Přejít na obsah

000665 - regulace plniciho tlaku P0299 - 006 OII 2.0TDi BMN


Doporučené příspěvky

Předem se případně omlouvám za vytvoření "nového" tématu, ale potřebuji se dobrat závěru.

Tak předně. Během min. roka mi auto spadlo 2x do nouze a to ve stejném táhlém stoupání s tím, že po restartu OK (samo)..
Během posledních 3 týdnů se z toho stalo pravidlo. Stoupání, podtočený motor 5ka spíš 6ka, blikání žhavení, motor do dílny a nouze.

Chyba vždy stejná a jediná:

000665 - regulace plniciho tlaku
P0299 - 006 - regulacniho rozsahu nedosazeno - Sporadická (na jiné diag. byl i dovětek zkrat ke kladnému pólu)
info o závadě:
Stav závad: 00000001
Priorita závad: 5
Frekvence závad: 1
Počítadlo resetů: 40
Kilometry: 225657 km
Indikace času: 0
Datum: 2000.00.00
Čas: 09:31:16

info o závadě:
Otáčky: 2016 /min
Kroutící moment: 296.0 Nm
Rychlost: 107.0 km/h
72.93 %
Napětí: 14.58 V
Tlak: 2300.4 mbar
Tlak: 1874.4 mbar

Dle logu turbo tlakuje na požadované hodnoty až kolem 2.500ot/min. Jinak nedává do požadavku i 1bar. Problém je cítit i na chování motoru i na volnoběh mírně a jak kdy poškubává. Cca. kolem od 2.000ot/min. do 2.500ot/min. je toto škubání cítit, jak při regeneraci DPF.
DPF jsem nechal přes VAG zkontrolovat a zregenerovat do 0% zanesení. Usazeného sajrajtu je tam 50g, což podle Škody Auto je ještě v normě, jelikož se mění při 60g. Auto se poté chovalo poslušněji a necukalo. Do nouze to nespadlo, ale je pravda, že jsem to moc od spodu nezkoušel, asi jsem v koutku duše myslel, že to bude OK, ale po tomto jsem najel cca. 250km (50km okresky a státovky, 200km Praha - Tábor a zpět + klasická kolona kolem Benešova) a autí mi během cesty 3x spadlo do nouze (1x do Prahy, protože je to "z kopce" a 2x z Prahy) lol.gif
Při cestě zpátky jsem napojil VAG a DPF bylo zaplněno na 30%.

Hadice, turbo, regulace a kabeláž dle známého ze Škodovky údajně OK. Vyměněn el. mag. ventil N75. Vstřiky dělány na etapy. První ve 130.000km, druhý ve 180.000km a poslední dva na svolávačku ve 215.000km.

Jako jediný očividný problém na motoru je netěsnost kolem hřídelky na sání, kde je nějaká podtlak membrána. Tato netěsnost je tam více jak rok, protože jsem se domníval, že při výměně oleje káplo vedle a jelikož se mi hladina oleje mezi intervalem neozvala, tak jsem to neřešil (interval mám po 15.000 + vždy všechny filtry a olej long se správnou specifikací).
Může toto být problém regulace, že přes netěsnost odfoukne??
Nejspíše i díky této netěsnosti mi moc komfortně nechcípá chcípací klapka, protože si nasaje asi falešnej vzduch (dříve to chcípalo jak kdy nyní pořád špatně, klapka funguje).

Nevím si rady a nejhorší na tom je, že každý si myslí něco jinýho a vše za rakety, takže pokus omyl se mi nechce nastolovat, jelikož bych rád autí do konce roku prodal.

wallbash.gif wallbash.gif

Jinak do této doby naprostá spokojenost.

Prosím o rady i případný solidní servis přes Vás. Pohybuju se teď nejčastěji kolem Tábora a Vysočiny, ale klidně si zajedu i do Prahy.. Pomoc... A předem všem děkuji..

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak tady to žije.. A fakt děkuji za reakce, které nepřišli.. Pro ty co hledají pomoc vřele doporučuji Dieselforum.cz.. Můj problém je tam dopodrobna vyřešen za zlomek ceny a bez oprav typu pokus, omyl.. U mě to bylo sáním a netěsností kolem ovládání klapek v sání.. A ty co tam tu netěsnost mají můžu ubezpečit, že pokud jim to zatím nepadá do nouze, tak časem začne.. Po výměně sání můžu říct, že autí už více jak rok nejelo, tak jak by mělo.. Ale díky za nic a doufám, že aspoň já někomu s takovým problémem dokážu poradit.. Čus a řiťte lip, myslel jsem řiť jako řiť..

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj David, tento vikend po dvouletem bezproblemovem provozu moji Octavie 2 RS 2.0 TDi BMN stejny problem... Problem se objevil zatim poprve - pri predjizdeni - ale je mi jasne, ze se bude casem opakovat... Jsem VDECNY Tobe i vsem lidem z Dieselforum.cz za vycerpavajici info! A dost me mrzi, ze se takoveho pristupu clovek jen zridka docka zde na Octavia foru. Prosit zde o radu znale, je vetsinou jak volani na pousti, takze cloveku nakonec nezbyde nic jineho, nez zajet do servisu, byt by si mohl poradit sve pomoci. Jeste jednou diky!

Odkaz ke komentáři

No, s tím (ne)poraděním tady je to tak trošku pravda, to se musí nechat. Ale ono to bude asi tím, že většina členů jsou běžní uživatelé, kteří sami neví, takže můžou těžko poradit.

 

A ti, co se tím zabývají a vědí, tak se tím zase většinou živí, takže nemají potřebu troubit know-how do světa, což se jim nemůže nikdo divit. Všichni musíme platit hypotéku, jak praví klasik ;)

 

Na dieselpoweru mi přijde, že je daleko víc mechaniků zaměstnanců, kteří nemají důvod dělat drahoty a poradí. Těm jaksi o nic nejde, žejo. Ale s tím těžko něco uděláme.

Odkaz ke komentáři
  • o 7 let později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...