Jump to content

15degren

Uživatelé
  • Posts

    250
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

1,603 profile views

15degren's Achievements

10

Reputation

  1. Při předjíždění přemýšlet musíš i s 2.0 TDi, jak už jsem psal na můj vkus je také líná a nevidím tam tak markantní rozdíl od 1.6 jak by možná mnozí očekávali. Potenciál u 2.0 vidím hlavně v možnosti jí chipnout. S 1.6 TDI jsi jezdil 130 za 6,5l? V jakém vesmíru? Dostat se nad 6l na 100km vyžaduje opravdu velkou snahu vymámit z toho motoru co nejvyšší spotřebu. Podle mě dost solidně kecáš a nikdy jsi s tím asi pořádně nejezdil. Abys vyrazil z 1.6 TDI 6.5L /100 km musel bys cílit dálničním tempem dlouhodobě přes 160 km/h což ani na našich ucpaných dálnicích ani nejde. Když jsme u toho, ona ta 6r u 2.0 není výrazně delší než 5r u 1.6. Nechápu proč tu šíříš bludy o 1.6 TDi když s ní evidentně nemáš zkušenosti. Ten motor se úplně normálně pohybuje se spotřebou kolem 5l i při dálničních 130km/h. Chápu že 2.0 TDI je česká modla, ale já v té motorizaci nevidím žádné benefity. Pokud to kupující neplánuje nechat chipnout, tak jsou to vyhozené prachy a už jen kvůli kultivovanosti bych šel raději do 1.4 TSi.
  2. 300KM je běžný nájezd mezi regenerací, není to problém.
  3. To máš napsané asi špatně. Nejspíš ti říkali že je třeba měnit dvou hmotový setrvačník nikoli jednohmotový. 1.6 TDI může mít dvou i jednohomotový. Jednohmotový se obvykle nemění není k tomu důvod. Dvouhmotový určitě vyměn když děláš spojku, stejně už bude mít životnost na hraně. Cena kterou jsi uvedl odpovídá spojkové sadě s dvouhmotový setrvačníkem. Je to cena autorizáku, kde jsou vysoké marže. Nicméně to by znamenalo že máš 6q, protože 5q s 228mm setrvákem se už od roku 2010 standardně v dvouhmotové provedení neosazuje. Zde máš odkaz na dvouhmotový 240mm od škodovky i od sachs: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l105266cc-setrvacnik-sachs-31003.html 228mm + spojková sada který je standardně v 1.6 TDi od roku 2010: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04l105269-setrvacnik-1-6tdi-skoda-24879.html https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04l141015d-spojkova-sada-1-6tdi-sachs-35580.html Spíš si myslím že máš opravdu jednohmotu (pokud nemáš DSG) protože 6q se u škodovky s 1.6 TDi standardně nespojují (jen se 4x4) a jednoduše bych si koupil sadu za normální peníze a nechal spojku vyměnit u normálního mechanika, protože se na tobě autorizák chce napakovat... Vejdeš se do 10 tisíc i s prací: https://www.motora.cz/sachs/3000-970-069.html?KTypNr=126001
  4. Jezdím na obou motorech 1.6 je výrazně úspornější (jezdím stejným stylem), že by 2.0 byla nějak extra živější se moc říct nedá, víc to nahání lépe poskládaný 6q spojený s 2.0TDI podle čehož si hned všimneš že jedeš s 2.0, nicméně takový golf má 6q verzi i s 1.6 TDi (porovnám ty motory právě v Golfech) a tam bych rozhodně šáhl po lépe vybaveném golfíku s 1.6 TDi než utrácet 60K za 2.0 TDI . Na první dobrou bych hned neodhadl ve které zrovna jedu... Určitě bych dal přednost lepší výbavě a 60K příplatek za 2.0 podle mě není adekvátní. Nicméně chápu že v obecně špatně odhlučněné škodovce ještě navíc s 5q to může být problém.
  5. Záleží jak s tím jezdíš ale 7l není zas tak nereálná spotřeba. Určitě tam žádné jiné vstřikovače než VDO nemáš, protože tam žádné jiné dát nejdou. Ano můžou být repasované. Jestli cvakají vstřikovače zjistíš i tak že zkusíš postupně všechny odpojit za běhu jestli cvakání neustane. Cvakat ti můžou i hydrošteli u CAYC s proměnlivým intervalem po 200K km nic zvláštního, celkem standard. Generálka hlavy, výměna zdvihátek a rolen, cca 14 tisíc, čeká tě výměna rozvodů tak to můžeš udělat přitom. Neoriginální DPF? Žádný funkční ne originál neexistuje.
  6. Kde to měnili a jak? Měnilo se i vysokotlaké potrubí? vyčistila se nádrž a palivové potrubí? Pokud se měnili jen vstřikovače a čerpadlo, tak předpokládám že původní čerpadlo se vydřelo nebo zadřelo. Pokud se pouze měnili vstřikovač a čerpadlo bez výměny rail lišty a vysokotlakého vedení, tak to můžeš udělat při další výměně vstřikovačů, které znovu odrovnali špony v palivovém systému.
  7. B6 nebude tak uskákaná a trochu eliminuje nedotáčivost, nicméně např. zmiňovaným B4 bych se vyhnul s těmi jsou koncerny ještě víc uskákané. Obecně tvrdit že golf VII je komfortnější než Octavia 3 je celkem blbost, protože mají stejné nápravy a maximálně se liší v tuhosti pružin (dle motorizace a výbavy) Jízdně to jsou stejná auta. Golf je lépe odhlučnění, ale to pak nevnímáš že je auto uskákané ale že je prostě při přejezdu nerovných povrchu hlučnější... Obecně mají koncerny otřesné nápravy včetně golfů a Passatu. S fordem to např. vůbec nelze porovnávat. I focus má o level lepší podvozek než superb. Pokud jsi chtěl požitek z podvozku, neměl sis kupovat německý koncern. Můžeš tam dát plné silentbloky pro ramena, B6 tlumiče, nechat odhlučnit podlahy, dveře a podběhy. Dostaneš se na solidní level ale i tak to bude pořád VW group. To že je to auto uskákané není proto že by to výrobce stavěl na tvrdém podvozku, právě naopak.
  8. Nic komfortnější než originál nenamixuješ, maximálně můžeš přitvrdit podvozek aby tolik neplaval, ale na úkor komfortu.
  9. Jedná se o olej G052527A2, který se nechá koupit od škodovky za litr korun litr oleje. Za cca 3-4 stovky se pod stejným kodem nechá koupit Febi, nebo 2-3 stovky od SWAG (osobně si myslím že mezi SWAG a Febi nebude žádný rozdíl) Nicméně v originální balení by se mělo jednat o olej od castrolu: https://www.oleje.cz/p/castrol-transmax-manual-transaxle-75w-90-1-l--22750
  10. Nechával jsem to dělat u CAYC. Technicky je hlava prakticky stejná u CLHA je trošku víc balastu dokola, takže třeba o hodinu víc práce na odstrojení hlavy. Nicméně den práce. V servisu (neautorizovaný ale slušný) to vyšlo na 14 tisíc sakumprdum, dva roky zpět. Celá hlava se sundavat nemusí. Provede pouze demontáž rozovodů, víka, vačky dolů, pak se provede výměna rolen a zdvihátek, opětovná instalace. Nový olej.
  11. Tak to hodně štěstí. Jestli to najdeš tak napiš, skoro bych si vsadil že jsi v prdeli...
  12. No to co popisuješ se jeví jako klasický studený spoj na PCB. Nechal bych to někoho šikovného zkontrolovat na studené spoje a popřípadě oživit podezřelé spoje... Taky by mohl fungovat klasický fígl na dražší IT techniku. Tavidlo na celý plošný spoj a nechat to prohřát na 180 jako celek.
  13. To čištění je dost drahá sranda. Musí se sundat celé sání, je to práce technika na několik hodin.
  14. Pod 2K nevznikají takové podmínky aby dokázal upnout na ventilech. Není dost horký, nad 3K už zase probíhá jeho spalování. Myslím že když pohledáš články o EA211 ve světe motoru tak tam ten rozbor někde najdeš.
  15. Právě mezi 2 a 3K otáčkami je to nejhorší. Od 2K se tvoří karbon který upne na ventilech a až při překročení 3K vznikají podmínky kdy je šance ho spálit. Takže pokud jezdíš mezi 2-3K karbonuješ motor nejvíc jak to jde.
×
×
  • Create New...