Přejít na obsah

OI výměna prasklé pružiny interiérové kliky dveří, když se klika nevrací úplně na doraz


Doli

Doporučené příspěvky

Časová náročnost: 30min

Cenová náročnost: max 100,-Kč, když koupíte kliku z vrakoviště, ale spíš vám jí někdo daruje

Obtížnost: 2 (1-10)

 

 

 

Určitě to mnozí máte, většinou na dveřích u řidiče se vám chromovaná klika nevrací do polohy, kdy je "zahlazená" a vyčnívá cca 5mm, občas si někdo myslí, že to je nataženým lankem ve dveřích, které taky rádo praská, ale je to ve skutečnosti malou pružinou, která je v útrobách chromové kliky.

 

Pro opravu je nutné rozebrat tapec (návod jak rozebrat interiér, viz Vašův návod v této sekci), po odendání tapecu a jeho otočení se vám naskytne pohled na záď kliky, je nutné odšroubovat 8x křížový šroubek (na obrázku červené šipky) a tím vyndáte celý plast s klikou. Pak je nutné vyndat osičku, to vyndáte tak, že sejmete zajišťovací podložku - nalézá se v jorní části osičky, kterou podeberete šroubovákem a pak vytlačíte samotnou osičku (na obrázku bod 1 a 2), Po uvolnění osičky vám vypadne zmiňovaná pružina, které chybí jedna packa, nahradíte jí novou (ve všech dveřích jsou stejné, ale doporučuji použít z kliky dveří za řidičem, je nejméně používaná) a namontujete pak vše v opačném pořadí. ;)

 

PS: omluvte zašpiněnou dlažbu na obrázkách, je holt podzim a všude bláto :P

a taky to, že se mi napoprvé neobjevily obrázky

sroubky.JPG

osicka.JPG

perka.JPG

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...