Přejít na obsah

Elektromobily, hybridy, plug-in-hybridy ...


Doporučené příspěvky

Myslim, ze cas ukaze, ze techto aut bude vic a vic a tak i todle tema, ktere tu zatim chybi bude zajimavejsi a zajimavejsi.

Zatim sem mel dvakrat moznost si pujcit Toyotu auris hybrid a moje pocity z toho jsou tak nejak smisene. Famozni je, kdyz vyjizdite rano z podzemnich garazi a lidi se otaci jak neni nic slyset jen to vrneni elektromotoru. Po meste pak chvilema take ciste na elektrinu z baterek, start-stop je nutnost protoze automatika si povetsinou ridi sama, kdy jede ktery motor, pokud mu neforcnete, ze chcete jet skutecne treba jen na elektro, coz lze jen do tusim 40kmh.

Dobijeni pak pri jizde z kopce, pri slapnuti na brzdu. Ma to neco do sebe, ale neni to ono. Kapacita baterii je mala, po dalnici je v tom 1,8 benzin, kterej je ale tak priskrcenej, ze byste plakali kdyz chcete jet dalnicnich 130 kmh.

Mne by se libil plug-in-hybrid, pres noc doma nabiju a druhy den s tim muzu do prace po nakupech atp. Pokud se za 20min nabije baterie na rychlonabijecce na nejakych 80% jako napriklad u BMW i3, tak to bych v klidu prekousl u ranni kavy na "benzince" po ceste do Prahy. Takze mne by stacilo auto s dojezdem na jedno nabiti rekneme 150km, ale nesmelo by to byt za idelanich podminek, ale proste skutecnych 150km, pri sviceni, topeni nebo klime atp.

A jeste par odkazu k tematice:

 

VW:

http://www.auto.cz/volkswagen-chysta-vice-nez-20-elektromobilu-83835

http://www.auto.cz/elektromobil-volkswagen-e-golf-jde-do-prodeje-stoji-956-000-kc-79600

http://www.auto.cz/volkswagen-e-golf-golfik-na-baterky-ujede-175-kilometru-73028

KIA:

http://www.auto.cz/test-kia-soul-ev-elektricky-krecek-83811

BMW:

http://www.auto.cz/test-bmw-i3-elektricka-revoluce-79318

Toyota:

http://www.auto.cz/test-toyota-auris-hybrid-ve-jmenu-pokroku-72850

http://www.auto.cz/toyota-prius-vyhlazeni-vrasek-sedmimistny-hybrid-83481

Nissan:

http://www.auto.cz/test-nissan-leaf-auto-z-budoucnosti-78188

Odkaz ke komentáři

No já jsem zvědav na novou výrobu baterií, co staví Tesla, myslím, že právě oni dávají do vývoje baterií velké finance ....

http://www.hybrid.cz/arizona-gigatovarnam-zeme-zaslibena


Mimochodem dost mě zajímá Tesla už delší čas:

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-zkusenosti-po-26000km-cast-prvni

http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-zkusenosti-po-26-000-km-2

Odkaz ke komentáři

Jojo Tesla je hodne zajimava, ale ja ji vynechal tak nejak umyslne, protoze je to cenove uplne nekde jinde nez auta, co mohou zajimat majoritu z nas. Ale pockame si na ten model co jak rikaji bude pro "masy". Ne teda masy u nas, ale presto by se to melo dost na podstatne nizsi ceny, udajne jako BMW 3 apod.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

otázkou je, jestli hybrid jako takový má budoucnost, protože Tesla si to nemyslí a ostatní spíše koukají co a jak, každopádně v současné době je hybrid to jediné co funguje, tedy mimo čistě elektrické Tesly, tím funguje myslím přijatelné pro uživatele,

každopádně jestli se Audi chytí čistě elektrických aut, tak věřím, že to dotáhnou a budeme tady mít dobrou techniku, každopádně TDI a quattro od Audi je toho příslibem

Odkaz ke komentáři

jako ciste elektrickej dojezd je v podstate malo, i kdyz je to lod. Me by to na cestu do prace stacilo ale na zpet uz ne. Na druhou stranu to ma nejakej inteligtni mod a pri jizde na dalnici ten osmivalec dobiji baterie. Jak rikam napsal jsem to spis kvuli tomu ze za hybrid navic nechteji nic a do zemi kde se resi dan z vozidla dle exhalacnich norem primo jako soucast kupni ceny auta to ma taky smysl.

Odkaz ke komentáři

Za pár dní, či možná týdnů (přesně z hlavy teď nevím) bude mít v ČR premiéru Volkswagen Golf GTE; první velkosériově vyráběný plug-in hybrid značky VW.

 

Má pár zajímavých vychytávek a svým sportovním zaměřením se zařazuje do rodiny modelů Golf GTI a GTD.

 

Pár údajů bokem: 75kW silný elektromotor s maximálním točivým momentem 320Nm, 1,4 TSi 110kW/150PS, max. systémový výkon 204PS a 350Nm. Zrychlení z 0-100km/h: 7,6s, Vmax: 222km/h v boost módu, tj. s oběma aktivními pohony (jinak 217km/h s benzínovým motorem).

 

Max. elektrický dojezd až 50km s maximální rychlostí až 130km/h. Nabíjení za jízdy motorem je možné, trvá zhruba 30minut konstantní jízdy.

Na výběr je možné zvolit některý z hybridních módů:

  • E-mode: vozidlo je vždy po nastartování v tomto módu
  • Hybrid Auto: rozšířený elektrický mód s možností jízdy benzínovým motorem; pedál plynu má pro elektrický pohon plochou křivku
  • Battery Hold: elektronika drží aktuální stav nabití akumulátoru; při plném nabití baterií se dá jet i vcelku svižně elektricky; při větším zatížení startuje spalovací motor
  • Battery Charge: nabíjení akumulátorů za jízdy spalovacím motorem.

 

Nabíjení je možné z tzv. Wall Boxu, tj. 400V odborně instalované nabíjecí skříně, či z běžné domácí zásuvky 230V (10 či 16A). Co u hybridních aut nejde, tak je rychlonabíjení (tedy 80% nabití akumulátorů za zhruba 30minut), protože máme k dispozici vždy druhou pohonnou jednotku k další jízdě a nabití akumulátorů.

 

2014-10-11 08.30.26.jpg 2014-10-17 10.15.31.jpg 2014-10-17 10.21.11.jpg

Odkaz ke komentáři

Take sem na to koukal, ta cena je bohuze zase ulet a tak zadnej velkej boom nelze ocekavat.

Já myslím, že se boom očekávat může. Je třeba jen pro tyhle typy aut vytvořit vhodné prostředí, aby byly pro zákazníky zajímavé. Např. ve Švédsku je GTEčko levnější než GTI/GTD, na které se vztahuje "luxusní" daň. Navíc můžeš využívat obdobná privilegia jako s elektroautem, tedy rabaty na pojistném atp. V Německu teď něco podobného taky chystají, aby se splnil plán 1 milion prodaných hybridních a elektrických aut do roku 2020. ;)

 

A větší rozmach těchto vozidel pak sníží cenu technologií pro elektrické komponenty; zejména výrobu baterií.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...