Přejít na obsah

Tekoucí olej z motoru


Agrael

Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

mám problém s jedničkovou Octávkou, 1.9 TDI, 66 kW, r. v. 2000, najeto přes cca 300 000 km.

Nedávno jsem si všiml, že mi začal ubejvat olej, kterej teče s největší pravděpodobností z motoru (příp. motor. příslušenství), kterej byl předtím čistej. Olej teče zřejmě z levý části motoru (od pohledu), popř. zezadu, ale olejový stopy byly trochu i na pravý části. Přikládám fotky. Nevíte, čím by to mohlo prosím bejt? Děkuju.

 

Fotky jsou shodný s čísly. Hadici od EGRu mám když tak zrovna na fotce odpojenou.

0: post-54475-0-85719400-1477872647_thumb.jpg

1: post-54475-0-17195200-1477872706_thumb.jpg

2: post-54475-0-81684700-1477872735_thumb.jpg

3: post-54475-0-55872400-1477872761_thumb.jpg

4: post-54475-0-54864300-1477872816_thumb.jpg

5: post-54475-0-18506400-1477872857_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Ahoj, řekl bych, že fotky 1. a 2. je problém v těsnění ventilového víka a fotky 3. 4. 5. zřejmě EGR ventil

 

Ahoj, děkuju moc za odpověď. Čili u problémů: "1" a "2" by tedy stačilo pravděpodobně vyměnit těsnění ventilovýho víka? A co se týče hlavně toho EGRu (viz: "3", "4", "5"), tak tam je nějaký těsnění, který by stačilo vyměnit, nebo se musí vyměnit celej EGRák, anebo záleží na tom, jak je to poškozený? Někdo říká, že to i nějak zaslepit, čímž se ale předpokládám deaktivoval celej EGR, tak jestli je to takhle vůbec povolený... Nicméně, pravděpodobně budu stejně brzo auto prodávat. A protejká vlastně vůbec olej skrz ten EGR? Co tak vím, tak se tam recirkulujou výfukový spaliny od motoru, aby se snížili emise. Děkuji za odpověď.

 

 

Odkaz ke komentáři

Není za co, s tím těsněním ventilového víka to bohužel není tak jednoduché, protože samotné těsnění se nedá vyměnit, je navulkanizované přímo na víku a mění se celé, ale ještě zkus kouknout na těsnění pod vývěvu, je možné, že to klidně prosakuje i tama. U toho EGRu záleží odkud to prosakuje, mezi EGRem a sacíma parohama je těsnění, možná to prosakuje jen tama, chce to očistit a zjistit odkud to teče. A zrovna bych kouknul i na těsnění mezi sacíma parohama a hlavou. EGRem žádný olej neprotéka, ale dostává se tam sacím potrubím buď skrze turbo anebo z odfuku.

Odkaz ke komentáři

Není za co, s tím těsněním ventilového víka to bohužel není tak jednoduché, protože samotné těsnění se nedá vyměnit, je navulkanizované přímo na víku a mění se celé, ale ještě zkus kouknout na těsnění pod vývěvu, je možné, že to klidně prosakuje i tama. U toho EGRu záleží odkud to prosakuje, mezi EGRem a sacíma parohama je těsnění, možná to prosakuje jen tama, chce to očistit a zjistit odkud to teče. A zrovna bych kouknul i na těsnění mezi sacíma parohama a hlavou. EGRem žádný olej neprotéka, ale dostává se tam sacím potrubím buď skrze turbo anebo z odfuku.

 

Aha, takže to teda znamená, že to těsnění ventil. víka hlavy, je tedy přiděláno nějak speciálně (asi za tepla) jako neoddělitelný spoj a musel bych tudíž vyměnit celý víko, pokud dobře rozumím? Jinak děkuju, na tu podtlakovou vývěvu se taky podívám, zatím jsem tam zkoušel narychlo dotáhnout šroub, ale jestli to bude těsněním, tak je mi jasný, že to tím pravděpodobně nezpravím. Jinak co se týká hlavně toho EGRu a okolí, tak jestliže to dobře chápu, tak tam jsou teda dvě těsnění a to mezi EGRem a parožím a následně ještě mezi parožím a hlavou? A tím odfukem když tak myslíš přesně co? Jakože vejfukový potrubí, nebo tak? Děkuju.

Odkaz ke komentáři

Ano mění se celé víko, ale koukni nejprve na tu podtlakovku ať zbytečně neutrácíš. Jo mezi EGRem a parohama je těsnící kroužek, ale taky může být ten EGR už vyběhanej a propouštět. Mezi sacíma parohama a hlavou je taky těsnění, zřejmě to nebude tvůj problém, ale když už budeš sundávat EGR, tak to kolem toho zrovna zkoukni taky. Odfukem myslím odvětrání klikovky, na víku máš ventil a vede z něj hadička do sacího potrubí.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím, mám tady takový záhadný problém. Z ničeho nic náhodně začne blikat displej climatronicu, po chvíli se k tomu přidá kontrolka airbagu, která se rozsvítí a "pulzuje" ve stejném rytmu jako climatronic a občas k tomu na maxidotu vyskočí "snímač oleje do dílny". A teď se k tomu přidá i to, že pokud je to auto v téhle " chybě" tak nejde nastartovat, prostě jen točí a nechytne, musím třeba 2x 3x vypnout zapalování a zase zapnout aby chytlo. Tato chyba se objevuje absolutně náhodně a neobjevil jsem žádný spouštěč toho. Jinak auto jezdí absolutně bez problémů a vše funguje. Na odkazu video jak bliká climatronic.Díky za každou radu.https://drive.google.com/file/d/1LCbdYU5Kk29SsHvF5B61BJq0NzYHi9sQ/view?usp=drivesdk
    • Ahoj Jen to trochu oživím,  nechal jsem dodělávat tažné v autorizáku kde se mě technik ptal co s tím budu tahat a když jsem řekl že jen příležitostně klasickou vlečku na bordel a tak, tak mi řekl že chlazení a altík řešit nemusím, pokud bych chtěl tahat karavan tak potom už ano. nechal jsem montovat oddělávací tažné za cenu 15k s daní a bylo do na OIII combi Fl 2018
    • Dovoluji si předpokládat že ti nevylejzaj kuličky na čepu pořádně promazat a nezasunutou kouli vyzkoušet ve svěráku pomocí té páky jestli se ty kuličky aretují jak mají. upozorňoval mě na to technik že se to může stát
×
×
  • Vytvořit...