Jump to content

Kubeho VRRRRRkačka alias Superb Combi 3.6FSi 4x4 DSG L&K


Kube

Recommended Posts

Tak se po peti letech vlastneni VW Tourana jmenem Stitch stalo ze se nase cesty definitivne rozdelily a ja jsem si s pomoci kamarada z Touran klubu domu privezl new mazlika a to v podobe snove Skody Superb combi v te nejsilnesi motorizaci a nejvyssi vybave. Kdyz jsem kdysi daval pryc Lilo tak jsem prohlasil ze jedina Skodovka ktreou si kdy zas koupim je bud OI Combi nebo Sup Combi a tak se i stalo. Od 23.9.2017 jsem hrdym majitelem tohoto krasneho a komfortniho vozu.

 

Jeho data: rv 01/2012. 3.6FSI 4x4 DSG Laurin & Klement. Z vybavy ma myslim ze uplne vsechno co v te dobe slo nakofigurovat. Panorama, vetrane sedacky, webasto, el kufr, stmivaci zrcatka, park asistent, sound system, komfortni kliny pod nohy, vyhrev zadnich sedaku, cd changer v kufru, bi-xenony s funkci AFS, kessy, a buh vi co jeste.

 

Auto bylo puvodne 9 mesicu ve flotile Skoda-Auto, pak ho vlastnil pan rocnik 53 ktery na nej nalepil radoby chorm paket z Globusu, jezdil s nim do kartacove mycky a za tri roky naje 25tis km. Od nej ho loni koupil pan rocnik 76 ktery cas tuzingu odstranil a najel s nim 11tis km. A kdyz jsem ho kupoval ja tam mel na tachometru krasnych 66485km. Vse sedi dle vin a servisky. Dukladne jsem ho prverili, jedina zavady co byla tak vymena zadniho loziska na garanci. Jinak pouze bezny servis. Kilometrum odpovida i stav. Coz je hodne prijemne.. Az na ten tuzzing nooo...

 

Po koupi probehla dekontamice auta od zmineneho radoby tuzingu, prehozeni R19 ze Stitche a prezuti original R18 na zimni, vymena oleje a vsechh filtru, STK a Emise (bez zavady a s pochvalou), vymena osvetleni za LED, par zarovek mi jeste chybi ale uz jsou na ceste a taky lehka ocista a impregnace prednich sedacek, volantu, radicky a rucky. K tomu probehla jeste navsteva u Ferdy25 ve Strakonicich kde se menilo osvetleni RZ az LED moduly z Rapida a hlavne hromada kodovani vsechny moznych i nemoznych vychytavek. Fakt jsem cumel co vsechno to auto umi a jak bylo hloupe. A malem bych zapomel na zmenu podsvitu rucicek a upravy horni casti Maxiku na cervenou. To vse jsme stihli za tydeni pobyt v CR. Doma v Belgii jsem si dali poradnou kouple vcetne zadveri a vsechn tech zanedbanych mist. I kdyz predchozi majitel nechal auto jednou strojne lestit tak na nem jsou bohuzel nejake skrabance. No ale uz mi konecne dorazi balicek s vecma na Detailing. Takze uz jen ladim prostory a chysatm se na poradnou dekontaminaci laku, lesteni a voskovani. Snad se vse povede a bude mazlik na zimu aspon trosku chranen. I kdyz tady v Belgii moc silne zimy nejsou....

 

Jinak jsou i planovane nejake upravy jako treba zadni FL LED lampy, tri ramenny volant s padly, sportovni pedaly a naslap, stavitelny podvozek, uprava vyfuku, uprava softu z R36, vytlumeni auta. A jinak lestit a jezdit porad s rohlikem na hube.

 

Jinak jsme spolu od koupe najeli lehce pres 3500km s prumerem 12.5l/100km a nelituji ani deci co vyletelo kominem. Je to uzasne auto a i kdyz si na nej porad zvykam tak si kazdou cestu s nim uzivam. At je to komfort, motor, muzika, pohledy ostatnich. Proste vsechno!! Clovek zije jen jednou tak je si treba delat radost ;)

post-3498-0-67523900-1508310753_thumb.jpg

post-3498-0-54592900-1508310776_thumb.jpg

post-3498-0-64804900-1508310807_thumb.jpg

post-3498-0-59657500-1508310847_thumb.jpg

post-3498-0-99128000-1508310870_thumb.jpg

post-3498-0-86502100-1508310890_thumb.jpg

post-3498-0-40328200-1508310920_thumb.jpg

post-3498-0-72304400-1508310942_thumb.jpg

post-3498-0-84488100-1508310966_thumb.jpg

post-3498-0-67727000-1508311005_thumb.jpg

post-3498-0-84769900-1508311034_thumb.jpg

post-3498-0-61480300-1508311074_thumb.jpg

post-3498-0-05031500-1508311190_thumb.jpg

post-3498-0-29986500-1508311394_thumb.jpg

Link to post

Diky kluci, zatim mi dela jen a jen radost. Dokonce ho umyvat je radost i kdyz je dost velky. Ale moc mu slusi kdyz je cisty. Konecne jsem si taky dokoupil nejakou kosmetiku na poradnou ocistu a lesteni. Jeste mi chybi akorat lesticka.

 

Olafe jaky pouzivas olej do te Tvoji R32? Koukal jsem ze lijes od Millers. Mas na ne dobre reference? Je to znatelny rozdil oproti predeslemu oleji? A ja zatim videl teplotu max na 107°C a to v D na dalnici kdyz jsme ho tlacil 200+, legra je ze TDI za mnou mel olej na 137°C

 

Maroši nasel jsem ho na TipCars a jel jsem pro nej do dedinky velde Rudne u Prahy. Puvodne jsem mel v merku jineho ale to bohuzel nedopadlo. Tak padla volba na tohohle broucka ;)

 

No a uz uprav ted nejvic resim ten vyfuk a podvozek. Ale blizi se zima tak zatim zbiram informace jake jsou moznosti a vyrobci. Vsak to znate. ;)

 

A myslim ze kola mu slusi, mel jsem strach jak tam vlezou protoze na Stitchovi lezli lehce ven ale na Supikovi mi prijdou uplne v klidu a i barva se mi libi :P

post-3498-0-00536900-1508587299_thumb.jpg

post-3498-0-70999300-1508587362_thumb.jpg

post-3498-0-80563200-1508587496_thumb.jpg

post-3498-0-59655400-1508587587_thumb.jpg

post-3498-0-05596500-1508587620_thumb.jpg

post-3498-0-27989700-1508587642_thumb.jpg

Link to post

 

 

Olafe jaky pouzivas olej do te Tvoji R32? Koukal jsem ze lijes od Millers. Mas na ne dobre reference? Je to znatelny rozdil oproti predeslemu oleji? A ja zatim videl teplotu max na 107°C a to v D na dalnici kdyz jsme ho tlacil 200+, legra je ze TDI za mnou mel olej na 137°C

Ahoj, prvni dve sezony jsem odjel na EE LL 5W-40 a ted jsem presel na CFS nanodrive 10W-60

Link to post

Olafe já právě procital Tvoje vlákno několikrát Bo vim ze jsi zapáleny pro auta a je mi jasné ze tu R32ku nesetriš když se jdes projet. Právě ze jsem viděl na fotkách tu 5W-40 a pak ten závodní 10W-60. Vim ze tu 5W-40 lije i Hoblik. A taky ho chválil. Ale proč ta 10W-60? Na další výměnu mě čeká o DSG a haldex. Dával jsi tam origo oleje nebo taky něco spesl? V kolika se mění svíčky? Děkuji za rady ?

 

Martine už se nemůžu dočkat až na to vletim. Dneska jsem vyzvedl klíč od garáže tak budu přemisťovat mopidka a vlek a hned na to se vrhnu na leštění. Trosku mám obavy, bude to mě poprvé ale snad vše zvládnu. Každopádně taky moc díky za tipy a rady ohledně kosmetiky ??

Link to post

 

 

Olafe já právě procital Tvoje vlákno několikrát Bo vim ze jsi zapáleny pro auta a je mi jasné ze tu R32ku nesetriš když se jdes projet. Právě ze jsem viděl na fotkách tu 5W-40 a pak ten závodní 10W-60. Vim ze tu 5W-40 lije i Hoblik. A taky ho chválil. Ale proč ta 10W-60? Na další výměnu mě čeká o DSG a haldex. Dával jsi tam origo oleje nebo taky něco spesl? V kolika se mění svíčky? Děkuji za rady

 

motivaci na změnu bylo použít olej kterej funguje i za vyšších teplot a sjednotit to s olejem do audi proto ta 10W-60. Také vzhledem i k upgradu který snad bude na jaře očekávám ještě vyšší tepelné zatížení.

 

Haldex a rozvodovku jsem použil originál objednaný ve VW podle VIN a měnil při koupi měnil, převodovku jsem měl v plánu ale tenkrát nedopadla ale udělám ji teď v zimě a do manuální se doporučuje jen originál podle VIN opět.

 

Svíčky jsem dělal už nevím přesně kdy a pokud si pamatuji ty co tam byly byly asi původní, měnit je budu asi co 3 sezóny cca 20 až 30 tkm.

Link to post

Olafe děkuji za rady ;)

 

Cosby návod k obsluze ctu a hledám v něm dost často. Spis mě zajímaly zkušenosti uživatelů s tímhle motorem co mu svědčí a co ne. Proto réva otázky okolo olejů. Víš? :P

Link to post

ako som už písal na oleje.cz tak na 3,6 v lete nad 30st vonkajšia teplota , v horských prechodoch a zaťažení som olejom nešiel nad cca 107st , bežná prevádzková teplota do 100st. , dával som tam Mobil 5w50 , potom na zimu G052195M2 origo longlife ... hlavne to častejšie meniť a bude to v pohode ... a ty už máš ten veľký olejový filter 03H115562 aj chladič oleja , ja som mal ešte malý chladič a malý tdičkový filter ...

 

lumi - ten motor bol menený na záruku alebo ako ?

tie motory sú v pohode, čo neznášajú je práve ten dlhý interval na olej , sviečky, vzduch. filter a ako všetky motory neznášajú ak sa im nakladá za studena kde už ako je spomenuté odídu posledné dva valce ... tak ako ti to každý usporiadaný súkromný človek odporučí tak každý dopravák ti povie že ten motor je nahovno , že stáli za bukom a merali 140tku na diaľnici a po oroštovaní na naháňačke piráta na studenom motore im to po 50x už nevyšlo a odišiel motor ...

 

dsg treba originál olej aj filter , haldex detto , a vymenil by som obidva diferenciály aj predný aj zadný , cca 2l za 60eur ...

post-17378-0-81624400-1509278480_thumb.jpg

Link to post

@suri : motor kupil za vlastne druhy z ciech s najazdom 70k km z nejakej buracky.. holomotor ho stal 800€ plus dal hned nove rozvody a zgeneralkovat hlavu a ventily. Olej menil kazdy rok alebo max 15tis len bohuzial lial tam castrol :( za studena ho asi nevytacal tolko rozumu snad ma :) inak zaujimave je ze aj pri 3.6 V6 odchadzaju posledne 2 valce rovnako ako u V10 u audi ... tam tiez nikdy neodide iny ako 9 alebo 10 valec

Inak superb je byvala policajna kobra ... kupil ho pred 2 rokmi ked mal najazdene kusok cez 80tis km

Edited by lumi
Link to post

poslednou vetou si si odpovedal sám , jazdili na tom KDI čkári a dávali tomu riadne napiču a olej po 30-35tis km ako zvyknú , chyba castrolu to nie je v žiadnom prípade , mal som tu 3,6 čo mala pri predaji 320tkm len na longlife , a poznám aj autá čo majú cez 500tis km .. len to jazdia normálni policajti čo vozia súdnictvo alebo riaditelia firiem ...najvzdialenejšie valce odídu na všetkom , tak isto sklepali aj 1,6 aj 1,4 pri ko termostate , aj staré 1,6 vo felicii aj iné motory ...

post-17378-0-26264700-1509281558_thumb.jpg

Link to post

je to blbosť , poznám kopec áut jazdených na LLIII aj na dlhých intervaloch a neboli tie motory extra zakarbonované , jediné problémy boli kedysi v 1,8T passat superb kde to proste na 3,8l oleja a vysokej teplote , dlhých intervaloch karbonovalo sitko sacieho koša , ale to sa na 3,6 nestáva, problém ktorý u vás nastal je ten že tomu kládli za studena , nič iné , kto ten motor videl pochopí že tam veľmi nie je o oleji ani o nejakých kanálikoch

Link to post

Kluci díky za rady a tipy. Určitě si je vezmu k srdci. Dvě pohřebné BkC mi bohatě stačí. Další motor pohřbít nechci. Oleje a filtry pro hnací ústrojí už začnu kupit na hromádku abych to měl nachystane na další výměnu jak pojedu do ČR. To zas bude mít mechanik radost až se dozví co vše bude dělat :P

 

Razty díky. Je to fakt SuperBní auticko. Ten komfort a prostor je úžasný. A volby motoru rozhodně nelituji. Když jedu na pohodu tak o něm ani nevím ale stačí lehce prošlapnout plyn z křižovatky a hned rohlík na hubě :D

 

A dorazily nějaké ty ledky tak už jsem zas něco nahodil. DLR a H8 do mlhovek. Svítí to moc hezky a mě se to líbí. Ještě mám H3 do dálkových ale nebyl čas je nahodit. Není tam moc místa takže to chce trochu víc času, trpělivosti a citu. Nějaké malé led mi ještě chybí v interiéru a zrcatkach. No a na cestě je balík s lestickou a příslušenstvím. Už se moc těším. Zas je jako prase :( Zkur*ene firemní parkoviště! :( Mužů ho umyvat každý víkend....

post-3498-0-07693600-1509588803_thumb.jpg

post-3498-0-98713100-1509588836_thumb.jpg

post-3498-0-74948000-1509588853_thumb.jpg

post-3498-0-88358500-1509588887_thumb.jpg

post-3498-0-16836400-1509588929_thumb.jpg

post-3498-0-16090500-1509588954_thumb.jpg

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Chyba není , a co hodnoty? Teplota vody pro řj ? Teplota vzduchu? 
    • Ahoj lidi. Potřebuji radu protože už nevím co s tím. Octavka rok 97 1.6 aee. Ať je motor zahřátý nebo studený, tak po chvilce co drží otážky stabilně tak se rozhoupe, až občas chcípne sám od sebe. Při jízdě to samozřejmě jede naprosto normálně🙄. Přečetl jsem si příspěvky na co se zaměřit ale zatím mi nic nepomohlo. věci co jsem měnil: rozvody (před rokem), klapka, čidlo v sání, palec + víčko rozdělovače, kabely zapalovací, svíčky, cívka (před rokem), lambda, palivové čerpadlo (dávalo necelé 2,5bar), filtr palivový, čidlo klepání, čidlo teploty (když ho ale odpojím tak to přestane houpat) přijde mi, že jsem tam udělal snad všechno co na tom motoru je 😄 kontroloval jsem i vačku s hydroštěly a ta je ok, základní nastavení klapky ok, seřízení předstihu ok, sání ok, výfuk ok žádná chyba na diagnostice není any idea co s tím dál?
    • aj na aliexpresu maju...podobna sada za 80kc...ale pockas si tak 2 mesiace 🙂
×
×
  • Create New...