Přejít na obsah

Základné nastavenie serva


Diamant

Doporučené příspěvky

Vedel by mi niekto poradiť, ako si sám urobiť základné nastavenie servoriadenia? Menil som volant a podvolantovú RJ. Po poskladaní všetkého dostávam neustále hlášky o potrebe základného nastavenia snímača riadenia a samozrejme svieti aj kontrolka ESP a servoriadenia. Skúšal som s autom pojazdiť, ale nepomohlo to. VAG+kábel mám.

Odkaz ke komentáři

Základní nastaveni

 

Nastaveni Snímače uhlu natočeni volantu (G85)

 

Požadavky:

 

• Nastartovaný motor.

• Otočte volantem naplno do prava a naplno doleva.

• Ujeďte rovné krátkou vzdálenost po rovině. Ne rychleji nez 20km/h!

• Pokud je volant při jízdě v rovné poloze pro rovny směr, zastavte.

• Dále nepohybujte volantem.

• Ponechte bezet motor.

• Palubní napěni musí byt min 12V.

 

Pomoci funkce Kodovani-ll připadne Bezpečnostní přístup vložte kod 40168 pro odblokováni základního nastaveni

 

Skupina 060 Základní nastaveni

Po úspěšném uvedeni di základního nastaveni

musí být v poli "OK"

Skupina 007 Přepnout do měřených hodnot

V poli 1 musi byt hodnoty -1.5°az +1.5°

 

 

Pozn. Po úspěšném základním nastavení je nutno přizpůsobit limit řízení viz níže

 

 

Přizpůsobeni limitu řízení (motor stále ve volnoběhu)

 

 

Postup:

 

• Vyrovnejte volant do polohy (±10°) viz merene hodnoty 007 a držte 5 sekund

• Otočte volant naplno doleva a držte 5 sekund.

• Otočte volant naplno doprava a držte 5 sekund.

• Vyrovnejte volant do polohy (±10°) viz merene hodnoty 007.

• Vypněte zapalování.

• Cekejte 5 sekund.

• Kontrolka řizení musí být zhasnuta

Odkaz ke komentáři

Já to dělám:

dojedu na parkoviště, nechám zaplý motor!!!....kde je fakt rovnej asfalt.

jednotka 44...měřené hodnoty...kanál 05 a pak srovnat volant tak aby byl rovně a všechny hodnoty byly na nule...tady je trochu problém zjistíte, že prostě je to trochu pokaždé jinak a dohnat to na nuly je chvilku práce a není to to malinko pohybovat volantem spíš to snažit rovnat otočením doprava a pak doleva a půl otáčky a snažit se dostat volant na střed a pak jen jemně pohnout...no musí si s tím trochu každý vyhrát - je to hraní, aby to bylo 100%(můžete zjistit, že jste nakonec nedali volant tak jak jste měli)

 

pak dát Login II zadat 40168

 

pak základní nastavení:

 

napsat 60 dát GO a stisknout Zap/Vyp

 

na volant nesmíte šahat(důležitá volná dráha a fakt rovný asfalt)...pak jen rovně ujet cca 10 m ryhlostí do 20 km/h

 

na konci zastavíte a zůstanete stát(motor stále zaplý)...pak volant max doleva a držím(počítám do 10)...pak volant max doprava a držím(počítám do 10) a pak vracím na druhou a hurá už je to hotovo(zhasne kontrolka volantu)...

 

malá kontrola...

měřené hondoty...

kanál 05 všude nuly

kanál 07 úhel natočení 0°

 

Tohle je můj postup a zatím funguje naprosto OK a bez problémů.

Odkaz ke komentáři

PRO VOZY S ASR:

 

Sensor for Steering Angle (G85)

 

Important Note: This applies only for Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR. For Conti/Teves MK60 ABS/ASR/ESP look at Vehicle specific specific Procedures in ABS System documentation.

 

Prerequisites:

 

* Start the vehicle.

* Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.

* Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.

* If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.

* Ensure that the steering wheel is not moved again.

* Keep the engine running and do not switch off the ignition.

* System voltage at least 12.0 V.

 

[select]

[44 - Steering Assist]

[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [sec.Access - 16] instead

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 1 should say "OK".

[Done, Go Back]

To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.

[Measuring Blocks - 08]

Group 007

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

PRO VOZY S ESP:

 

Sensor for Steering Angle (G85)

 

Prerequisites:

 

* Start the vehicle.

* Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.

* Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.

* If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.

* Ensure that the steering wheel is not moved again.

* Keep the engine running and do not switch off the ignition.

* System voltage at least 12.0 V.

 

[select]

[03 - Brake Electronics]

[Coding-II - 11]

OR (if Coding-II is not available)

[security Access - 16]

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 2 should say "OK".

[Done, Go Back]

To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.

[Measuring Blocks - 08]

Group 004

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

Přeloží si to už doufám každej sám :smich:

Odkaz ke komentáři

Jak myslíš...mě je to jedno. Pokud máš pocit, že si něco pletu tak se koukni do názvu tématu...no asi tak, ale můžeš si to zkusit na jakékoliv O2 s ESP, že to jde přes jednotku 44...víc mě nezajímá.

 

Jinak mi řekni co vypovídá hodnota v měřených hodnotách na kanálu 7, když ji neporovnáš s kanálem 5????

 

Tam můžu mít nulu a volant bude jinde než má a kola taky...

Odkaz ke komentáři

zakladatel tohoto tématu zminuje že mu svítí kontrolka esp tudíž ho asi má

snímač natočení volantu a stop limit jde nastavit v 44

ale pokud je esp tak snímač řízení a G200, 201 a 251 v jednotce řízení nenastavíš i kdyby ti to nebylo jedno

 

a snímač natočení volantu a stop limit jde nastavit i na hrbolaté cestě klidně i z kopce nebo do kopce

Odkaz ke komentáři

7st - 1 zub

nevím jak to děláš ty

řekl bych že pár desítek volantů u OII jsem nastavil i několik esp po výměně maxidotu a nebyl problém že by volant byl nastaven v nule a byl fyzicky nakřivo.

Jestli ti to tak dělá tak asi něco děláš špatně. Mě se to zatím nestalo a to dělám často auta skládaný po bouračce.

Odkaz ke komentáři

Na křivo není jen ti může jet i když ho máš rovně malinko ke straně(skupina 7: 0 a ve skupině 5: -0,125 Nm)..pokud to neuděláš jak popisuju já. To je moje zkušenost. Já to taky nejdřív dělal jen podle očí a na 3 ramenném to není tolik znát, ale nový čtyřramenný je nepravidelný uvnitř ve výlisu a tam je to hodně cítit, když má malinkatou odchylku.

Odkaz ke komentáři
Na křivo není jen ti může jet i když ho máš rovně malinko ke straně

 

= když jedu rovně mám nakřivo volant ne ?

stejně máš možnost jen + - zub takže to okem musíš poznat at má 5 ramen nebo 2

nebo doladuješ i zbýhavost ?

 

už asi vím kde je problém

já když mi přijede auto které je v pořádku tak před sundáním volntu udělám značku takže vrátím do původního stavu a víceméně jen kontroluji poté nastavím

kdybych si nedělal značku tak asi budu muset kontrolovat bloky jak jsi napsal

Odkaz ke komentáři

No, ale ne o zoubek.....

 

Zkus se schválně podívat někdy na auto, které přijede a bude úplně OK a načíst si skupinu 5 v měřených hodnotách a srovnat volant. Jestli budou nuly. Moc takových nejezdí a ty lidi to ani neřeší. No a pak jen jemně hejbej volantem jen o malinko, abys dohnal nuly.

Odkaz ke komentáři

ale když máš kola na rovno a dáš volant na rovno tak není co řešit ne ?

stejně pokud jsou kola nakřivo a G85 je přesto v nule tak bud ho naučíš na novou nulu a nebo musíš udělat geometrii

 

ale to je případ třeba po bouračce

 

když ti přijede auto třeba na maxidot a nebo na výměnu podvolantovky tak přece stačí dát volant do polohy z které to demontuješ ne ?

Odkaz ke komentáři

máš pravdu, při budíkách volant nesundávám

dělal jsem mockrát nastavení stop limitu a sním.uhl. ale nikdy jsem nenechal odjet auto že ´by mělo volant nakřivo (nebo volant rovně a kola nakřivo)

při každé demontáži si dělám značku polohy volantu a do té samé polohy ho dám, takže pokud mi auto v pořádku dojelo tak se stejným nastavením odjede

pokud dělám po bouračce nejdřív auto projedu a nastavím volant mechanicky na nulu (když je o zub nakřivo tak to poznám-je to nakřivo že to nejde přehlédnout , ale je pravda že to nedělám na parkovišti kde jedeš pomalu ale na normální silnici kde když pohneš o zub s volantem tak vidíš že auto nejede rovně.

pokud je esp tak jednotka tě stejně nenechá nastavit nulu s křivým volantem pokud ano tak při vyších rychlostech ti bude zasahovat esp ale stejně je to okem viditelný

 

když dělám audi A6/4 nebo passaty ke se po výměně dílu systému esp vše rozkóduje tak nastavíš jen podle kroužku a kola rovně a pak teprve zbytek čidel vyvoláním jízdního testu po nastavení můžeš zkontrolovat ale pokud bys měl volant nakřivo tak tě nenechá udělat komplet nastavení a vyhodí chybu bud čidla rotačního zrychlení nebo úhlu řízení

 

tím vším chci jen říct že pokud máš kola narovno tak pak je za jízdy vidět jestli máš volant rovně pokud ho mám viditelně nakřivo (i jeden zub jde poznat) tak pak nedělám nastavení ale nejdřív dám narovno

Odkaz ke komentáři

Já se přiznám, že 3° na kolech nepoznám a to už dělá bordel a jak jsi psal zoubek je cca 7°. Tohle se pozná ne na normální silnici, ale spíš na dálnici.

 

Tady nikdo nebude měnit ESP, ale spíš jde o podvolantovku, protože teď je doba měnění za nový face volant.

 

No a když měníš podvolantovku a volant tak musíš udělat G85 nic víc.

 

S tím ESP máš pravdu, že správně postavená kola a volant je základ. Bez toho to nejde udělat, ale i tady platí pravidlo, že 3° není problém. Opravdu to vyzkoušej.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...