Přejít na obsah

Sportovní filtr pro přeplňované motory


Stickler

Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

 

otevřu "žhavé" téma a pokud se na toto téma někdo koukne, očekávám žhavé diskuze. Chci si pouze udělat jasno v tom, zda má smysl sportovní filtr pro přeplňované motory, nebo ne - nechci obhajovat ani jedno :)

 

Jistě, zřejmě každého okamžitě napadne NE! Nicméně dle toho, co vím já a dle googlení jsem našel aspekty pro a proti. Začnu těmi ověřenými, tedy proti..

 

Proč NE:

  • Vysoká cena filtru (K&N)
  • Zřejmě minimální přínos
  • Teoretické riziko poškození motoru částečkami nečistot
  • Nutná údržba jednou za X tisíc kilometrů

Proč ANO (?):

  • Větší propustnost bavlněného vlákna nemusí nutně znamenat větší otvory - tím se dostávám k otázce, zda je vůbec teoretické poškození motoru nečistotami relevantní, nebo se jedná jen o mystifikaci?
  • Dokud nenastoupí turbo, motor dostane více vzduchu = teoreticky nepatrně lepší záběr odspoda
  • Plnící tlak turba je řízen elektronikou. Nicméně vyšším podílem vzduchu by přeci logicky mělo nabýt maximálního plnícího tlaku o setinky sekundy rychleji, ne?
  • Díky výše uvedenému by tak měla i spotřeba naprosto nepatrně klesnout..?
  • Někdo píše o lepším zvuku, já jsem jej nějak nezaznamenal

 

Oč mi jde. 100% souhlasím s každým, kdo namítne, že nemá smysl kupovat sportovní filtr pro přeplňované motory, jež jsou řízeny elektronikou. Jde mi však o to, že já už takový filtr (K&N) vlastním - ano, koupil jsem jej asi před rokem (ještě než jsem měl TSI) z neznalosti. Aktuálně ale mám v garáži nevyužitý filtr za 2 tisíce, který asi jen tak neprodám a zajímají mě proto relevantní poznatky, zda jej tam opravdu nechat ležet, nebo jej použít? I kdyby byl přínos 0,00001% (což asi tak nějak bude), pořád je to aspoň něco, když už jej mám...

 

Nechci toto řešení nijak obhajovat, jen jsem osobně nikdy neslyšel o poškození motoru při použití K&N filtru a to navzdory tomu, že jej pár známých vlastní (i v OII). Navíc jsem na TSI motoru asi měsíc tento filtr používal a záběr odspodu mi opravdu přišel nepatrně lepší (živější) a spotřeba asi o 2 desetinky nižší. Nebo je to jenom placebo efekt...?

 

Všechny prosím o vyjádření jejich názoru, ale bez hádek. Vím, že je to ožehavé téma, ale jen se ptám :pivo:

 

Díky!

Odkaz ke komentáři

Ahoj, osobně jsem tyto filtry K&N montoval do cca 8 vozů a to jak benzíny tak nafty s turbítkem i bez.

 

Benzín bez turba:

výsledek: auta šli lépe za plynem a zmohutněl zvuk

 

Fiat Cinquecento redfire šlo pěkně za plynem výkon nebyl měřený

Swiftu 2008 72kW s kitem 72,5 kW

Porshe 911na kitu cca 3kW

 

Nafty z turbítkem:

zvuk podle mne stejný

 

Nafta Audi A4 nebylo měřené

Nafta OII 103kW po čipu 134kW s vložkou 136kW

Nafta OII 77kW po čipu 115kW s vložkou 116kW

Nafta Yeti 81kW po čipu 112kW s vložkou 113kW

Nafta Fabia 77kW po čipu 99,2kW s vložkou 100kW

 

Tak že žádný zázrak to není, každopádně pokud ti doma leží nevidím důvod proč ho do auta nešoupnout.

 

Swift má filtr 5tý rok, každý rok se jen vypere naimpregnuje a hotovo. O tom, že by něco filtr pustil do motoru jsem nic neslyšel, jen vím že špatnou manipulací při čištění jde poškodit kostru filtru a natrhnout bavlnu a pak je na problémy zaděláno.

 

Vzduchu zdar :-)

 

 

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

 

super odezva, díky za ní :palec: Přesně takové porovnání výkonu před a po jsem si představoval a očekával jsem i podobné výsledky. Pravděpodobně tedy zkusím filtr vrátit, jsi další člověk, který nemá s údajným zanášením motoru po dlouholeté zkušenosti problém :)

 

Takže díky!

Odkaz ke komentáři

Mam to stejny,KaN filtr uz 4 rok v aute,zvuk se mi zda hlubsi a jde lepe do otacek tak jak jsem ti rikal deni mam OII 1,9 tdi


Jinak ja ho cistim vzdy na jare a na podzim a zadny problem jsem nejak nezaznamenal,a taky usetrim filtr i s cistici sadou jsem koupil za 900kc a cistici sady je fakt dost a nez kupovat kazdy riok novej filtr za cca 250kc tak nevim co je lepsi

Za me ANO :palec:


a taky nez jsem ho koupil tak jsem cetl ze Kan poskytuje dozivotni zaruku na filtr a taky na nezniceni motoru zpusobene filtrem,akorad cim je vetsi prasnost tim casteji se ma fltr cistit

Odkaz ke komentáři

Tak, filtr nahozen zpět. Jel jsem příliš krátkou trasu na to, abych byl schopen objektivně posoudit, zda došlo ke změně dynamiky, nebo ne.

Ovšem k mému velkému překvapení, ačkoli mi to tak poprvé nepřipadalo, se zvuk opravdu trošku prohloubil - především pak po nastartování a ve středním spektru otáček. :palec:

Odkaz ke komentáři

Tak, najel jsem už "pár kilometrů" a neprodleně podávám své dojmy:

 

Dynamika se vlastně nijak nezměnila. Nebo možná asi přeci jen zcela nepatrně ano, ale asi tak málo, že se nedá změna postřehnout. Mnohem příjemněji mě ale překvapily rozjezdy. Ačkoli přeplňovaná "jednadvojka" jede neuvěřitelně dobře, dokud nenastoupí turbo, je to pořád jen nicotný motůrek. Asi i proto byly rozjezdy vždy trošku náročnější, především v tom smyslu, že se autu moc nechtělo a dost cukalo. Asi právě tím větším přísunem vzduchu je nyní mnohem "měkčí" a byl dost potlačen i turboefekt. Jsem vážně překvapen, jak moc. Rozjezdy jsou mnohem plynulejší a pružnější a turbo nenastupuje s takovou převahou (dosud to totiž bylo jen "nic-nic-nic-sakra,jéď!!-TURBO-TRHÁME ASFALT-vysoké otáčky, nyní i bez turba auto prostě je schopno relativně jet).

Čili spokojenost a navzdory mnoha odpůrcům tohoto řešení, kteří považují lidi se sportovním filtrem v přeplňovaných autech, řízených elektronikou, za tupce, prostě to více či méně funguje a když ne dynamika, minimálně se zlepšuje ochota auta rozjet se :palec:

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...