Přejít na obsah

1.8TSI

Uživatelé
  • Počet příspěvků

    757
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 869 zobrazení profilu

1.8TSI's Achievements

1

Popularita

  1. úplně přesně ti neodpovím, spíš obecně aby sis udělal představu co znamená generálkovat tento motor... měl jsem bzb. Olej to ve 130kkm nežralo vůbec, zato se to potkalo. Ve značkovým servisu měli ŠA nařízeno neopravovat, ale měnit celé motory repasované přímo ŠA. Cena 130tis kč i s prací. Nakonec to opravil soukromý motorář, za cca 70tis, ale byl z toho zoufalej protože se na to nedaly koupit díly (ŠA nedodávala, kupte si motor..). radili mu kámoši z ŠA, protože ty rozvody - jejich načasování s vyvažovacími hřídely, to je fakt orloj, i on toho měl plný brejle... Vačku mu kupovali a dovezli až z Maďarska, kde se tento audi motor vyráběl.. Je to 11let zpátky.. Obávám se, že na to díly neseženeš, výměna pístů z bzb - co víš co všechno je tam jinak než jenom čep 21mm (a ojnice jsou tedy stejný?) Náklady na takový experiment s nejistým výsledkem... Spíš jestli by ti povolil dát tam celý starší bzb a doufat, že bude OK, což u takhle složitého motoru je dost nejistý.. Osobně bych do toho nešel, i když musím uznat, že to byl fantastický motor a lepší jsem nikdy neměl. Tichounký že volnoběh nebyl slyšet, dalo se s tím jet za 6,5L a jelo to jako kráva... Držím palce..
  2. Pokud Ti ho měnili ve značkovém, tak to reklamuj. Máš na díl a práci záruku. Důvod výměny motoru? Pokud je to motor z bouračky a vrakáče, může tam být cokoliv. Čerpadlo je pokud vím dvoutlakové, možná nefunguje jedna část. Ale že by to nemazalo se mi nezdá, to bys neujel 30km.. Rozlišuj, zda to hlásí málo oleje, nebo nemaže... Možná jen čislo množství, někde tlaku.. diagnostika?
  3. Jsem jedním z těch, co jim také 1,8 přeskočila. Už je to deset let, ten problém tehdy začínal a tak jsem tomu nedokázal preventivní výměnou předejít. Skočilo mi to v 130kkm, při startování, destrukce... Značkový servis - nesmíme to opravovat, ani nejsme schopni objednat díly. Jedině celý polomotor za 130tis Kč. Opravil mi to supermechanik, co repasuje exotické motory do veteránů a pod. (měl tam zrovna 16ti válec..) Stálo to 70tis.. Strašně ho to vypeklo. Opravil, nastartoval, chvili to běželo a chcíplo a pak už nic. Po týdnech hledání, konzultaích v MB zjistil, že to je vačkovou hřídelí. Není z jednoho kusu, je to tyč, na ní nasazeny vačky a přivařeny el proudem. Samozřejmě né elektrodou.. 🙂 Není to pohledově vůbec poznat. Jedna z vaček jejíž ventil se potkal s pístem se utrhla a protočila na tyči, takže to rozhodilo timing - nějaké čidlo vaček pak hlásilo úplně jinou pozici a motor nešel ani natočit. Nakonec sehnal tu vačku až v Maďarsku v audi... Martýrium jak kráva... Řětěz byl po 130kkm natažený o 1,5 dílku, takže kotrolovat napínák je zbytečný. Každých 100kkm pravidelně měnit rozvody je jediná cesta... Ale byl to nejlepší motor jaký jsem měl... O2, 1,8TSI, sedadla Dynamic paket - moje vůbec nejlepší auto. Současný leon 1,4 103 kW je proti tomu sračka
  4. Už jste někdo měnil spojku? (manual, 1,4 TSI 103kW). Kolik vás to kde stálo, jakou značku. Značkový servis mi udělal rozpočet: lamela + přítlačný talíř – 12 500,-Kč ložisko – 1 700,- setrvačník – 9 500,- šrouby – 1 000,- Výměna spojky - cca 7 000 Kč s DPH Je předepsaná automaticky i výměna setrváku? Bez posouzení opotřebení které nejspíš bude vzhledem k nízkým najetým km malé. Neznačkový servis by to udělal za míň to je jasný, ale 32tis za jednohmotu mi přijde i na autorizák v Praze dost...
  5. Už je to hodně let, kdy jsem prošel ty 4 testy za 3dny. Bylo to Toledo 1, kupoval jsem ho jako nové, takže nebylo to o tom, že ty tlumiče měly dalších 100kKm.. Testy stály kolem 200 a jeden byl zadara - to tenkrát každý rok dělat Elit promoakci - tlumiče, var brzdovky, nemrznoucí kapalinu... Později jsem se o tom bavil s člověkem -technickým specialistou jedné značky. Říkal, že testy tlumičů nemají žádnou vypovídací hodnotu, protože do toho zasahuje pružení pneumatik... Každá zkušební stolice má jiný testovací a vyhodnocovací program a každá tak jinak hodnotí rozdílné nafoukání pneumatik. Jediným směrodatným testem je vymontovaný tlumič uchycený za oka (šroubení) do zkušebního stavu který přesně měří síly a rychlost stlačení a roztažení. Jenže to celý je tak drahé, že je jednodušší tam rovnou dát nové... Před několika lety SM nakoupil různé i věhlasné tlumiče a odebral se s nimi na takový stav. Výsledek byl, že naprosto nejlepší výsledek měly tlumiče ŠA z programu levnějších dílů pro starší vozy. Dokonce měly o fous lepší výsledky, než nové origo tlumiče... Ostatní tlumiče měly o dost horší výsledky, byť u některých se dala konstatovat jistá sportovnost protože byly tvrdé. Což sice prospěje částečně jízdním vlastnostem, ale na českých silnicích to rozmlátí a rozměkne karoserii, čímž jizdní vlasnosti nevratně utrpí. Některé levné tlumiče měly tak strašné výsledky, že by bylo lepší tam nechat originály s 200kKm... Myslím, že nakupovali tlumiče pro O2. Zcela stejně dopadl test který dělali o něco později a týkal se výfuků. Ty levnější ŠA díly mají třeba horší vzhledové zpracování (sváry, otřepy a pod). ale plně splňují požadavky originálů. Osobně bych šel právě do těchto...
  6. Na test tlumičů bych už nikdy nešel. Během 3 dnů jsem byl na 4 testech a výsledek byl od naprosto nevyhovující až po vynikající... Když jsem je vymontoval, jeden zadní tlumič měl 8cm naprosto volného chodu bez jakéhokoliv odporu. 3 testy ho vyhodnotily jako dobrý až vynikající... Tlumiče bych měnil při viditelném úniku oleje, nebo po velkém nájezdu s tím, že jsem si vědom vyťěžování auta a časté jízdě na tankodromu. Po 200tis bych je asi vyměnil preventivně - podle ochoty a smysluplnosti do auta investovat. Výměna tlumičů byla opravdu poznat, originály měly 150tis.. Použil jsem Al-Ko a byly opravdu dobré, tvrdší. Po 40tis jsem pak auto prodával, tak dál nevím. Měnil jsem tlumiče i na jiných svých autech a tam to tolik poznat nebylo.
  7. Potřeboval bych poradit od těch, kteří měnili vzadu koutouče - ale jen ti, co mají 253mm. Ostatní velikosti kotoučů to tam mají jinak, takže za informace děkuji, ale nepomohou mi... Podle škodovácké díl. příručky stačí sundat třmen. Držák třmenu - s vodícími čepy (to o co jsou opřeny destičky) sice trošku překrývá kotouč, ale nejspíše lze kotouč trochu našikmou stáhnout náboje a z toho držáku třmenu se to uvolní - vytáhne. Stačilo Vám sundat jenom třmen (píst) a destičky a mohli jste už sundat kotouč? Ptám se pro to, že zde jde o Leona 5F, brzda je naprosto stejná s Octavia 3, ale v dílenské příručce tvrdí, že je nutno sundat i Držák třmenu s vodícími čepy . edit: tak kotouč 253 lze sundat jen po sundání třmenu a destiček.
  8. Je to normální. F1 neměla krom termostatu žádnou regulaci, 1,4TSI ji mám velmi sofistikovanou... Mimo jiné upřednostňuje topení před ohřevem motoru... Navíc 1,4 MPI žrala ve fázi ohřevu tak o 3litry/100 více než 1,4TSI, tudíž vyprodukovala mnohem víc tepla... Opačně TDI topí hůř protože spálí málo...
  9. Nechci to úplně sepsout, 61tis km a žádný problém... spotřeba na benzín 103kW neskutečná... Jízdní vlastnosti super, proti zadní nápravě nemám připomínek. Opravdu veliký rejd, otočí se to na menším místě než O1, O2... Nic není vysloveně katastrofa, ale vždy jsem si s novým autem pocitově polepšil... z fáčka do Toleda 1, do O1, do O2, ale u Leona mne opakovaně napadlo, že to tak není. Ten přeposilovaný volant mne také netrkl hned, až když jsem několikrát mířil mimo silnici mi došlo, že v tom volantu není vůbec žádný odpor a že je tak ostrý, že stačí jen malinko pootočit a jedeš mimo. Dávej si na to ze začátku bacha... Jeli s tím dva lidé, taky zkušení jezdci s citem a měli stejný problém. Nemám FRko, byl to showroom bez nájezdu km... Style s spoustou výbavy navíc. Normální Leon má dost nízký podvozek, řekl bych podle drhnutí cestou na chatu stejný jako O2 s továrním snížením. FR je ještě níž, to už jsem nechtěl, to bych snad na chatu nedojel... Co mají FR lepší jsou sedadla... Měl jsem v O2 dynamic paket a to byla snad nejlepší sedadla v jakých jsem kdy seděl... Sedadla v Leonu jsou lavice O1, snad v FR budou lepší... Dokodoval jsem si: vypnutí pištění pásu sklápění pravého zrcátka, svícení zadních světel s denním svícením grafické zobrazení parkováku (mám jen vzadu) pár optických zbytečností jako třeba protočení budíků při startu a pod...
  10. No vida, taky jeden Leon... Ale moc se netěš, je to stejná hrachovina jako O3... prostě ošizený kam se podíváš, všechno odlehčený, úspory koukají kam se podíváš. Po půlroce a 1,5 roce ježdění s Leonem jsem měl příležitosti jet dlouhé trasy s O2 (1,9TDI a 1,8TSI) a pokaždé jsem si říkal, že to snad prodám a koupím O2... ergonomie, řazení, jizdní projev, hlučnost... Aby Leon působil sportovně, tak mu nesmyslně přeposilovali řízení, jen mrkneš a jedeš do pangejtu (všichni komu jsem to půjčil s tím měli z kraje problém) - 30let jsem takový problém neměl, až s Leonem... ale zvykneš si a začneš s tím podvědomě počítat, teď už se mi to neděje. Horší je praktičnost, když sklopíš zadní opěradla, tak zůstanou vysoko a moc prostoru ke střeše není. Ten kufr - má tak 450 litrů, je o poznání menší než O2... Je v tom daleko víc slyšet motor a příjemný zvuk to není - 1,4TSI.. Flašky s pitím do dveří nedáš. Tlačítka oken jsou ergonomicky špatně umístěna... O1 i O2 stačilo poslepu hrábnout a přední okno (čip na parkoviště) šlo dolu. U Leona i po dvou letech tam hrábnu a když poslepu, tak spolehlivě otevřu zadní okno. Navíc ta tlačítka chodí o poznání hůře, než u O1 a O2. Co jsem měl možnost jet s O3 a být vezen G7, tak je to nemlich to samý, jenom ten G7 je asi o poznání nejlépe odhlučněn (motor) Takže doba pořádně udělaných aut v koncernu je pryč, co je na MQB je hrachovina a ti co oprašují O1 jsou na tom asi nejlépe. Jednoduchá kovářská práce, opraví to v každý vesnici protože všechny problémy a jejich řešení je známé a nemá to miliony ekologických a elektronických kurvítek...
  11. 1,4TSI 103kw 61tis km bez chyby. Olej měním po 15tis. Na každou nádrž 40ml Vifu, tzn doporučené dávkování 1:1000 Jožo : VIF rozhodně neměl vliv na start-stop, bude to jen shoda okolností, problém bude jinde.
  12. Nevím čím to je, ale ve velkých mrazech si i po ohřátí drží vyšší volnoběh. Bude to asi souviset s teplotou nasávaného vzduchu. V "normálních" mrazech to nedělá. 1,4 TSI 103kW
  13. Teplota oleje = musí být nastavený LL. Vynulováním sevisního intervalu přes čudliky se interval přepne na pevný a zmizí teplota oleje,
  14. Je to napříč koncernem - leon 3 to má taky - taky tlačítkem na reset ujetých KM... Mám SS a ukazuje mi to 80-100% jak kdy. Nechci zakládat nové téma - nenapadá vás nějaký důvod, proč mi přestalo fungovat DO? Zamykání - odmykání, solo odmykání kufru fungují, ale nefungují okna a zrcátka. Když jsem podržel zamknout, tak se vytáhla okna a přiklopila zrcátka a na podržené odemknutí okna sjela dolu. NIc jsem v autě nepřepínal, navíc jsem to v menu auta zkontroloval a je to povolené. Zkusil jsem to vypnout a znova zapnout ale nic. Pořád si myslím, že to je nějaká blbost alá přepnutí čudliku zrcátek na R aby se při couvání sklápělo... Ještě chci zkusit druhý ovladač? Reset do default a znova naprogramovat...? Any idea? Díkes
  15. jezdím taky rozcapený - v O1 a O2 to bylo naprosto OK, ted mám nového Leona a je to problém. je to uzký (tunel široký a vysoký) a koleno mám otlačený... Chvílema to nevnímám, ale pak se mi to taky připomene... o molitanu už taky uvažuju... Takže evidentně to je celokoncernový směr... Bohužel v salonu mi to nepřišlo, až venku po pár hodinách a více jízdách jsem si to začal uvědomovat... Nechápu že tohle mohlo projít schválením... A myslel jsem, že na O3 by to bylo OK, že Leon to má v duchu "sportovnosti" uzký a široký tunel.. Tak ted vidím, že mne leon nemusí mrzet..
×
×
  • Vytvořit...