Jump to content

LPG v zahraničí


jaskope1

Recommended Posts

Zdar,

rád bych se vás zeptal na vaše zkušenosti s tankováním LPG v zahraničí.

Mé jsou zatím pramalé. Zatím jsem tankoval pouze v Rakousku. LPG se tam nazývá LPG/GPL a není třeba redukce.

 

Bylo mi řečeno, že na cesty do západní Evropy je třeba jen jedna redukce a to na Holandský typ.

post-31393-0-75966200-1416325956_thumb.jpg

 

Chystám se do zahraničí a chtěl bych dost spoléhat na stránku http://www.mylpg.eu/. Jenom doufám, že tam nejsou zaznačené i čerpací stanice, které prodávají pouze plynové bomby.

 

Rakousko

- LPG se zde nazývá LPG/GPL, redukce není třeba, sám jsem netankoval musel jsem si zavolat obsluhu.

- pramálo čerpacích stanic cena vysoká cca 0,9 €/litr těžko se plánuje cesta

Link to comment
  • 3 weeks later...

Zdravím,

dovolím si sem dát odkaz kde jsou jednotlivé redukce znázorněné , u nás se montují koncovky které mají Holanďani označené jako SCHOTEL adapter (nejčastěj italský výrobce Tomasetto). Zkušenosti mám jen s redukcemi v Německu (ACME) a Anglii a Holandsku (Bajonet). Jinak při cestě na dovolenou do Chorvatska nebo Itálie redukce potřeba není.

http://prins-afs.com/rijden-op-gas/lpg-tanken

Link to comment
  • 3 months later...

Německo

- LPG či AutoGas, redukce na dálnicích není třeba, měli na stojanu rovnou dvě tankovací hadice. ACME a mezinárodní (tu naší říkají jí DISH). Tankoval jsem sám.

- docela hustá síť stanic s cenami okolo 0,6 - 0,7 €/litr, cesta není třeba plánovat

Francie

- LPG/GPL. Redukci jsem nepotřeboval, měli stojan přímo na náš konektor. Musel jsem si zavolat obsluhu jelikož jsem nevěděl jak jejich hlavici zajistit.

- stanice jsou docela časté ve městech. Po dálnicích jsem nejel. Ceny okolo 0,75 €/litr.

Švýcarsko

- LPG. Netankoval jsem. Mají snad jen dvě čerpací stanice v celém státě. Cena astronomická okolo 1 €/litr.

- Doporučuji při tranzitu natankovat v okolních státech.

 

Link to comment
  • 5 months later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Parkování v zahraničí je to stejné jako v ČR. Jediné omezení co jsem viděl tak akorát v podzemních garážích kde jsou zákazy. Ovšem nemají zrovna vždy srozumitelné zákazové značky. Třeba značku zákazu LPG jsem v Rakousku pochopil až u výjezdu z garáže :-)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Vak na lyže je neocenitelným společníkem při cestách za zimními sporty. Poslouží jako praktický obal, který nejen ochrání vaše lyže před poškrábáním, ale také umožní jejich jednoduchou manipulaci díky dvěma pevným popruhům.Vak pojme až 4 páry lyží o maximální hmotnosti 17 kg.Vak je ušit z voděodolného, lehce omyvatelného materiálu, což napomůže i k ochraně ostatních předmětů v zavazadlovém prostoru před navlhnutím.Pro umístění vaku do zavazadlového prostoru je potřeba sklopit loketní opěrku mezi zadními sedadly. K pevnému zajištění slouží zajišťovací pás.OmezeníModel Enyaq, Octavia (II, III, IV), Superb (II, III, IV), Rapid pouze pro vozy se sklopnou loketní opěrkou mezi zadními sedadly. Model Karoq pouze pro vozy se standardními zadními sedadly se sklopnou loketní opěrkou. Model Elroq maximální možná délka lyží uložených do vaku je 180 cm.PoznámkaČtyři páry lyží (dle typu vázání)Vak je nepoužitý,orig.číslo 1Z0885215A,cena 600,-Kč
    • Zaujímalo by ma ako sa ma Marián 1.8 tsi dsg 🤔 chystám sa tiež dat nejaký chip na moju octaviu a veľmi rád si tu čítam ako sa mu darilo s profituningom vyladit auto
    • Dobrý den, tchán má závadu na egru, ten se nechal měnit přímo v autorizaku ale chyba přetrvává. Čistila se tryska adblue a chyba stále je. Auto vždy na vyšší otáčky spadne do nouze. Někdo kdo řešil tento problém? Tady je log s chybou.   1 nalezena chyba: 25221 - system zpetneho vedeni vyfuk.plynu - prutok prilis velky           P0402 00 [096] - -           Sporadická - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti              info o závadě:                     Stav závad: 00000001                     Priorita závad: 2                     Frekvence závad: 2                     Kilometry: 200928 km                     Datum: 2025.04.29                     Čas: 06:16:28                     Otáčky motoru: 2867.50 /min                     Normovaná hodnota zátěže: 84.3 %                     Rychlost vozidla: 63 km/h                     Teplota chladicí kapaliny: 45 °C                     Teplota nasávaného vzduchu: 90 °C                     Tlak okolního vzduchu: 990 mbar                     Napětí svorky 30: 12.600 V                     Čítač zapomenutí po OBD: 40                     Diagnostika dráhy ZVVP: silně zvýšené emise NOx: 70.3 kg/h                     Ventil 1 zpětného vedení výf.plynů: řada 1: zpětné hlášení polohy - skut.hodnota: 1.39 %                     Diagnostika dráhy ZVVP: mírně zvýšené emise NOx: 70.0 kg/h                     Ventil 2 zpětného vedení výf.plynů: řada 1: zpětné hlášení polohy - skut.hodnota: 9.91 %                     Ovladač 1 klapky spalin: řada 1: zpětné hlášení polohy - skut.hodnota: 0.00 %                     Tlak za škrticí klapkou: vypočtený: 34.0 hPa                     Sonda lambda 1 řady 1 před oxidačním katalyzátorem: hrubá hodnota: 1.1028
×
×
  • Create New...