Přejít na obsah

Teplota motoru, topeni


phenoo

Doporučené příspěvky

Zdravim,

 

Par tydnu zpet jsem si v aute vsiml nefunkcni regulace teploty vzduchu do interieru. Pres noc se "zasekla" teplota nekde napul, nefouka ani chladny ani horky vzduch a toceni ovladacem nezpusobuje zadnou zmenu. Nedavno jsem si pak vsiml prehrivani motoru pri stani. V momente, kdy uz ma chladici kapalina 90 tak se pri stani motor zacne zahrivat nad tuto hranici, ventilator za chladicem se netoci ani pri teplote vyssi nez 90°. A v posledni dobe se pri jizde na delsi vzdalenost zvysuje teplota chladici kapaliny i za jizdy. Vetsinou ji lze dostat zpet na 90 plynulou jizdou na nizke otacky. Pod 90 nejde.

 

Nevim v cem je presne problem, ale mam pocit, ze teplota vzduchu bude nejakym zpusobem souviset i s problemem chlazeni. Tusite, kde je problem, pripadne jak elegantne odskouset ruzne moznosti (termostat, cidlo, zasekla klapka)?

 

Diky, p.

Odkaz ke komentáři

Ohledně topení, nevypadl Ti jenom ovládací bowden u ovladače? U mě je při dosažení krajních poloh klapky slyšet takové tiché cvaknutí, jak se klapka otevře nebo zavře, to Ti asi nedělá, co?

U přehřívání se pro začátek zaměř na spínač ventilátoru chladiče a pojistku ventilátoru. Když odpojíš konektor ze spínače a piny zkratuješ, ventilátor se musí rozjet. Až budeš mít ventilátor prověřený a bude se pořád přehřívat, vyměň termostat. Teplotní čidlo motoru bude podle mě ok, ale pokud máš možnost diagnostiky, můžeš si u zahřátého motoru zkontrolovat oba jeho výstupy. První v měřených hodnotách motoru, druhý v měřených hodnotách budíků. Ještě by za přehříváním mohla být vodní pumpa, ale nepřijde mi to moc pravděpodobné ;)

Odkaz ke komentáři

Diky,

Auto zrovna nemam u sebe, ale co nejdriv to zkontroluju.

U vetrani: cvaknuti si nevybavuju, ale zkousel jsem prave kvuli vypadlemu tahlu tocit potenciometrem na obe strany a jasne si pamatuju, ze ke studene to slo s vetsim odporem (a cim bliz konci tim vetsi odpor) a k teple naopak s mensim odporem, tak jsem bral, ze tahlo bude ok a klapka se posouva tam a zpet. Ale podivam se i na to cvakani.

 

Co se tyce ventilatoru, kde najdu konektor respektive spinac? Dival jsem se na pojistky, ty jsou ok. Diagnostiku nemam. Prohlizel jsem jen kabel k ventilatoru, zdalo se mi, ze je obal lehce nastiply, ale to pravdepodobne nema zadny efekt... Jinak termostat uz menen byl, ale uz tomu bude par let.

Odkaz ke komentáři

Na chladiči je teplotní spínač ventilátoru a z toho když vytáhneš kabely a propojíš je tak se má ventilátor rozběhnout. Když nesepne tak je v háji ventilátor. Když sepne tak bude v háji spínač na chladiči a nebo termostat. Když máš ohřáty motor je teplej i chladič nebo ne? Jestli motor vaří a chladič je studenej tak je to termostat.

Odkaz ke komentáři

Ventilator po spojeni kontaktu funguje. Zkusim jeste ten chladic. Diky ;)

 

Jestli je to cidlo tak potom vnitrni topeni je zcela separatni zavada, jest tak?

 

EDIT: Je bezpecne zkusit spojit ty kontakty konektoru spinace napevno a poradne s autem vyjet, nehrozi spaleni ventilatoru? Zjistil bych tak zda je problem skutecne pouze cidlo...

Odkaz ke komentáři

No to je sice fajne ale jestli ti nefaká termostat tak auto stejně uvaříš. Jde o to že jestli je to jen to čidlo tak vem čert ale jestli termostat tak ti neotevře velkej okruh a to že ti bude ventilátor foukat na studenej chladič ti je k ničemu:) takže zkus ohřát motor a potom sáhnout na chladič. tím vyloučíš čidlo a můžeš se vrhnout na výměnu termostatu.

Odkaz ke komentáři

Nikde jsem se nedočetl co je v tom autě za motor nebo jestli má klimatizaci. Omlouvám se pokud jsem to přehlédl. pokud se auto hřeje tímhle způsobem i normálně za jízdy bude to vodní pumpa, může mít protočenou vrtulku na hřídeli. Ventilátor spíná řídící jednotka motoru a záleží na tom co do ní jde ohledně teploty za data z čidla. Proto lze ventilátor odzkoušet diagnostikou v akčních členech. Ty jsi odzkoušel jen motor ale ostatní nevíš jak funguje. Kancelářské svorky bych se vyvaroval. Pokud chceš mít jistotu tak na tu diagnostiku někam zajeď a nech prověřit čidlo teploty, může dávat jiný signál do přístrojů a jiný do Ř.J. Podotýkám že nevím jaký motor a r.v. to auto je.

Odkaz ke komentáři

Je to rocnik 98, 1.6 55kW. Bez klimatizace.

 

Za jizdy se auto nijak moc nehreje, zda se, ze jen v techto horkach a pri nizke rychlosti nebo kopci se rucicka obcas zvedne. Pri vetsi rychlosti a nizsich otazkach jde zase na 90. Nejakou dobu po zahrati na 90 se ani nehne, do 90 v pohode, pak stop a pak po zahrati obcas pres.

 

Timhle jsem dosel k tomu, ze to bude asi cidlo, nebot vetrak se nespina ani pri teplote pres 90.

 

Dojel jsem takto nekolikrat cestu cca 40km a prehralo se to vyznamne fakt az pri zastaveni pred garazi. Behem jizdy to kolisa nekde u 90 s tim, ze to jde obcas trochu nahoru. Ty horka ted jsou fakt extremni, mozna, ze ani vzduch pri vyssi rychlosti moc efektivne nechladi chladic?

 

Na chladic jsem bohuzel nesahal, zkusim to jak budu moct, ale beru, ze 40km bych na maly okruh chlazeni nedal...

 

EDIT: Hadice do topeni interieru jsou po dojeti zahrate...

Odkaz ke komentáři

Cidlo je objednano, uvidime jak to dopadne.

 

Topeni v interieru je teda asi separatni zavada, jak jsem psal, hadice k nemu jsou ohrate. Dle meho je to nejaka mechanicka zavada uvnitr palubovky, tahlo nebo neco s klapkou... nevim ale presne jak to tam funguje. Nevite jak se do toho co nejelegantneji pustit, at nemusim rozebirat celou palubovku zbytecne?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
    • Dveře, jako že plech určitě stejný, ostatní věci jako zámek, spouštění okna a řj už mohou být jiné. Ale to se přehodí.
×
×
  • Vytvořit...