Přejít na obsah

Váha vzduchu - 4 kus


Doporučené příspěvky

Mám O1, 81kW, rv. 2002 combi.

 

Mám problémy s váhou vzduchu, auto mám necelé 2 roky a již se 4 krát měnila váha vzduchu (ano opravdu se nejedná o překlep).

 

Auto najednou v naprosto různých situacích ztratí víkon a váha je v háji. Diagnostika buď neukazuje nic a nebo chybovou hlášku o váze (ta tam byla tuším jen jednou). Jednou se mi to stalo hned po nastartování auta, jindy zase na dálnici, dnes na okresce... no prostě nechápu.

 

Zkoušel jsem už bosch, mareli, vika.. všechny dopadly stejně.

 

Teď vím, že je zase teda v háji a budu měnit s mechanikem příští týden (ten nad tím už jen kroutí hlavou a nechápe). Nemáte někdo nějaký tip co by to mohlo způsobovat, že ty váhy odcházejí (já totiž měním váhu 2 x častěji než olej)?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

No protože, když se vyměnila, tak to potom zase pár měsíců fungovalo. Hodnoty ani nic co se dá odečíst z diagnostiky ti bohužel nejsem schopný říct, protože diagnostiku nemám, ale co vím, že se na to mechanik díval, tak to neukazovalo žádnou chybu na diagnostice. A ano dělá to pak i po opětnovném startu. Někdy se to pak rozjelo, když se překročili vyšší otáčky, ale taky ne vždycky.

Odkaz ke komentáři

Mě je divný, že kdyby to dělalo turbo, tak vždycky když se měnila ta váha, kde se vůbec turba člověk nedotýká, tak to pak x měsíců jde dejme tomu 5 000 Km.

 

Jediné na co se u té váhy sahá je ten kabel na výměnu, tak jestli není špatný nějaký dotek tam nebo fakt nevím...

 

Zase je pak divný ten nižší tlak na té 11tce..

Odkaz ke komentáři

já měl tudle chybu přefuk turba skusil sem jiný podtlakový hadičky,jinej ventil N75, kontroloval sem banku na turbu jestli neni vyrezlá a nakonec šlo turbo ven vyčistilo se a 3 měsíce pohoda pak se závada vrátila tak sem si to turbo vyhodil s auta sám se známým a znova ho vyčistili a na jisté rady tu regulaci vypodložili 0.1mm podložkama od tý doby je to 2 roky nevím co to je nouzák

na to podložení regulace je tu spousta názorů sou tu kluci co to nedoporučujou a pak ty co podkládaj nemaj problém já mám na podložky najeto cca 30000km a bez problémů

ještě k tý závadě když to padne do nouze stačí vypnout a zapnout klíček a zas to auto jede??

Odkaz ke komentáři

Ještě před časem bych řekl, že je to pořád stejné, i když to chcípneš a znovu nastartuješ - pořád nouzák, ale naposledy jsem dojel v nouzáku a po dalším nastartování to jelo normálně. Od té doby ujeto 200 km a nic..

 

Říkáš po vyčištění 3 měsíce pohoda a pak znovu, ale já když jsme měnili váhu tak 3 - 5 měsíců nic, vyměnila se váha zase 5 měsíců nic, pak to zase spadlo do nouzáku zase nová váha a zase x měsíců to jezdilo.. sem z toho jelen. Jako mechanik se uchýlil jen k měnění váhy, ale to je přeci blbost..

Odkaz ke komentáři

De to krásně i z vrchu, ale pokud nemáš zkušenosti, tak to drhnutí nepoznáš, stačí to malinko a už to zlobí. De to i vyzkoušet, že hadičku odpojíš a normálně nasaješ do sebe, ale takový zkoumání je naprd, dej to někomu, kdo tomu rozumí.

Mně to taky po chvilce po vyčištění padalo do nouzáku a pak po podložení mám už skoro 2 roky klid.

Odkaz ke komentáři

ten kanál 11, tlak v 3tis otáčkách se zkouší pod plným plynem, kdy je požadovaný tlak okolo 2000mbar a zatuhlé turbo tlačí klidně až 2500mbar a právě ve 3tis otáčkách to spadne do nouzáku, dřív ne. Za táhlo jde tahat krásně z vrchu, musí jít úplně lehce hlavně do horní polohy. Po nastartování auta táhlo zajede jakoby nejvíc do baňky a pokud se nevrací úplně nahoru, je to zanesený. Měl jsem to už úplně zadřené, že se to nevracelo za studena ani silou, ale jak se to pořádně prohřálo, tak se to zase rozhejbalo. Mám permanentně vytaženej signál tlaku v sání do auta, takže to vidím za každý situace, jak se to chová. Někdy se turbo umoudří a lopatky se přivřou, někdy zase ne. Tobě se to třeba stane jen občas, že to nepovolí. Já jezdím krátké trasy tak turbo trpí no... Vyčištění turbíny i s demontáží a montáží jsem někde viděl kolem 3000kč.

Odkaz ke komentáři

Tak táhla jsem ta našel 2:

 

První nemyslím si, že je to ona, ale ta jde lehce:

 

IMAG0421_1.jpg?ver=0

 

 

A druhé co přímo u turba a s tím teda hnout rukou skoro nejde (hýbe se při nastartování, při přidávání a ubírání plynu a při vypnutí motoru):

 

IMAG0422_1.jpg?ver=0

 

Vše foceno shora.

 

Zde ještě log při různých otáčkách kanálů 3, 10 a 11:

 

http://ulozto.cz/xxEFZSNX/log-01-003-010-011-csv

 

Odkaz ke komentáři

Ten LOG je nanic. Kanál 3,10,11 kopec, na 3-jku a plný plyn od 1500ot do 4000ot nebo do spadnutí nouze. Ale co ti to vypisuje za chybu,je to ovládání turba.Nevím,co máš za kod motoru,jestli ASV, na 99% zatuhlá regulace. Vypodložit cca o 0,1mm. Dělá to "Huml " v Brně,ráno přijedeš,po obědě hotovo. Tel na něj 606 278 815.

Odkaz ke komentáři

Ten LOG je nanic. Kanál 3,10,11 kopec, na 3-jku a plný plyn od 1500ot do 4000ot nebo do spadnutí nouze. Ale co ti to vypisuje za chybu,je to ovládání turba.Nevím,co máš za kod motoru,jestli ASV, na 99% zatuhlá regulace. Vypodložit cca o 0,1mm. Dělá to "Huml " v Brně,ráno přijedeš,po obědě hotovo. Tel na něj 606 278 815.

 

Prosím tě a na kolik vyjde to čištění?

Odkaz ke komentáři

Cena za vyčištění se pohybuje od 1 500 Kč do 3 000 Kč

 

Jinak táhlo na turbu se mi zespod podařilo pohybovat tak 0,5 cm (šlo to celkem hladce) a vracelo se i bez problémů zpátky.

 

Ještě jeden dotaz, když jsem byl pod autem, tak jsem si všiml, že tam trochu kapal olej a vypozoroval jsem, že to odtud (viz obr.) je tam nějaké špatné těsnění nebo co tam vlastně je? Jde to do vzduchu či-li nějaké ovzdušnění?

 

IMAG0431.jpg?ver=0

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...