Přejít na obsah

Odkud teče chlazení ?


Doporučené příspěvky

Spojka nema nic spolocne s G12.

 

To je mi jasné, ale mám podezření, jestli v prostoru spojky, pod setvračníkem, není třeba nějaká mrazová zátka, která by mohla proreznout nebo netěsnit v bloku, což je to, na co se snažím získat odpověď. Voda mi prostě mizí z okruhu, ukapává přímo z prostoru spojky a není mi jasné, kudy se tam bere.

 

Odkaz ke komentáři

Tak jsem dnes zajel za kamarádem do servisu a po tom co jsem mu řekl kde mi vykapává ta voda, tak šel najisto...

Je prasklá tato příruba http://www.autodilyplus.cz/search/?keyword=06A121132&carId=8009 (je na boku motoru) a mě to teče přímo ve spoji mezi hlavou a tou přírubou (zbytek příruby s hadicemi je OK). Takže jsme rovnou objednali novou přírubu a zítra jdu na výměnu, takže se na to šipane a Béreci podívejte, asi budete mít stejný problém... ;)

Odkaz ke komentáři

No já to teď taky prohmatal znovu,jak mamině kozy a nezjistil jsem nic.My máme na 75kw ještě tu věc,že v té přírubě je ukryt i termostat a těch hadic tam je víc.Je to toto

 

http://www.skoda-dily.cz/eshop/06a121111-termostat-kompletni-1-6-75kw.html

¨¨

No zatím to asi nechám být.Zkusím to ale ještě prozkoumat pomocí zrcátka,jestli se tam něco zjeví.

Odkaz ke komentáři

Takže dneska opětovná kontrola místa odkud mi kape Fridex a nezjištěn tentokrát žádný problém.

Venkovní teplota totiž vystoupala opět na nějakých skoro 10°C a v noci se taky drží do 5°C a je klid.

Už nic nekape.Takže pracuje roztažnost materiálu.Ale jen pro kontrolu jsem předevčírem zkusil opatrně dotáhnout zmiňovanou přírubu(viz výše) a o něco se to dalo dotáhnout,takže možná i to pomohlo.I tak v tom spíše hraje roli ta teplota venku.

Uvidím co s tím udělají větší mrazy.

Odkaz ke komentáři

Tak právě vyřešeno, teda snad... U 75kw verze to není jen ta příruba, ale takový komlikovaný vemeno s x hadicema a termostatem uvnitř http://shop.autodilykrc.cz/cz-detail-550761-termostat-kompletni-se-skrini-mechan.prevodovka.html .

Plast se rozpadal po obvodu o-kroužku těsnícího k hlavě a to stylem, že pod tlakem to těsnilo, ale jakmile motor vychladnul, podtlak těsnění jakoby vcucnul dovnitř a začalo to téct. Paradoxně za poslední týden voda skoro neubyla... Ale vzhledem k tomu, že navzdory předchozí výměně chladiče a mrazové zátky (taky plast, prostě se rozpadla, pěkný kurvítko), nacházím růžový kapky na x dalších místech, nasypal jsem tam ještě nějakej utěsňující prášek, tak jsem zvědavej, jestli se tím vyřeší všechny úniky.

Odkaz ke komentáři

Bérec: to je vlastně to samý co jsem psal, jen u 75kw je to trochu jiný, protože je v tom i elektronický termostat, ale je to na stejným místě jako je tomu u 74kw ;)

 

Chtěl bych se ještě zeptat, co je to ta mrazová zátka (na co slouží) a kde se vůbec nachází? Nikdy jsem totiž o ni neslyšel... :)


Takže dneska opětovná kontrola místa odkud mi kape Fridex a nezjištěn tentokrát žádný problém.

Venkovní teplota totiž vystoupala opět na nějakých skoro 10°C a v noci se taky drží do 5°C a je klid.

Už nic nekape.Takže pracuje roztažnost materiálu.Ale jen pro kontrolu jsem předevčírem zkusil opatrně dotáhnout zmiňovanou přírubu(viz výše) a o něco se to dalo dotáhnout,takže možná i to pomohlo.I tak v tom spíše hraje roli ta teplota venku.

Uvidím co s tím udělají větší mrazy.

 

Možná pomohlo to dotažení, no uvidíš časem, až budou nižší teploty, jestli ti to pořád poteče ;)

Odkaz ke komentáři

Bérec: to je vlastně to samý co jsem psal, jen u 75kw je to trochu jiný, protože je v tom i elektronický termostat, ale je to na stejným místě jako je tomu u 74kw ;)

 

Chtěl bych se ještě zeptat, co je to ta mrazová zátka (na co slouží) a kde se vůbec nachází? Nikdy jsem totiž o ni neslyšel... :)

 

Možná pomohlo to dotažení, no uvidíš časem, až budou nižší teploty, jestli ti to pořád poteče ;)

 

No, "trochu" jiný to je hlavně cenově, cca dvanáctinásobně :-( Bohužel na všech eshopech, kde jsem hledal, mají jak u tý příruby, tak u kompletního tělesa el. termostatu, uvedený 74 i 75kw verze motoru. Takže jsem napřed objednal tu přírubu a hned v krámě vyměnil za tu dražší variantu :-(

Mrazových zátek bejvá několik v bloku i hlavě - pokud by došlo ke zmrznutí vody v motoru, síla ledu vyrazí kovovou nebo plastovou zátku (zátky) a otvorem vyleze ven nebo do oleje (např. škoda ohv motory mají v hlavě 3 zátky mezi vodou a olejem).

V mým případě se uvnitř rozpůlil špunt s označením 06A103035A , teklo mi to přesně jako třeba na fotce na týhle stránce http://www.drive2.ru/l/144678/ .

Odkaz ke komentáři

Díky za vysvětlení té mrazové zátky, ani jsem netušil, že něco takovýho v motoru je :D . Ohledně toho tělesa el. termostatu, vím že cena je oproti té příruby úplně někde jinde, protože když to těleso měníš, tak ho měníš i s tím el. termostatem apod., proto je to tak drahý... :(

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak jak jsem psal výšše,taky jsem měl problém s tím únikem fridexu někdě kolem asi termostatu.Kolega mi donesl utěsnovač chladící soustavy.Je to taková hliníková drť s nějakým dalším připravkem.On už to má ve své Fábii přes 5let co mu taky pídila voda někde kolem vod.čerpadla.Donesl mi dá se říct dávku odpovídající pro můj motor.Bylo toho tak 1/4 štamprle 0,02(malej prcek).Tak jsem to tam v pondělí nasypal a ujel 40km.

Celý minulý týden mi to z auta v noci kapalo jak bylo to konstantno mrazivo tady na Moravě.Teď ráno -4°C

a pod autem za dva dny ani kapka.Schválně jsem tu mastnotu odstranil za pomoci popela,aby bylo pod autem absolutně nemastno.No asi to funguje.Akorát mě teda upozornil,že se to v žádném případě nesmí s dávkou přehnat a že to zacelí opravdu jen lehké úniky,nikoliv větší prskliny,nebo dírky.

No nejásám,ale uvidím...

Corsa má taky podobný problém,takže tam asi dávka půjde taky.Donesl mi ty dávky dvě,takže si asi taky Corsár "šňupne" :palec:

 

Je to myslím toto pokud jsem dobře viděl co měl v ruce:

 

http://www.shop-naradi.cz/k2-stop-leak-20-g-praskovy-utesnovac-chladice/d-80800/?gclid=CjwKEAiA-5-kBRDylPG5096R8mASJABqEdm4q-NOeGvgUbovsDlXtO_xGF55z2-9197cBzmnWnsvUBoCn6fw_wcB

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...