Přejít na obsah

1.4 TSI, 103 kW - ohřev motoru v mrazech


Doporučené příspěvky

Ahoj, tak jsem se konečně rozhoupal a před 14-ti dny jsem konečně koupil O3. Z původního plánu koupit 1.2TSI se nakonec vyklubala předváděčka po jednom majiteli 1.4TSI. Moje otázka teď bude směřovat na ohřívání motoru. Začnu tím že jsem do teď měl F1 2002 1,4MPI 44kw, která se i v -20°C ohřála do 5 km na provozní teplotu a teplota už neklesala. Když jedu s O3 mám vypnutý climatronic, ohřeje se za přibližně stejnou dobu, ale pustím topení a teplota chl. kapaliny jde dolu. Což F1 nedělala, i po ujetí 10km a sjezdu z mírného kopečka cca 1km začíná teplota klesat, cca po 15km se teplota už drží (zřejmě už prohřátý motor). Teď mě zajímá jestli je to u těchto motorů normální. Zajímá mě hlavně názor těch, co mají přesně tento motor. Auto je ještě v záruce tak jestli to mám řešit nebo je to normální stav. Moc děkuji za odpovědi

Odkaz ke komentáři

Je to normální. F1 neměla krom termostatu žádnou regulaci, 1,4TSI ji mám velmi sofistikovanou... Mimo jiné upřednostňuje topení před ohřevem motoru... Navíc 1,4 MPI žrala ve fázi ohřevu tak o 3litry/100 více než 1,4TSI, tudíž vyprodukovala mnohem víc tepla... Opačně TDI topí hůř protože spálí málo...

Odkaz ke komentáři

Čistě z amatérského pohledu, není pro ten motor lepší aby žral o 3 litry víc a dříve se zahřál? :-) Já jezdím 30 km ráno a 30 km odpoledne zpět, takže z tohohle hlediska mě je to jedno, hlavně že to topí ;-) ale kdo jezdí krátké trasy nemá šanci motor ohřát na 90°C

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...