Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Určitě bych vyměnil svíčky, když nevíš kdy se měnili, stojí to pár kaček...

 

Na to čidlo teploty chladící kapaliny bych se taky podíval, za studena se mrknout kolik ukazuje čidlo teploty v jednotce motoru a pak v přístrojovce, pak za tepla to samé.

 

Ještě můžeš ráno to čidlo odpojit a nastartovat bez něj, pak dej vědět jaké budou otáčky a jestli to bude vynechávat, nebo ne.

Odkaz ke komentáři

Pokud nevíš kolik mají svíčky najeto, tak je určitě vyměň. Nepíšeš jaký motor máš, ale předpokládám, že když se dotazuješ v této sekci, tak máš 1.6/74 nebo 75kw. Do tohoto motoru patří svíčky NGK BKUR6ET-10.

Škrtící klapka asi bude v pořádku, protože to by spíš zdechalo nebo by lítaly otáčky. V tomto případě bude asi KO to teplotní čidlo chlad. kapaliny, ale to se musíš podívat na diagnostice. Toto čidlo posílá 2 signály do ŘJ motoru a do budíků a oba signály se musí +- na nějaký stupeň shodovat. Pokud je čidlo vadné, tak může do budíků posílat dobrý signál, ale do ŘJ motoru může posílat špatný, třeba že je motor pořád teplý a při studeném motoru to může dělat např. takovou neplechu. Můžeš zkusit jak ti napsal romix95 před studeným startem čidlo odpojit a pokud bude chod motoru normální, tak víš kde je chyba. Samozřejmě před jízdou je potřeba čidlo opět zapojit, jinak by ti to blblo zase až by byl motor zahřátej ;)

 

Tady jsem ti vyznačil, kde se nachází to čidlo a škrtící klapka ;)

 

post-107-0-68244800-1424546440_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Konny ked tieto starty nie su stale taketo ako na videu. Idem teraz rano do obchodu tak odpojim cidlo a napisem.

Tak som sa vratil z obchodu. Cidlo som neodpojil. Start super hladko. Tak ja uz neviem jedine otacky poskakovali do 1000 a potom klesnu pod tisic. Ozaj kolko je ideal otacok na volnobehu?

Odkaz ke komentáři

Ono to čidlo může blbnout sporadicky, to je právě nejhorší při zjišťování závady :( . Otáčky u studenýho motoru (když je zapnutý sytič) mají být okolo 1000-1100 ot. a u teplého motoru mají být kolem 800 ot. S tím odpojením čidla počkej, až ti to bude zase blbnout, tak poznáš jestli to tím je nebo ne ;)

Odkaz ke komentáři

Nemáš zač ;) , až ti to bude blbnout, tak to čidlo prostě odpoj a uvidíš, co to udělá ;) . Mě loni blblo sporadicky toto čidlo, ale mě to dělalo něco jiného a to, že ukazovalo dobře a pak zničeho nic poslalo do ŘJ motoru, že je motor hodně studenej. Takže za jízdy se mi samovolně zvýšily otáčky a auto jelo samo i když jsem neměl nohu na plynu nebo když jsem stál na semaforu, tak se mi motor uchlastal až zdechl a to byl potom mazec to nastartovat, hlavně když za mnou stály auta :D . To mi potom chytlo až na 5-10 pokus a každý start trval 5-10s, takže jak baterka, tak i kabel ke startéru musel dostat pořádně zabrat :D . Na diagnostice sice byla nějaká závada napsaná, ale v akčních členech byly vždy hodnoty v pořádku. Jelikož už mám ale s teplotníma čidlama nějaký zkušenosti, tak jsem koupil nové a bylo po problému ;)

Odkaz ke komentáři

Taky jsem ji musel před 5-6 lety měnit, protože původní odešla taky do klapkovýho nebe. Jelikož si potrpím na kvalitu, tak čína nepřipadala v úvahu a když mi mechanik řekl, že mi může dát origo za tuším 9000,- tak jsem myslel, že mě omejou. Nakonec jsem ji koupil na cc-autodílech http://www.cc-autodily.cz/klapka-skrtici-octavia-1-1?brand=SKODA&model=OCTAVIA a myslím, že jsem udělal dobře. Ušetřil jsem peníze a klapka funguje pořád tak jak má :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 10 měsíců později...

matko291:

 

To ti zatěžuje motor servo a jednotka přidá otáčky při otáčení a pak zase ubere.Je to normální.

 

Po ochlazení řeším podobný problém co je ve videu v prvním příspěvku.Taky včera vyměněné nové kabely. Svíčky jsem zkoušel taky,ale nakonec jsem vrátil Densa,protože těmi to nebylo.Ani kabely to nebyly.Vyměnil jsem i čidlo teploty sice za starší ale OK dle VAG.

Ranní start to samé.Takže napíchnutí opět na VAG a nastavení ECU do základního nastavení včetně adaptace klapky taktéž do základního nastavení.Myslím,že ta klapka v tom hraje podstatnou roli.

Teď jsem to za proměření Vagem(teplota motoru-aktuální)zkusil nahodit.Teplota motoru byla ráno 3.5°C.Teď večer 4.2°C,takže podobné podmínky.Venku v průjezdu -2°C ráno -3.5°C,takže taky skoro stejně.

No a výsledek startu-Vše OK(úplná pravda bude start ráno do práce).Jeví se to,že je po problému.

Dám zítra vědět jak jsem pochodil.

 

Odkaz ke komentáři

Tak hážu postřeh z dnešního dne.Start ráno řekl bych v pohodě.Motor nijak extrémně netarokoval jako předtím.Všiml jsem si,že mi při dnešních -7°C nenaběhlo čerpadlo sekundárního vzduchu jako obvykle po cold startu(bývá tomu tak,aby motor měl bohatší směs v nižších venkovních teplotách a čerpadlo spustí později pro dopálení bohaté směsi ve směru do výfuku svodů a tím rychlejšímu zahřátí lambdy před katem- po cca 20s pak vypne).

 

Start po práci už tak slavný nebyl.Teplota venku -3°C.Čerpadlo sek.vzduchu naběhlo okamžitě po startu a motor se po jeho vypnutí choval zase

vynechávačně.Po dobu chodu čerpadla to bylo celkem OK,ale jak vyplo,tak asi došlo k problému chudé směsi.

Včera jsem přes diagnostiku ještě zjištoval,kdy začne nabíhat regulace lambdy,kdy po jejím nástupu dojde logicky ke zlepšení chodu motoru.Stane se tak teď v mrazech cca do 1min. po startu.Po jejím náběhu jsem zjistil,že na měřených hodnotách bohatosti na lambdě

je systém až o 28% chudší než by bylo zdrávo.Dávám to za vinu právě tomu čerpadlu sek.vzduchu.Vhání vzduch ze vzduch filtru do

výfukových svodů pro lepší spálení bohaté směsi a hlavně k rychlejšímu nahřátí lambda sondy-ale to už se opakuju.(jen tak pro úplnost sek.vzduch ma jen .

1.6 75kw. 74kw ho nemá-takže tam to není aktuální)Tím pádem si myslím,že lambdě chvíli trvá než si směs po svém náběhu zkoriguje a

chod motoru se pak uklidní.V teplejších podmínkách se tomu tak neděje(venkovní teploty kolem třeba 10°C a teplota vody před startem obdobná a vyšší-motoru obohacení stačí i po spuštění čerpadla)

 

Takže co jsem dnes vybádal je to,že jsem na zítřejší ranní start odpojil konektor čerpadla sek.vzduchu a startnu bez jeho pomoci

(stejně je tam namaštěné od vývojářů jen kvůli emisním normám po cold startu a pro nás uživatele jen další krám na otravování-stejně jako EGR,který stejně zaslepujem).

Tak uvidíme co zítra zjistím a zase samože píísnu jak jsem uspěl s teorií. :palec:

Odkaz ke komentáři

Tak hážu postřeh z dnešního dne.Start ráno řekl bych v pohodě.Motor nijak extrémně netarokoval jako předtím.Všiml jsem si,že mi při dnešních -7°C nenaběhlo čerpadlo sekundárního vzduchu jako obvykle po cold startu(bývá tomu tak,aby motor měl bohatší směs v nižších venkovních teplotách a čerpadlo spustí později pro dopálení bohaté směsi ve směru do výfuku svodů a tím rychlejšímu zahřátí lambdy před katem- po cca 20s pak vypne).

 

Start po práci už tak slavný nebyl.Teplota venku -3°C.Čerpadlo sek.vzduchu naběhlo okamžitě po startu a motor se po jeho vypnutí choval zase

vynechávačně.Po dobu chodu čerpadla to bylo celkem OK,ale jak vyplo,tak asi došlo k problému chudé směsi.

Včera jsem přes diagnostiku ještě zjištoval,kdy začne nabíhat regulace lambdy,kdy po jejím nástupu dojde logicky ke zlepšení chodu motoru.Stane se tak teď v mrazech cca do 1min. po startu.Po jejím náběhu jsem zjistil,že na měřených hodnotách bohatosti na lambdě

je systém až o 28% chudší než by bylo zdrávo.Dávám to za vinu právě tomu čerpadlu sek.vzduchu.Vhání vzduch ze vzduch filtru do

výfukových svodů pro lepší spálení bohaté směsi a hlavně k rychlejšímu nahřátí lambda sondy-ale to už se opakuju.(jen tak pro úplnost sek.vzduch ma jen .

1.6 75kw. 74kw ho nemá-takže tam to není aktuální)Tím pádem si myslím,že lambdě chvíli trvá než si směs po svém náběhu zkoriguje a

chod motoru se pak uklidní.V teplejších podmínkách se tomu tak neděje(venkovní teploty kolem třeba 10°C a teplota vody před startem obdobná a vyšší-motoru obohacení stačí i po spuštění čerpadla)

 

Takže co jsem dnes vybádal je to,že jsem na zítřejší ranní start odpojil konektor čerpadla sek.vzduchu a startnu bez jeho pomoci

(stejně je tam namaštěné od vývojářů jen kvůli emisním normám po cold startu a pro nás uživatele jen další krám na otravování-stejně jako EGR,který stejně zaslepujem).

Tak uvidíme co zítra zjistím a zase samože píísnu jak jsem uspěl s teorií. :palec:

A co by si poradil ked je motor zahriaty na prevadzkovu teplotu a citis posklbovat motorom ked sedim dnu v aute?

Odkaz ke komentáři

matko:

 

Takže svíčky máš nové,káble taky(doufám že nejsou Starline-měl jsem a auto plkotalo na tři válce ihned po výměně.Používám značku Tesla a OK.

Takže co doporučuju-Berme to tak aby to moc nestálo(prozatím)

 

1.kontrola všech ale opravdu všech podtlakových hadiček.I jedna sesmeknutá děla s motorem a jeho chodem na volnoběh bordel.

(mrkni a odzkoušej hlavně tu nejsilnější na podtlaku posilovače brzd-ráda praská)

2.Někdy byvají zaoxidované vývody na zapalovacím modulu ze kterého ti vedou káble ke svíčkám.Prostříknou jejich vývody kontaktolem.

3.Vyčistit a nastavit klapku plus váhu vzduchu prostříknou čističem brzd nebo jinou vzlínavou kapalinou(nebo vymontit a vyčisti etérem

někdy stačí i slivovica :blink::palec: )

4.Kontrola těsnosti sání(hlavně sací hadice)

 

No a pokud to poškubávání není nijak silné,tak to bývá kolikrát i vlastnost těchto motorů vzhledem k jejich nastavení ohledně emisí.

Takže zase pracují s chudší směsí a motor si sem tam potáhne více vzduchu a udělá to jemný záchvěv.

Dost citelně to třeba dělají jedničkovy Fábie co jsem si při jejich použití všimnul.

 

 

 

 

 

 


Tu trochu vidno kedy to cuka

Toto neřeš.Dívej na mě-

 

Odkaz ke komentáři

matko:

 

Takže svíčky máš nové,káble taky(doufám že nejsou Starline-měl jsem a auto plkotalo na tři válce ihned po výměně.Používám značku Tesla a OK.

Takže co doporučuju-Berme to tak aby to moc nestálo(prozatím)

 

1.kontrola všech ale opravdu všech podtlakových hadiček.I jedna sesmeknutá děla s motorem a jeho chodem na volnoběh bordel.

(mrkni a odzkoušej hlavně tu nejsilnější na podtlaku posilovače brzd-ráda praská)

2.Někdy byvají zaoxidované vývody na zapalovacím modulu ze kterého ti vedou káble ke svíčkám.Prostříknou jejich vývody kontaktolem.

3.Vyčistit a nastavit klapku plus váhu vzduchu prostříknou čističem brzd nebo jinou vzlínavou kapalinou(nebo vymontit a vyčisti etérem

někdy stačí i slivovica :blink::palec: )

4.Kontrola těsnosti sání(hlavně sací hadice)

 

No a pokud to poškubávání není nijak silné,tak to bývá kolikrát i vlastnost těchto motorů vzhledem k jejich nastavení ohledně emisí.

Takže zase pracují s chudší směsí a motor si sem tam potáhne více vzduchu a udělá to jemný záchvěv.

Dost citelně to třeba dělají jedničkovy Fábie co jsem si při jejich použití všimnul.

 

 

 

 

 

 

 

Toto neřeš.Dívej na mě-

 

Sviecku su nove densa a kable silikonove tesly. Je pravda ze je vraj prasknuta hadica od vzduchoveho filtra do klapky(je objednana). Kde najdem ten podtlak posilovaca?
Odkaz ke komentáři

Tak mé story pokračuje.Start ráno opět traktorový při teplotě -9°C.Čerpadlo vzuchu bylo tedy odpojené a řekl bych,že teda volnoběh ještě horší.Takže výstup z auta a ponoření pod kapotu a opětovné připojenín čerpadla.Po 3s naběhlo a otáčky i chod začal být kulturní.

 

Start po práci opět naprd.Čerpadlo naběhlo až tak po 40s a do té doby plkotání a opět traktorový zvuk.Po naběhnutí čerpadla opět rychlá změna ke standartu.

 

Takže teda další dnešní úprava-

 

Odpojení origo konektoru od čerpadla a dotažení vlastní elektriky od batertky přes pojistku a přes vypínač v kabině pro zkoušku na zítřejší ráno.

Prostě se vykašlu na nějaký hlídání tlaku a kokotin elektroniky a čerpadlo si ráno po startu pustím ihned sám přes ten vypínač.

Výsledek popíšu zase zítra. :unsure:

 

 

Odkaz ke komentáři

Dneska start pořád nic moc.Čidlo teploty to asi taky nebylo.

 

Takže dnes doladěno LPG,aby seděly hodnoty vůči benzínu.Porovnáváno přes VAG a lambdu jedno palivo vůči druhému tak,aby to nerozhazovalo jednu jednotku vůči druhé.Nějaký % rozdíl tam mezi palivy byl,tak jsem si s tím trošku jako už vícekrát předtím vyhrál.

Volnoběh byl v rozdílu oproti benzínu asi o 8% bohatší u LPG,takže jsem to odladil do 2%.Provoz jsem dal na LPG o 3% ve všech režimech zátěže chudší.Ale samože v normě tak,aby směs nebyla chudá.V praxi tedy průměr za provozu - BA 1 až 3% chudší(věc kterou reguluje ŘJ-nelze ovlivňovat ).

LPG 3-6% chudší(doladěno dle VAG a odezvy lambdy vůči hodnotám BA do mapy LPG jednotky).Ideální hodnota je 0% u obou paliv(nelze dosáhnou kvůli regulaci lambda a zátěže motoru)

 

Výsledek by měl být takový,že systém díky provozu na LPG a hlavně lambda začne regulovat více do bohata RJ benzinu,protože plyn bude malinko chudší vůči benzinu.Tím se změní její dlouhodobá adaptace dobohata a mělo by se to projevit na lepších cold startech,protože po jízdě nebude mít hodnoty v paměti chudší,ale bohatší na směsi.Vtip je v tom,že to funguje jako nůžky-čím je jedno palivo chudší o to víc se při provozu obohacuje druhá jednotka a adaptuje se na tento režim.Ideál by tedy byl hodnota konstastaní 0% u obou paliv.Pomyslné nůžky musí být rozevřeny pouze kousek od sebe.Jinak se po čase rozhodí obě jednotky a nelze se s tím domluvit a pomůže až doladění.

Častý problém uživatelů vozů s LPG a následné trápení proč to nejede. A samože kontrolka motoru na palubce.

 

Už s tím mám určité zkušenosti,takže toto není pokus,ale už vím co se bude dít.Akorát uvidím jestli to bude mít až takový vliv,aby to bylo dostatečné a motor začal v mrazech držet po startu s dostatečnou bohatostí volnoběh a netarokoval jako teď.

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
    • Dveře, jako že plech určitě stejný, ostatní věci jako zámek, spouštění okna a řj už mohou být jiné. Ale to se přehodí.
×
×
  • Vytvořit...