potvrdili 2 kolegové z práce (1x turbo, 1x atmo).

 

Podobných přípravků existují desítky. Já používám toto:

http://www.oleje.cz/p/wynn-s-supremium-petrol-250-ml--660

 

A třeba tento článek mě tehdy v použití aditiv místo tankování "lepších" benzínů utvrdil, protože už předtím jsem si kladl otázku, zda vyšší kvalita následně netrpí malou výtočí:

http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=18

 

Odkaz ke komentáři

Jak to říká Cimbu tak na tom něco bude :) dík moc

EDIT:

něco co jsem dalšího vyčetl z jeho stránek, docela důležité:

nižší oktanové číslo benzínu používejte v případě nouze jen na dojetí (natankujte pouze tolik benzínu, kolik Vám bude stačit k nejbližší benzinové pumpě, kde ten správný mají). Při použití nižšího oktanového čísla totiž častěji zasahuje do řízení motoru čidlo detonačního spalování, které reguluje předstih k nižším hodnotám.

 

To je dobré vědět

Upraveno uživatelem Siegel
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...