Jump to content

1.6 TDi 66kW vs 1.2 TSI 81 kW


Recommended Posts

Ahoj Všem,

 

mám prosbu o radu. Přemýšlím, že vyměním svojí Octavia kombi II Fl, r.v. 2009, 1.6 TDi CR 77 kW za novější model. A řeším zda pro mě bude výhodnější koupit benzín 1,2 TSI 81 kW nebo zůstat v naftě 1,6 TDI 66 (77) kW . Nájezd cca 15tis km ročně hovoří spíše pro benzín, ale plánuju auto mít cca 6 let, takže dalších 100tis. km.

 

Nejsem žádnej závodník a většinou jezdím tak 50% dálnice a 30% okresky a tak 20 % město. A když koukám na 1-2 starý octávky v kombíku, tak nevím zda je pro mě lepší zvolit opět 1.6 TDi 66 kw, případně i 77 kW a nebo benzínáka.

 

Mám trochu obavy, že ten benzín za 6 let ve 130 tis. km bude skoro neprodejný a Tdi by mohlo být pořád dobré.

 

Díky

Link to post

To bude spíš naopak. Zatím to vypadá že 1.2 TSi jsou mimořádně povedné motory když přehlédneme porodní bolesti. Jen si nejsem jistý jestli se 1.2 TSI také týká problém s benzínem v oleji při krátkých jízdách jako 1.4....

 

Nicméně ono to máš dnes skoro jedno co si pořídíš, obojí jsou už složité motory a fungují velice podobně a oba motory špatně snáší krátké cesty. Snad jediná výhody TSi je že zatím nemá DPF...

Link to post

Díky za názor, já tak nějak pořád bojuji s tím, že ten motor je na takový auto slabý. Pořád mám takové myšlení, že objem prostě nenahradíš i když v dnešní době těchto nových motorů už to asi prostě nikdo neřeší. Já moc krátký trasy nejezdím, kromě nákupu. Kdy jedu jednou za týden cca 3-4 km. Jinak většinou v zátahu 1-1,5 hodiny cca 70 - 100 km.

 

A jestli jsou oba tyto motory stejně náchylné na krátké trasy, tak se prostě po 10 letech nejspíš rozhodnu pro benzín.

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Chyba není , a co hodnoty? Teplota vody pro řj ? Teplota vzduchu? 
    • Ahoj lidi. Potřebuji radu protože už nevím co s tím. Octavka rok 97 1.6 aee. Ať je motor zahřátý nebo studený, tak po chvilce co drží otážky stabilně tak se rozhoupe, až občas chcípne sám od sebe. Při jízdě to samozřejmě jede naprosto normálně🙄. Přečetl jsem si příspěvky na co se zaměřit ale zatím mi nic nepomohlo. věci co jsem měnil: rozvody (před rokem), klapka, čidlo v sání, palec + víčko rozdělovače, kabely zapalovací, svíčky, cívka (před rokem), lambda, palivové čerpadlo (dávalo necelé 2,5bar), filtr palivový, čidlo klepání, čidlo teploty (když ho ale odpojím tak to přestane houpat) přijde mi, že jsem tam udělal snad všechno co na tom motoru je 😄 kontroloval jsem i vačku s hydroštěly a ta je ok, základní nastavení klapky ok, seřízení předstihu ok, sání ok, výfuk ok žádná chyba na diagnostice není any idea co s tím dál?
    • aj na aliexpresu maju...podobna sada za 80kc...ale pockas si tak 2 mesiace 🙂
×
×
  • Create New...