iphonik4 Odesláno Prosinec 21, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 21, 2013 Zdravím Vás!:) mám otázku ohledně parkovací západky. Mám ve zvyku nejdříve zatáhnout ruční brzdu a pak až dát volící páku do polohy "P". Ovšem dnes (u svého baráku parkuji z kopce) jsem ruční brzdu nezatáhl úplně a auto pomalinku, volně "sjelo" až do západky (slyšel jsem cvaknutí). To mi neudělalo dobře, proto jsem nastartoval a volící pak hodil z "P" to "D", to ovšem nešlo nějak extra lehce. Neříkám, že vůz celou svojí váhou stál na zápatce, to ne (díky částečné ruční brzdě), ale určitou částí ano. A jak říkam chtělo to mírný tlak to z té polohy "P" vůbec dostat a ucítil jsem takový nepříjemný pocit při vyskočení páky z P. Nemohlo se v mechanismu něco poškodit? Kdesi jsem četl, že parkovací západka vůbec není spojena s převodkovkou (ani setrvákem). Je to pravda? Jinak co doporučujete v zimě při parkováni z kopce? Bojím se zamrznují ručky. Děkuji 0 Citovat Odkaz ke komentáři
motoosman Odesláno Prosinec 21, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 21, 2013 Představ si západku na dveřích. Když vezmeš za kliku a netlačíš na ně, jde zlehka vytáhnout. V případě, že na dveře tlačíš, západka jde ztuha. To samé je i v automatu. Západka je docela pevná a něco vydrží. Nicméně štěstí bych nepokoušel. Bohužel budeš muset používat ručku, nebo parkovat na rovince. Tam hrozí poškození od aut, které do tebe drcnou. Moderní auta mají el. ručku a problém nemají. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
iphonik4 Odesláno Prosinec 22, 2013 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 22, 2013 Aha:) mno právě takhle jsem si to také myslel. Já se spíš ptám, jestli se nemám bát, když jsem tohle jednout udělal a řadička šla ztuha. Jestli toDSGečku neuškodilo. Jestli jste si tím každý taky prosěl:) děkuji za odpovědi. Jinak parkovací západka našetstí není nijak spojena s převodovkou (ani setrváké a ničím), ne? V poloze P je motor odpojen od převodovky? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
motoosman Odesláno Prosinec 22, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 22, 2013 Ta západka u klasického automatu je v převodovce, jednoduše řečeno, poslední ozubené kolo na výstupu a do něj čep. Takže odejít to může a odchází. Zkusím najít obrázek. Ten řekne vše. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
iphonik4 Odesláno Prosinec 22, 2013 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 22, 2013 Jojo je v přvodovce, ale kdesi jsé cetl, ze to neni spojeno primo s prevodovkou. Takze je mozne, ze jsem tomu uskodil?:( 0 Citovat Odkaz ke komentáři
motoosman Odesláno Prosinec 22, 2013 Sdílet Odesláno Prosinec 22, 2013 http://www.autorubik.sk/technika/automaticka-prevodovka-a-hydrodynamicky-menic-krutiaceho-momentu/ Podobné to bude u DSG. Buď v klidu. Aby došlo k poškození je nutná velká síla a škubnutí. Vynechám-li výrobní vadu. Jak říkám na rovince OK, v kopci ručku. Ještě dělám to, že po zařazení P a vypnutí motoru, jemně pouštím brzdu, než to dosedne. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
iphonik4 Odesláno Prosinec 22, 2013 Autor Sdílet Odesláno Prosinec 22, 2013 Aha:) chápu! Mockrát děkuji za upozornění! To pozvolné pouštění brzdy je fajn, jenže stejně se človek při stání z kopce (do kopce) nevyhne tomu nepřijemně tuhémi vyřazení z P polohy. Tudíž budu používat ručku, jako doteď a na parkovací západku nenechám ani 1% váhy vozu:) ješte jednou díky! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.