Přejít na obsah

výměna chladící kapaliny


Vácav

Doporučené příspěvky

Zkus ještě odpojit hadici od olejového chladiče. Pakliže tam bude pořád dost zbývat, tak odpoj tu spodní hadici od bloku, jenomže s vychladlým motorem. To vše děláš s bezpečně otevřenou vyrovnávací nádobkou viď. ;-)

 

Jak píšeš s otevřenou vyrovnávácí nádržkou, v sevisní příručce píšou otevřít ventil vypustit v případě že se nyvypustí vše odpojit koleno od chladiče a zbytek by měl vytéci.¨

 

Ale zapomněli že voda má 90 stupňů celsisa :palec:

 

Nějak to musejí , hoši ve Škodovce vypustit i když je teplá voda, přeci nebude stát 2.hodiny kára na zvedáku aby vychladlo ?

Odkaz ke komentáři

Tak nevím no, oni na to maj asi nějaké spešl náčiní a víc cviku...Známej ze servisu mi vypouštěl taky horkej olej do takovýho vozejčku s nádrží s obrovskym trychtýřem - tohle bych si s kýblem v montážní jámě nelajznul, natož v leže pod autem (i když by to taky šlo, ale strach má velké oči ;-)).

Odkaz ke komentáři
Tak nevím no, oni na to maj asi nějaké spešl náčiní a víc cviku...Známej ze servisu mi vypouštěl taky horkej olej do takovýho vozejčku s nádrží s obrovskym trychtýřem - tohle bych si s kýblem v montážní jámě nelajznul, natož v leže pod autem (i když by to taky šlo, ale strach má velké oči ;-)).

Skrz mot.olej, ten v servisu nevypoští, ale strčí do měrky takovou trubku a vysaje olej do nádoby, je to rychlejší ale nevysaje člověk všechno.

Zkuste mi, ale poradit jak vypustit chl.kapalinu... (každopádně za tepla)

 

Dík

Odkaz ke komentáři

Už snad naposled do toho zavrtám - proč chceš mermomocí vypouštět horkou ??

Pokud mě mozkové závity nešálí, tak výpustí si vyčepoval chladič po termostat/regulátor a něco z trubek, pakliže odpojíš spodní hadici od motoru vypustíš zbytek okruhu a k tomu to nepotřebuješ mít horký. Navíc rovnou budeš moci proplachovat/nalít novou bez brutálního ochlazení horkého motoru...

Ale jestli si stojíš na svém, tak ti fakt neporadím. :smich:

p.s.

skrz motorovej olej - tenhle postup se právě dvakrát nedoporučuje (zůstává největší svinstvo)

Odkaz ke komentáři
...poradte ako odvzdušniť. dík

Odvzdušnit by se to mělo samo - po dolití na MAX vypneš topení a u benzínu tři minuty točíš 2000 ot, u nafty dvě minuty 1500 ot - případně doplňuješ kapalinu. Pak necháš motor běžet na volnoběh, dokud se nezapne ventilátor chladiče.

Druhá věc je, co sis to namíchal za polívku - pokud si vypustil směs a dolil pouze koncentrát v popisovaném množství, tak by ses mohl dostat do nepatřičných hodnot, viz ředění chladící směsi....Do 1:1 si vpohodě, jak bude směs hustší dochází ke "kontraproduktivitě".

Odkaz ke komentáři
Druhá věc je, co sis to namíchal za polívku - pokud si vypustil směs a dolil pouze koncentrát v popisovaném množství, tak by ses mohl dostat do nepatřičných hodnot, viz ředění chladící směsi....Do 1:1 si vpohodě, jak bude směs hustší dochází ke "kontraproduktivitě".

1:1 by to malo byt do -40 s destilovanou vodou, ja som to dal 1:1 s tou starou kvapalinou a hustomer ukázal cca -27

Odkaz ke komentáři

Tak jsem včera měnil chl.kapalinu, z chladiče bez problému vypustím, z trubek také ale z bloku motoru nevím jak jí dostat, řešil jsem to následovně, vypustil jsem chladič a trubky, nastartoval motor a snažil se vodu přesunout z bloku motoru, pomocí čerpadla ale moc to nejde vypustím tak max. 4,5l.

Každopádně jsem to nechal dle Vašich rád vystydnout, poslední co mně napadlo, tak jsem to ředil vodou, vypustil a zase ředil vodou tak jsem snad dosahl podíl vody v chl.kapalině 90%. (samozřejmně nastartovat, vypustit, dolít a stále dookola)

 

P.s. víte jak vypustit, chl.kapalinu z bloku motoru hledal jsem, nějakou hadici, ale nenašel jsem ji..

 

Dík

Odkaz ke komentáři
Nazdar chlapi potřebuju poradit

mam octavii 1.9Tdi 81kw neukazuje mi budík teploty vody ukazuje pouze tak 40 stupnu

a hadice co jde do chladiče v pravo nahoře je horká a chladič je studený a ta hadice zespoda co jde k termostatu je také studená termostat mám nový nikdo nevý co stím topení topy

Koukni na vyrovnávací nádobku, jestli Ti přepadem ( ta malá trubička nahoře ) proudí do nádobky při běžícím motoru voda. Správné je, když běží... Nemohlo se stát, že nový termostat je vadný? Je to originální kvalita, nebo nějaký no name? Ty hadice se projevují teplotně stejně i při stojícím nastartovaném voze? Vypadá to, že Ti neotvírá termostat, podle teploty hadic u chladiče.

Odkaz ke komentáři
Pokoušel jsem se vypustit chladící kapalinu z moji Octavy TDI (2OO4) a vypustil jsem pouze 2.litry, zbytek ale nejde vypustit, dělal jsem to samozřejmě skrz výpustný ventil, který je po levé straně chladiče (z pohledu ze spoda).

Víte jak vypustit en zbytek ??

 

Dík

Standardně se to dělá: ohřeješ kárku - vypneš motor - otevřeš vyrovnávací nádobku, aby se netvořil podtlak, který by bránil kapalině ve vytékání - vlevo dole na chladiči otevřeš vypouštěcí ventil - na výměníku tepla odpojíš spodní hadici ( to je ta věc, kde je u benzínu našroubovaný filtr oleje, nebo u dieselu držák olejového filtru ) - nechat vytéc.

Je za potřebí demontovaný kryt pod motorem, vhodnou nadobu a ideálním pomocníkem jsou speciální kleště na hadicivé spony. Hadici namontovat stylem značka-značka, aby nebyla překroucená. POZOR při otevírání vyrovnávací nádobky - je pod tlakem - opatrně, odfoukne si, možnost spálení.

Použít pouze kapalinu G12, doporučený interval výměny myslím 4 roky.

Ředit ideálně 1:1. Vysoký poměr G12 ve vodě vede ke zmenčení bodu tuhnutí! Takže nedávat 100% G12 s myšlenkou, že projedu i Arktidu :D

Odkaz ke komentáři
Ředit ideálně 1:1. Vysoký poměr G12 ve vodě vede ke zmenčení bodu tuhnutí! Takže nedávat 100% G12 s myšlenkou, že projedu i Arktidu :lol:

Všetko OK. ale s tým pomerom nemáš pravdu, pri väčšom pomere G12 sa bod tuhnutia nezmenšuje ale už ani nezvyšuje, ale má to za následok horší chladiaci účinok. :D

Odkaz ke komentáři
Všetko OK. ale s tým pomerom nemáš pravdu, pri väčšom pomere G12 sa bod tuhnutia nezmenšuje ale už ani nezvyšuje, ale má to za následok horší chladiaci účinok. :D

Platí oboje současně. Mám to naštudovaný. Kdysi jsem to někde četl :lol: , tak snad nelhali... Jestli jóóó, tak to jsou bastardi ;) Ale v pohodě, hlavní je nedělat to moc silné a o to jde.

Odkaz ke komentáři
  • o 6 měsíců později...
Standardně se to dělá: ohřeješ kárku - vypneš motor - otevřeš vyrovnávací nádobku, aby se netvořil podtlak, který by bránil kapalině ve vytékání - vlevo dole na chladiči otevřeš vypouštěcí ventil - na výměníku tepla odpojíš spodní hadici ( to je ta věc, kde je u benzínu našroubovaný filtr oleje, nebo u dieselu držák olejového filtru ) - nechat vytéc.

Je za potřebí demontovaný kryt pod motorem, vhodnou nadobu a ideálním pomocníkem jsou speciální kleště na hadicivé spony. Hadici namontovat stylem značka-značka, aby nebyla překroucená. POZOR při otevírání vyrovnávací nádobky - je pod tlakem - opatrně, odfoukne si, možnost spálení.

Použít pouze kapalinu G12, doporučený interval výměny myslím 4 roky.

Ředit ideálně 1:1. Vysoký poměr G12 ve vodě vede ke zmenčení bodu tuhnutí! Takže nedávat 100% G12 s myšlenkou, že projedu i Arktidu :blink:

 

Zdravím Jeřábe nemohl by si prosím tě hodit nějakou fotku těch hadic který se mají odpojit? Dneska jsem se pokoušel to vypustit ale nějak se mi nedařilo. Ale popravdě řečeno odpojovat hadice se mi ale nechce bo nejsem zrovna zkušený automechanik ba naopak a nerad bych něco zmskal. Nešlo by to nějak natlakovat? Mam staré vičko od expanzky tak jsem přemýšlel udělat do něj ventilek a napíchnout na kompresor a zkusit vodu vytlačit. Co ty na to?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...