Přejít na obsah

1.8T 2004 Bílý kouř při startu


Doporučené příspěvky

Zdravím pánové,

chci se zeptat, jestli se někdo z Vás setkal s problémem, kdy se po startu se vyvalí bílý hustý kouř z výfuku. Dělá to ale jen pokud auto stojí delší dobu. A děje se to jen, dokud je po startu slyšet jakési čerpadlo, nebo něco podobného. Jakmile se to čerpadlo vypne, cca po 10-15ti sekundách, kouř přestane. A pokud motor zhasnu a nastaruju třeba až za hodinu, tak to nekouří, ale když to nastartuju druhý den, tak ano.

Spotřeba oleje je naprosto normální, motor se nepřehřívá a turbo se zdá, že pracuje dobře.

Díky všem za jakékoliv poznatky, nápady, zkušenosti.

Odkaz ke komentáři

Když sundáš kryt pod sacími svody, tak je tam lišta uchycená ke svodům, tu sundej a na ní jsou ventily. Od jednoho (ten vlevo) vede kabel a po pár cm je konektor, rozpoj ho před prvním startem. Rozsvítí se asi kontrolka motoru, ale to jen rozpojíš ventil N112, který patří tomu sekundárnímu čerpadlu a to nesepne, takže uvidíš, jestli to bude kouřit nebo ne.

<br />Jinak to čerpadlo běží jen za studeného motoru, proto nesepne při dalších startech. A co to je normální spotřeba oleje? 1.8T běžně olej nežere.

Odkaz ke komentáři

Když sundáš kryt pod sacími svody, tak je tam lišta uchycená ke svodům, tu sundej a na ní jsou ventily. Od jednoho (ten vlevo) vede kabel a po pár cm je konektor, rozpoj ho před prvním startem. Rozsvítí se asi kontrolka motoru, ale to jen rozpojíš ventil N112, který patří tomu sekundárnímu čerpadlu a to nesepne, takže uvidíš, jestli to bude kouřit nebo ne.

<br />Jinak to čerpadlo běží jen za studeného motoru, proto nesepne při dalších startech. A co to je normální spotřeba oleje? 1.8T běžně olej nežere.

 

Díky moc za radu, určitě to vyzkouším.

Pokud to nebude kouřit, co s tím? Jak to opravit, co nechat vyměnit?

Bežnou spotřebou jsem myslel, že to olej nežere... Chtěl jsem jen říct, že na běžných spotřebách není nic neobvyklého.

Odkaz ke komentáři

Upřímně vůbec netuším. Bílý kouř třeba znamená špatné těsnění pod hlavou, kudy Ti uniká voda, ale ta předpokládám nemizí. A přijde mi zvláštní, aby na to měl vliv sekundár.

 

Tak to je tedy skutečně záhada, protzože jsem to dnes vyzkoušel, podle tvého návodu a trefil jsi to naprosto přesně. Odpojil jsem to a po kouři ani památka. Voda, ani olej skutečně nemizí.

Odkaz ke komentáři

To bych asi viděl na problém se sekundárem. Řekl bych, že kdyby byl problém s těsněním pod hlavou, tak to bude kouřit stále. Co jsem hledal, tak nikdo takový problém neměl. Četl jsem něco takového v souvislosti s Porsche a tam to bylo způsobené opravdu sekundárem.

 

Byl tam špatný combiventil (u nás nesprávně nazývaný EGR), vyměnil se a bylo po problému. U 1.8T je ten ventil taky. Nejdřív bych ale zkontroloval podtlaky k tomu ventilu, co jsi odpojil.

 

Takto vypadá combiventil: http://img.eautopartscatalog.com/live/B7010286378OES.JPG Najdeš ho na pravé straně motoru pod víkem.

 

Každopádně jsi ale první, o kom vím, že má tenhle problém. Takže tohle je jen nápad a třeba to tím vůbec nemusí být.

Odkaz ke komentáři

To bych asi viděl na problém se sekundárem. Řekl bych, že kdyby byl problém s těsněním pod hlavou, tak to bude kouřit stále. Co jsem hledal, tak nikdo takový problém neměl. Četl jsem něco takového v souvislosti s Porsche a tam to bylo způsobené opravdu sekundárem.

 

Byl tam špatný combiventil (u nás nesprávně nazývaný EGR), vyměnil se a bylo po problému. U 1.8T je ten ventil taky. Nejdřív bych ale zkontroloval podtlaky k tomu ventilu, co jsi odpojil.

 

Takto vypadá combiventil: http://img.eautopartscatalog.com/live/B7010286378OES.JPG Najdeš ho na pravé straně motoru pod víkem.

 

Každopádně jsi ale první, o kom vím, že má tenhle problém. Takže tohle je jen nápad a třeba to tím vůbec nemusí být.

 

Díky moc, nějak to zkusím podle tvé rady pořešit...

Byl by jsi tak hodný a zkusil mi trochu vysvětlit princip sekundárního čerpadla a toho ventilu? Respektive co odkud nasává a kam co čerpá dál?

Díky moc za ochotu.

Odkaz ke komentáři

Při startu studeného motoru vznikají vyšší emise. Funkce sekundáru je, aby byly tyto látky spáleny a zároveň se tím předehřívá lambda a kat. Sekundární vzduch nasává vzduch sériově z airboxu, odtud putuje do čerpadla sekundárního vzduchu, které je před levým (pohled na motor) podběhem. Odtud vzduch putuje do combiventilu, který je umístěný na hlavě a přes něj (ovládaný přes ten podtlakový ventil v liště pod sacími svody) se vzduch dostává do výfukového systému. Jakmile se lambda před katem ohřeje na funkční teplotu, motor vypne vhánění vzduchu a combiventil se zavře.

Odkaz ke komentáři

Při startu studeného motoru vznikají vyšší emise. Funkce sekundáru je, aby byly tyto látky spáleny a zároveň se tím předehřívá lambda a kat. Sekundární vzduch nasává vzduch sériově z airboxu, odtud putuje do čerpadla sekundárního vzduchu, které je před levým (pohled na motor) podběhem. Odtud vzduch putuje do combiventilu, který je umístěný na hlavě a přes něj (ovládaný přes ten podtlakový ventil v liště pod sacími svody) se vzduch dostává do výfukového systému. Jakmile se lambda před katem ohřeje na funkční teplotu, motor vypne vhánění vzduchu a combiventil se zavře.

 

OK. Díky moc za všechno info. Teď už mám nějaký obrázek o problému... nemám na to teď moc času, ale jakmile to vyřeším, podělím se o výsledek, myslím příčinu a odstranění problému.

Odkaz ke komentáři

 

OK. Díky moc za všechno info. Teď už mám nějaký obrázek o problému... nemám na to teď moc času, ale jakmile to vyřeším, podělím se o výsledek, myslím příčinu a odstranění problému.

 

Prosím vás pánové, mám následující dotaz ke svému problému. Když při studeném motoru odpojím hadici sekundárního čerpadla směřující do vzduchového filtru, čekal jsem, že budu ovanut kouřovým oblakem, tedy že spaliny z výfukového systému půjdou směrem ke vzduchovému fitru. K mému překvapení naopak nasává čistý vzduch a pouští ho směrem do výfuku.

Moje otázka tedy je, jestli si myslím správně, že je to čerpadlo zapojeno obráceně.

Pokud ano, jak a kde se dají přehodit kontakty?

Díky moc za odpovědi.

Odkaz ke komentáři

Tohle je správná funkce sekundáru. Funkcí sekundáru není odsávat spaliny. Tou hadicí putuje vzduch do výfukové soustavy, aby došlo k tomu spálení. Výše jsem Ti to popisoval ;)

 

JJo už jsem si to našel... Je to moje blbost... No v každým případě to má fakt na svědomí ten sekundár...

Hele když zacpu tu hadici mezi airboxem a čerpadlem, vyřadím to de facto z provozu, ne? Bude tam vznikat podtlak, ale kouřit to přestane. Už jsem to zkoušel a kouř se skutečně neojeví... jde o to, jestli to čerpadlo zničím, nebo jestli můžu zničit něco jinýho?

Odkaz ke komentáři

Stačí mít rozpojený ten konektor, jak jsem psal předtím. Ale to Ti bude svítit kontrolka motoru. Můžeš místo konektoru zkusit dát odpor, ale většině lidí to nefunguje a po několika km se kontrolka rozsvítí. Pokud je to opravdu problém sekundáru a na nic jiného to vliv nemá, tak by to vadit nemělo, to takle odpojit. Rozhodně bych zkusil nejdřív tuhle metodu. Dává se tam 10W 330ohm odpor. Koupíš to za pár korun a můžeš to zkusit, jestli Ti to jednotka sežere.

Odkaz ke komentáři

Stačí mít rozpojený ten konektor, jak jsem psal předtím. Ale to Ti bude svítit kontrolka motoru. Můžeš místo konektoru zkusit dát odpor, ale většině lidí to nefunguje a po několika km se kontrolka rozsvítí. Pokud je to opravdu problém sekundáru a na nic jiného to vliv nemá, tak by to vadit nemělo, to takle odpojit. Rozhodně bych zkusil nejdřív tuhle metodu. Dává se tam 10W 330ohm odpor. Koupíš to za pár korun a můžeš to zkusit, jestli Ti to jednotka sežere.

 

JJo to je pravda, kontrolka se hned rozsvítí. Napadlo mne tohle řešení jak obejít jednoduše tu kontrolku. Pokud tím nic nezničím, zdá se mi to docela dobrý řešení. To čerpadlo jede vždy jen krátkou dobu, tak by to mohlo snad vydržet. No ten odpor zkusím, ale taky tomu moc nevěřím, že to zabere.

V každým případě díky moc za rady.

 

Odkaz ke komentáři

Podla mna to nemoze byt sekundar, ved to nedava logika... aj mne to dymi pri starte, ale zo sekundarom som to nikdy nespajal... u mna ma dymenie spojitost s vonkajsou teplotou. Ked je chladnejsie ako cca 10°C, tak mi to nedymi, aj ked je sekundar v cinosti... ak je viac teplo tak to dymi... ale na realnu pricinu som nepricinu som nikdy neprisiel.

Odkaz ke komentáři

Podla mna to nemoze byt sekundar, ved to nedava logika... aj mne to dymi pri starte, ale zo sekundarom som to nikdy nespajal... u mna ma dymenie spojitost s vonkajsou teplotou. Ked je chladnejsie ako cca 10°C, tak mi to nedymi, aj ked je sekundar v cinosti... ak je viac teplo tak to dymi... ale na realnu pricinu som nepricinu som nikdy neprisiel.

 

Příjde mi to také zvláštní, ale ten rozdíl při tom odpojení, když je motor studený je opravdu obrovský. Když to čerpadlo jede, tak to skoro vůbec nekouří. Za stejných podmínek sekundárem se z toho vyvalí oblak bílýho kouře. Je to divný, ale je to opravdu tak.... Něco tam musí být špatně a asi to s tím sekundárem nějak souvistet musí...

 

Odkaz ke komentáři

On bude možná problém v tom, že do výfuku ten vzduch ani nedojde a kouření může způsobit ta bohatá směs.

 

Ještě jeden čerstvý postřeh k tomu problému. Teď, když teploty hodně klesly, tak najednou to při startu nedýmí vůbec. Takže už tomu vůbec nerozumím.

Ještě jednou tedy shrnu popis celé závady:

Při teplotách nad cca 5 stupňů a při naprosto studeném motoru se vyvalí z výfuku hustý bílý kouř, který se valí přesně jen po dobu, kdy běží čerpadlo sekundáru. Když sekundár vyřadím z činnosti, závada se neprojevuje. V momentě, kdy okolní teplota je nižší než 5 stupňů, závada naprosto zmizí.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Trošku jsem se o tento "problém" zajímal a není se čeho bát. Je to celkem běžný jev při nižších teplotách u 1.8T. Způsobuje to zkondenzovaná voda, která se u 1.8T tvoří v docela velkém množství, obzvláště u krátkých tras :)

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...