Přejít na obsah

Technická hračka 1,8TSI základní modrá


Doporučené příspěvky

Jsem technický fanda, proto jsem objednal skoro vše, kromě věcí "které nejezdí". Takže barva bez příplatku, modrá Pacific, chci řídit, nechci se vozit, proto manuál, není střešní okno, není tažné zařízení, není kůže, není navigace, protože to zvládne každý tablet, který může být větší a mapy do něj mohou být i legálně zdarma. Navíc mám na palubce o displej víc :) . Neobjednal jsem automatické parkování, protože jsem si říkal, že by to bylo pod mou úroveň. Kromě toho potřebuje víc místa, než já "na ruku". Na druhou stranu tam na rozdíl ode mě zajede na první pokus.

 

S odstupem času už nějakých věcí lituji. Asi bych přeci jen do té navigace šel - přeci jen navigační povely v barevném Maxidotu mají něco do sebe.

 

Takže konkrétně co je:

 

- KESSY, bezklíčové odemykání a zamykání,

- paket Elegance Plus II (kontrola tlaku v pneu, asistent rozjezdu do kopce, parkovací senzory vpředu a vzadu, barevný Maxi DOT, Driver Activity Assistent, komfortní telefonování),

- DRIVE MODE SELECTION - volba jízdního profilu,

- sklápěcí funkce opěry sedadla spolujezdce,

- nezávislé přídavné topení s dálkovým ovládáním,

- adaptivní tempomat včetně funkce FRONT ASSISTANT,

- 4ramenný multifunkční volant (líbí se mi víc než 3ramenný),

- el. ovládaná vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka s osvětlením nástupního prostoru,

- vyhřívání předních a zadních sedadel,

- elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí,

- LANE ASSISTENT,

- LIGHT ASSISTENT s DAY LIGHT,

- osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu,

- dešťový senzor,

- kontrola zapnutí bezpečnostních pásů na zadních sedadlech,

- Bi Xenon s AFS a LED denním svícením,

- výsuvné ostřikovače světel,

- přední mlhová světla s CORNER funkcí,

- zásuvka 230V,

- BOLERO,

- vyhřívané trysky ostřikovače předního skla,

- automatické přepínání dálkových a potkávacích světel,

- DAB digitální příjem,

- zadní stěrač Aero.

 

Navíc jsem si přímo v autosalonu nechal zaktivovat (a světe div se, oni to udělali a já nemám strach o záruku):

- aktivace zadních LED při denním svícení,

- test přístrojů při zapnutí zapalování,

- ukazatel síly foukání větráku Climatronicu v režimu AUTO,

- zobrazení dopravních značek na displeji (ale Ferda to musel opravit :-).

 

Pak jsem si už kabel koupil sám a dodělal jsem si:

- zpoždění ostřikování světlometů na 2,5 sekundy,

- přizpůsobení ukazování spotřeby reálnému stavu (auto je z výroby vždy příliš optimistické),

- zapnutí i pravé zadní mlhovky,

- potvrzení zamčení/odemčení vozu akusticky pomocí houkačky,

- ukazování množství paliva na dotankování,

- prodloužení působení asistenta rozjezdu do kopce.

 

Chtěl jsem něco silného, ale jsem už 50+, tak též komfortního. Proto ne RS, protože má nízkoprofilové pneu a sportovní snížený podvozek (s tím bych měl problém u nás na zahradě).

Lift je sice nesmysl po praktické stránce, ale je srdeční záležitostí vzhledu. Kromě toho na dálnici při vyšších rychlostech má Lift údajně asi o 0,5 km nižší spotřebu než Kombi. Dálnice je můj převažující terén. Proto nejsilnější skutečná cestovní limuzina s 1,8 TSI.

 

Po 5ti měsících a 10000 km už mohu sdělit některé dojmy.

 

Nebudu se bavit o interieru a exterieru, to máme všichni stejný. Takže především motor - neuvěřitelně tichý. Na dálnici v Německu se nastaví maximální tempomat na 160 (víc neumí), takže auto jede podle GPS asi 150 a točí pod 3500 otáčkami. Jízda ubíhá, v autě je klid a při té rychlosti to ani není velká nuda. Tak akorát.

 

Když byl ještě v záběhu a já ho posvátně ani náhodou nevytáčel a nikoho z rodiny jsem ani za volant nepustil, tak jednou takhle jedeme ve 4 lidech, tedy poměrně zatížení a nastala krizová situace na jedné křižovatce. Měl jsem zařazenu 1 a instinktivně zmáčkl plyn. Když to i na suchém asfaltu proklouzlo, tak jsem si poprvé uvědomil, co ten motor asi bude umět.

 

Po zaježdění, když jsem chtěl známým předvést co to umí, tak jsem měl smůlu, protože bylo po dešti. S letními pneu na mokrém asfaltu na 2 nebo i na 3 nemáte šanci předvést zrychlení. Auto okamžitě proklouzne.

 

Pro běžný provoz ale naprosto perfektní záležitost. Typická situace - zařazování se na dálnici. Máte tam 3 nebo 4, vidíte mezeru, nic neřešíte, zmačknete plyn a naprosto bez problému a okamžitě jste v mezeře. Auto prostě vystřelí.

 

Má běžná trasa na chatu Praha-Jizerské hory. Praha 280 m.n.m, chata 780 m.n.m. Předchozí auto (VW Jetta 1,4 TSI) to dělalo tam za 7 litrů a zpět za 6. Rozdíl nadmořských výšek je znát. Toto auto začalo na 7,4 a 6,4. To, vzhledem k tomu, že jde o silnější motor (ale zase lehčí auto) jsem považoval za slušný výsledek. Teď po 10000 to cestu zpět udělalo za 5,9. To se jede přesně na hraně předpisů, tedy R10 140 na tacháči, 130 GPS. Takže motor si skutečně sedl a spotřeba klesla. Zdůrazňuji, je to reálná spotřeba, protože Maxidot jsem přizpůsobil - viz výše.

 

Tady bych ale chtěl zdůraznit, že tento motor není o tom, aby se honila nízká spotřeba. To si lze koupit 1,4 TSI (který já osobně považuji pro OIII za optimální), nebo 1,2 TSI, případně diesel. Kdo si koupí tento motor, tak na nějakou tu kačku za benzín nesmí hledět. Obecně u motorů TSI se mi líbí, že se s nimi dá jezdit poměrně úsporně, ale v případě potřeby tu ta rezerva výkonu je okamžitě k dispozici. Ale 1,8 TSI není o usedlé jízdě, je to o zrychlení do kopců, je to o zábavě. Samozřejmě to něco na penězích za benzín stojí. Tady jsem trochu jako malé dítě.

 

Když to skutečně testuji, tak zkusím zrychlení na dvojku, na plný plyn. Zatlačí do sedadel a je dle mě znát, že s přibývajícími otáčkami roste i zrychlení. Prostě roste síla motoru. Tak to jde až do 7000 otáček, kdy zakročí omezovač. Rychlost je už dost přes 100. Ale ten pocit je velmi opojný (a nebezpečný, nekamenujte mě).

 

Některé věci jsem si do auta objednal spíš ze zvědavosti, nebo jen abych měl nějakou hračku :) . Ale s odstupem času o mnoha z nich musím říci že jsou úžasné a bez nich bych už si asi těžko zvykal. Vyjmenuji např. automatické stmívání VŠECH tří zrcátek, nebo el. sedadlo řidiče s pamětí, když se v rodině za volantem pořád střídáme. O jakékoliv jiné hračičce rád sdělím případnému zájemci své (subjektivní a amatérské) zkušenosti.

 

Nějak mi trochu vadí že jsou od bot stále špinavé přední dveře. Prostě při vystupování to podrážkou do těch dveří vezmem. To může být věkem, nebo nedostatečným otevřením dveří, nevím.

 

Start/stop sice kdekdo doporučuje trvale vypnout, ale je mi to líto, když už tam je. Když už nechci aby fungoval, tak na vypnutí mám tlačítko. Někdo namítne, že je to pakárna to pořád ovládat a myslet na to. Ale to já rád - rád řídím, vše ovládám, kontroluji a pozoruji. Když sednu do auta, jsem v úplně jiném světě a jsem tomu plně věnován a soustředěn. A baví mě to.

 

Zajímavé chování má 230V zásuvka. Je to spínaný zdroj, kde elektronický měnič mění 12V stejnosměrných na 230 V střídavých. A stejně (ale opačně) fungují např. i nabíječky telefonů. Tak jsem na dovolené dal telefon do 230V dobíjet (všechny 12V zásuvky jsem měl obsazeny jinými věcmi) a telefon se nabil asi na 60% a víc ani ťuk. Prostě střídač za střídačem asi není to pravé ořechové. Naopak notebook v tom byl bez problémů. Takže nelze vyslovit obecný závěr. Prostě s něčím si to rozumí a s něčím ne.

 

Adaptivní tempomat je velmi pěkná věc (ale pak je to o té pohodové jízdě), nicméně člověk by samozřejmě "manuálně" jezdil trochu jinak (dříve přidal/ubral plyn apod.). Proto ho nikdo z rodiny nepoužívá, ale já tu techniku prostě obdivuji tak s tím jezdím. Na druhé stránce mít tam nastaveno třeba 100 a jet po okresce za někým kdo dodržuje předpisy, tak je vystaráno. I v obcích sám zpomalí, pak zase zrychlí, při tom udržuje bezpečný odstup. To je paráda. A když mě to přestane bavit, tak zmačknu plyn a....

 

Dešťový senzor - spokojenost tak na 95%. Tzn. že jednou za čas si člověk musí ručně ty stěrače spustit, ale hodně zřídka.

 

Asistent dálkových světel - dobrý, ale na dálnici, když je uprostřed křoví a kabina protijedoucího kamionu je nad křovím a světla za křovím, tak vůbec neztlumí. To je v podstatě nepoužitelný.

 

Natáčecí světlomety. V ČR skoro na nic. Ta funkce vynikne teprve v horských silničkách, kde zatáčka stíhá zatáčku, nejlépe samé vracečky. Pak to auto doslova koulí očima. Ale v běžném provozu dle mě zbytečná funkce.

 

KESSY - silně návykové a dokonalé.

 

Nezávislé topení - to vám popíšu až v zimě :)

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Pěkně jsi to shrnul... :palec: , vpodstatě mám podobné názory (zkušenosti)...

 

Zajímavá je ta informace o sednutí motoru a snížení spotřeby... já mám zatím najeto cca 5000 Km a moc to nekleslo (2.0 TSI - ale to je velice podobný motor), tak uvidíme ... u tebe je ten rozdíl cca 0,5 l méně na 100 km... což už není zanedbatelné....

 

Ale jinak ta radost z jízdy (projev motoru je perfektní a to to člověk ani nemusí hnát), přebije všechny potenciálně ušetřené peníze v případě kdybych šel do TDI... :D

Odkaz ke komentáři

Paráda, díky za tohle téma! :palec:

 

Kdybys potřeboval nějaký vysvětlení k funkcím/využití adaptivního tempomatu, tak dej vědět. Dá se s tím jezdit úplně v pohodě po celou dobu a můžeš i ostatní předjíždět se zapnutým systémem ;)

 

Jediné s čím nesouhlasím, tak jsou ty natáčecí světla; i mimo město člověk pozná, že se natáčejí i do mírných zatáček. Já to testuju např. na trase Německo-Ústí-Povrly-Úštěk-MB, kde je zatáček hafo. ;)

 

Co upřímně závidím, tak je ta elektricky nastavitelná sedačka řidiče :D

Odkaz ke komentáři

Napalm: díky za pochvalu. Nebude ten rozdíl spotřeby ovlivněn také tvarem karoserie? Lift je aerodynamičtější a tak při vyšších rychlostech má nižší spotřebu? To jsem někde četl.

 

Honza: já na adaptivní tempomat nedám dopustit a používám ho v jednom kuse. Jenom jsem zkonstatoval, že na ruku bych jezdil trochu plynuleji (dříve ubral plyn/dříve přidal plyn). Jinak to nemá chybu a jsem za něj moc rád. Normální bych už ani nechtěl.

 

Co se týče těch světlometů, tak ano. Zatáčkovitá silnice je požitek. Tvá trasa je na to super. V jižní Itálii na horských silničkách v noci jsem koulel očima snad ještě víc než to auto, jak jsem s tím byl nadšen. Ale na mé trase na chatu po R10, případně po městě to moc vidět není.

Odkaz ke komentáři

Mam to stejne. Od 100km/h doporucuju jezdit na druhy az treti odstupovy cas (zhruba 2,4s); treba 140km/h jezdim na treti carku a jakmile mi v MFAcku (MaxiDOT) kratce problikne zachyceny auto, tak zacinam predjizdet. Pak mas absolutne plynulou jizdu a navic dodrzujes vzdy bezpecnou vzdalenost a mas jistotu, ze vzdy zastavis! ;)

Odkaz ke komentáři

Jo, jo, souhlas. Jezdím to na 3. čárku a při probliknutí mizím doleva. Ale to nesmí být moc provoz. Protože pak musíš přidat plyn, jinak máš za sebou hned nedočkavce. Tak předjedeš, zařadíš se, dáš nohu z plynu a jedeš dál.

 

A nedočkavci? Když jsou moc dotěrní, tak si je vychutnám. Nechám ho probliknout a pak mu zmizím za horizontem :) .

Odkaz ke komentáři

Pokud je provoz na dálnici plynulý a i ostatní řidiči jedou předvídatelně, tak i ACC jede plynule...., pokud jak píše Honza trošku předvídáš za něj, včasné přejetí do levého pruha apod. ... problém je ale např. D1, kde ti tam co chvilka někdo vletí (nejlépe řidič dodávky) a nebo se ti pak ten samý řidič dodávky lepí na zadek a jeho odstup 5m ve 130km/h mu příjde ideální ... vždy si říkám, že pokud tam má za sebou naloženo 2t , tak co bude dělat, když já zabrzdím... takové magory buď pustím, nebo jim ujedu....

 

Jinak jsem zkoušel ACC pro popojíždění v koloně (mám DSG) a funguje to perfektně ... jen zase záleží za kým jedete... posledně jsem před sebou měl nějakou rodinku v Feliici a pán se posouval pomocí přískoků (možná už unavená spojka) a brzdil tak, že to zašlápl na poslední chvíli... takže i já jsem za ním (smozřejmě trošku odfiltrovaně) poskakoval.... ale pak mě tam myškou vlítl nějaký nedočkavec z druhého pruhu a byl klid.... ;) prostě uplně dokonalé to není, ale funguje to určitě tak za 2 (chvalitebně) :)

Odkaz ke komentáři

Honza: Ne vlastní vlákno tedy nemám, a ani si ho nemám v úmyslu zakládat... mě stačí psát komentáře těm ostatním :D

to považuju za škodu :( Přece jen by to mohlo vézt k výměně zkušeností a zjištění zajímavých postřehů přímo od majitelů těchto aut. Ale každého věc. ;) Nutit Tě nemůžu (i kdybych třeba rád) :smich:

Odkaz ke komentáři

Tak jsem provedl nějaká foto a s dovolením je sem přikládám. Jak jsem již řekl, jenom základní představení auta a pak jsem se soustředil na technické vychytávky.

 

post-36843-0-57344000-1411399159_thumb.jpgpost-36843-0-14731500-1411399140_thumb.jpgpost-36843-0-90191700-1411399149_thumb.jpg

Nejprve několik globálních pohledů.

 

post-36843-0-45558800-1411399278_thumb.jpgpost-36843-0-08532100-1411399328_thumb.jpgpost-36843-0-07410100-1411399378_thumb.jpg

Spojler (spíš spojlírek, ona je to spíš ozdobná lišta) je jediný znak, který napoví, že se jedná o 1,8 TSI, pokud si ho někdo nepřikoupí k jiné motorizaci.

V ploutvi na střeše je anténa nezávislého topení a vyvedená anténa telefonu.

Zadní stěrač je fakt dobrý, i u Lifta.

 

post-36843-0-11027200-1411399550_thumb.jpgpost-36843-0-19230900-1411399574_thumb.jpgpost-36843-0-81264200-1411399679_thumb.jpgpost-36843-0-28234600-1411399691_thumb.jpg

Kola a brzdy. Zrcátka sklopená a odklopená. Při vjíždění do mé garáže se to sklápění zrcátek moc hodí.

 

Mé pracoviště:

post-36843-0-59245700-1411399820_thumb.jpgpost-36843-0-09755600-1411399865_thumb.jpgpost-36843-0-58688300-1411399886_thumb.jpgpost-36843-0-06206400-1411400246_thumb.jpg

Čím více přístrojů, budíků, LEDek, kontrolek a ukazatelů, tím lépe. Navigaci obstará tablet uprostřed. To vlevo je můj telefon s 5,5" displejem, na kterém si promítám geografickou mapu s čarou průjezdu. Průhled mezi nimi je dostatečný.

Páčka adaptivního tempomatu.

Na té předposlední fotce (když se zvětší) je vidět, jak barevně pěkně a fakt dobře je prosvětlený volant.

A totéž za tmy. To mám nejraději. Všimněte si osvětlení prostoru pro nohy. Taky dobrá vychytávka a neoslňuje.

 

Teď něco k Maxidotu:

post-36843-0-25834500-1411400350_thumb.jpgpost-36843-0-68415600-1411400393_thumb.jpgpost-36843-0-56667200-1411400410_thumb.jpgpost-36843-0-92825400-1411400431_thumb.jpgpost-36843-0-59266400-1411400448_thumb.jpg

Na celkovém pohledu je kontrolka ruční brzdy, zapnutý, ale nečinný Lane assistant a Adaptivní tempomat.

Nastavení časové konstanty Adaptivního tempomatu (druhá).

Připojený telefon.

Zobrazení dopravních značek - momentálně žádné nevidí.

Dodělané množství paliva k dočerpání. Ukazuje to po 5litrech. Momentálně to znamená, že se tam vejde něco přes 10 litrů.

 

post-36843-0-09972900-1411404551_thumb.jpgpost-36843-0-68941300-1411400925_thumb.jpg

Zobrazení nabití baterie - ukazuje v krocích 10%.

Nastartováno, volnoběžné otáčky, nejsem připoután, systém Start/Stop sice v provozu ale nevypnul momentálně motor.

 

Tak a teď Bolero:

post-36843-0-73211600-1411401113_thumb.jpgpost-36843-0-02131200-1411401137_thumb.jpgpost-36843-0-11236100-1411401158_thumb.jpgpost-36843-0-95562600-1411401174_thumb.jpg

Možnosti hlasového ovládání telefonu.

Momentální stav mého softwaru.

Netřeba komentovat

Tohle je totální vychytávka. Posunem toho bodu po obrazovce se mění zvuk vpředu/vzadu a stranově. To žeru.

 

Asistenti na Boleru:

post-36843-0-91604300-1411401361_thumb.jpgpost-36843-0-34027700-1411401379_thumb.jpgpost-36843-0-41014600-1411401395_thumb.jpgpost-36843-0-94415500-1411401418_thumb.jpg

Zobrazení značek a rozpoznání únavy lze vypnout.

Front Assist už mi párkrát zabral ale rozhodně nedoporučuji ho jakkoliv testovat.

Přístroje mi svítí na maximum, to mám rád, na nohy decentně. Kdyby ale vedle seděla ... tak bych intenzitu asi přidal.

Tady je vidět co jsem dokódoval - akustické potvrzení zamčení/odemčení vozu a na Boleru lze funkci vypnout.

 

Ambientní osvětlení interieru. To se blbě fotí. Tak nějaké neumělé pokusy. Ale věc je to dobrá. Po zkušenostech z předchozího vozu to byla jedna z podmínek, přes kterou u mě nejel vlak, bez toho bych OIII nekoupil.

post-36843-0-26621200-1411401776_thumb.jpgpost-36843-0-76941800-1411401799_thumb.jpgpost-36843-0-38945100-1411401818_thumb.jpg

Ta kombinace zelených tlačítek a bílých LEDek není tak úplně špatná. I když předtím u VW Jetta jsem měl kombinaci modrá/červená a ta se mi líbila víc.

Rozsvícené vnitřní osvětlení. Všimněte si na zrcátku zelené kontrolky funkce stmívání zrcátek. Vpravo od ní se toto zapíná/vypíná a to včetně vnějších.

To se rozmázlo, ale světla moc na focení nebylo.

 

A ještě něco k světýlkům.

post-36843-0-13912500-1411402047_thumb.jpgpost-36843-0-91558400-1411402070_thumb.jpg

Osvětlení nástupního prostoru z vnějších zrcátek. V té garáži byla opravdu tma. Svítí jen to zrcátko a přední LEDky, jak vidno na stěně. To zrcátko ale osvětluje víc než dostatečně.

A tohle je dle mě moc povedená fotka osvětlení prostoru nohou. Přiznávám, že jsem měl před focením luxovat.

 

Teď pojďme znovu ven.

post-36843-0-48234900-1411402372_thumb.jpgpost-36843-0-93957800-1411402414_thumb.jpgpost-36843-0-33363700-1411402465_thumb.jpgpost-36843-0-66655500-1411402485_thumb.jpg

Kamery schované za zrcátkem. Ty řídí automatické zapínání světel, přepínání dálkovek, je tam dešťový senzor a kamera pro Lane Assistant a Rozpoznávání dopravních značek.

Radar v předním nárazníků. Řídí ACC (Adaptivní tempomat) a Front Assistent. O tom jsem psal už v asistentech.

Ty dvě vedlejší fotky netřeba komentovat. To je chlouba toho vozu a kvůli tomu jsem do toho šel. To vše ostatní už jsou jen třešničky na dortu :) .

 

post-36843-0-89478600-1411402756_thumb.jpgpost-36843-0-51057400-1411402776_thumb.jpgpost-36843-0-81937600-1411402794_thumb.jpg

Ostřikování světlometů. Abych mohl pořídit tyto fotky, musel jsem angažovat svou polovičku, aby páčku podržela. No, byla velice nadšená ;) .

 

A teď znova dovnitř, ale za denního světla.

post-36843-0-55212700-1411402961_thumb.jpgpost-36843-0-68771700-1411402984_thumb.jpgpost-36843-0-17189700-1411403020_thumb.jpgpost-36843-0-15716700-1411403044_thumb.jpgpost-36843-0-58471900-1411403066_thumb.jpg

230 V zásuvka, nad ní je vidět ovládání vyhřívání zadních sedadel.

Držák na nápoje mezi sedadly vzadu.

Koš v předních dveřích. Maličkost, ale užitečná. Když se naplní pytlík, jednoduše se vymění.

Sedadlo řidiče el. stavitelné se 3 paměťmi. Ale my jsme v rodině 4 řidiči :pest: . Paměť č. 1 samozřejmě patří mně.

Sklopené opěradlo spolujezdce - pro přepravu dlouhých předmětů. Příjemně mě překvapilo, že zacvakne, zaaretuje se.

 

A nakonec ještě zpět ke kontrolkám.

post-36843-0-96873000-1411403460_thumb.jpgpost-36843-0-59678700-1411403496_thumb.jpgpost-36843-0-34244400-1411403521_thumb.jpgpost-36843-0-93430700-1411403541_thumb.jpg

Na té první fotce není nic zvláštního, ale když už ji mám ... .

Tady si všimněte, že Climatronic je v režimu AUTO a svítí počet LEDek foukání větráku. Tato funkce se musí dokódovávat.

Takhle osvětluje ambientní osvětlení středový panel s řadící pákou. Dole jsou tlačítka Zamykání vozidla, Vypínání Start/Stop a volby Jízdního režimu. Za šaltpákou je schované tlačítko vypínání ESC.

Digitální příjem Rádia. Nejen, že je kvalitnější zvuk, ale na displeji máte i doplňkové informace. V tomto případě konkrétně o stavebních pracech v uvedených úsecích.

 

Tak a hotovo. Práce asi tři hodiny. Všechny dotazy rád zodpovím.

 

Odkaz ke komentáři

Skvelá práca. Mohol by si napísať niečo bližšie k čítaniu dopravných značiek (niekde som čítal, že sa niektoré dopravné značky navzájom prekrývajú na farebnom Maxi-Dote alebo sa Ti to podarilo odstrániť?) ako si s tým spokojný? Pripadne hodiť sem nejaké fotografie, ako sa to zobrazuje na displeji. Kódoval si si tuto vychytávku sám, alebo si to zveril do rúk nejakého odborníka z fóra? Ďakujem

Odkaz ke komentáři

Čtení dopravních značek je dokódováno (nedělal jsem sám) a vůbec není dokonalé. Naopak, je to spíš jen pro efekt. Takže bod po bodu:

1. Čte to jen omezení rychlosti a zákaz předjíždění.

2. Pokud mám na Maxidotu zobrazení značek, tak se obě zobrazí vedle sebe, velké, čitelné.

3. Pokud mám na Maxidotu něco jiného, tak se zobrazí jako malé na liště nahoře. Buď jenom jedna, nebo rychlost v popředí a jakoby v zákrytu druhá značka. Vzhledem k tomu. že to může být jen zákaz předjíždění, tak je jasné, o co jde.

4. Úspěšnost přečtení kamerou je tak 90%, tzn. že občas ji nepřečte.

5. Ale teď to nejdůležitější - na displeji zůstanou pořád, i když přejedu křižovatku. Jinými slovy ten systém je nastaven na spolupráci s Columbusem, kdy si z něj cucá navigační data a ví, že na křižovatce má zákazovou značku z displeje smazat. To v tomto případě nenastává. A proto ti tam svítí např. 50 km/hod ještě v době, kdy už dávno neplatí. Tu dobu jsme se snažil kódováním omezit třeba na 30 sekund, ale bohužel jsem zatím nepřišel na to jak to udělat a návod jsem žádný nenašel. Svítí řádově 4-6 minut, pak se vypne. Co tuto dobu ovlivňuje, na to jsem zatím nepřišel.

 

Takže shrnutí: bez Columbuse je to spíše hračka. Dobrá např. na to, že pokud je staveniště, ty víš, že tam bylo omezení rychlosti, ale nezapamatoval jsi si na kolik, tak to pohledem na displej zjistíš. Ale připrav se na to, že to omezení na displeji bude svítit ještě mnoho kilometrů za staveništěm, pokud tam není značka konec zákazu, která u nás dost často nebývá. A nebo ji taky třeba kamera nemusí zaznamenat.

 

Doplňkové tabulky to číst neumí (to umí zase pouze ve spojení s Columbusem).

 

A díky za uznání.

Odkaz ke komentáři

Děkuji za pochvalu. Co se týče té houkačky na zavírání/otevírání, tak jsem návod našel na stemei.de, ale nefungovalo to. Neskromně musím napsat, že jsem to trochu upravil a jde mi to. Takže tady je má verze (možná ji Honza zařadí do jiné sekce):

 

  1. JEDNOTKA 09
  2. Bezpečnostní kód -> Funkce 16
  3. Zadat 31347
  4. Přizpůsobení -> Funkce 10
  5. (1) Rückmeldungssignale-Akustische Rückmeldung entriegeln (všechno je to poměrně nahoře)
  6. Hodnotu nastavit na JA
  7. (2) Rückmeldungssignale-Akustische Rückmeldung verriegeln
  8. Hodnotu nastavit na JA
  9. (8)-Rückmeldungssignale-Akustische Rückmeldung global
  10. Hodnotu nastavit na AKTIV
  11. (9)-Rückmeldungssignale-Akustische Rückmeldung Signal horn
  12. Hodnotu nastavit na AKTIV

Pokud chcete můžete vypínání/zapínání houkačky přidat i do MENU Bolera:

  1. (7)-Rückmeldungssignale-Menuesteuerung akustische Rückmeldung
  2. Hodnotu nastavit na AKTIV


    Pokud chcete můžete upravit dobu zaznění signálu:
  3. (3)-Rückmeldungssignale-Dauer der akustischen Rückmeldung vom Einfachhorn
  4. Hodnotu nastavit na KURZ nebo NORMAL
Odkaz ke komentáři

Hydraulik: já vím, luxovat, bordel v autě. To je naše nemoc. Auto prostě používáme a využíváme. Ale občas dojde i na ten úklid. A dík za pochvalu.

 

Honza9007: jestli máš na mysli nějaké Printscreeny z VCDS programu, tak ty na těch stránkách stemei.de jsou a mohu je sem hodit. Určitě to nemá Copyright.

Odkaz ke komentáři

Díky! :palec: Hodil jsem to do sekce Elektrika - Možnosti kódování OIII a případně bychom s Viktorem z toho udělali "manuál" pro ostatní (chtělo by to ještě fotky domluvit s Rolbařem). :D

souhlasim, bude to fajn, otazkazda to davat jako clanek

az nas bude skodovka sondovt, aby nebyli nasrani, ale asi s timhle pocitaji :)

jinak k tématu : moc se mi líbí, že je tu další člověk, který je z auta nadšený :) u trojek navíc to nebývá zvykem, zpočátku klasicky jen kritika a reklamace :)

 

popisky super, dozvedel jsem se spoustu zajimavosti, diky za ne ;)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...