Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Pompo_CZ

6Q swap

Recommended Posts

Ahoj,

rád bych se zeptal, zda je vhodné a možné do O1, 1.9tdi, 66kW (AGR) po čipu, 4x4 combi s přestavbou na jednohmotu, zastavět šestikvalt z jiného modelu. Je to možné? Jaká jsou úskalí? Kolik by mě to mohlo stát? (práce + díly, nejlépe použité...).

Díky, Pompo

Share this post


Link to post

Je o tomdle mnoho a mnoho článků na DP a pod,nikde však nebylo vše uplně dobře vysvětlené. Věci potřebné pro přestavbu: převodovka,komplet spojka,silenblok motoru,servo hadice,servokapalina,spojkový váleček,poloosy z 6Q,startér z 6Q.Sehnal jsem si převodovku z Leonu Arl-kód FMH. Vyměnila se převodovka+spojka,vše bez problémů sedí. Problém nastává s hadicí serva,všude jsem četl,že stačí ohnout. Mě při ohýbání však praskla a navíc i přes ohnutí,je to taková fušérská práce... Proto jsem si nechal vyrobit na míru hydraulickou opletenou hadici,stálo mě to cca 500kč,dokonale to sedlo do držáků původní trubky a i to vypadá skvěle. Musí se vyměnit silenblok motoru,jelikož 6Q ho mají zesílený. Nejlepší koupit nový cca 2500kč. Musí se měnit spojkový váleček-ten co je v motoru,já použil z druhé ruky a bez problémů. Většina článků zmiňuje i nové táhla převodovky,to však není pravda,stačí vyměnit ty plastové,černé konce. O tom jak se mění poloosy atd se tu rozepisovat nebudu,to je všem jasné. Chtěl jsem hlavně sepsat potřebné věci k přestavbě. Cenově mě to vyšlo na cca 15K. Dával jsem rovnou i novou reakční vzpěru a do ní silenbloky Powerflex. Pro každého ale doporučuji se nejdříve zamyslet,jestli má pro tuto přestavbu dost výkonu,jelikož auto hodně zlenivý. Kdybyste měli ještě nějaké otázky,tak pište,vše rád vysvětlím 🙂

Share this post


Link to post

To jsi tam dal tu nejtěžší převodovku,moc rychlý převody. Kdo opravdu nemá min130PS a 310Nm,tak ani nepřemýšlet. A spotřeba? Ta přece roste s čtvercem rychlosti,čím rychleji,tím více.

Kdo nechce tolik investovat a má tam chip alespoň viz výše,může použít 5kvalt EWT z Fábie 100PS TDI. Tam je 5 jako 6 u 6tikvaltu. Jen úprava držáku a výměna unašečů poloos. Cena do 4tis.

Share this post


Link to post

Co se týká spotřeby nevím,nějak to neřeším a je to hodně o stylu jízdy. Však otáčky šly rapidně dolů,na dálnici na 6Q 140km/h a 2050otáček,to mi přijde bomba 🙂 hlavně i maximálka je o něčem jiném,to se nedá absolutně srovnat s 5Q. Maximální rychlost byla taky jedinej důvod,proč mě to lákalo. S tou převodovkou z fábie to není žádná sláva,bavil jsem se o tom s lidma co dělají seriózní úpravy a jsou na CZ scéně dost známí a ti to hned zavrhli,že je to blbost takhle předělávat držáky,však osobní zkušenost stím nemám,tak nemůžu posoudit. Za mě je 6Q lepší,hlavně co se týká větší spojky,co udrží víc NM. Pod 200hp bych do toho však nešel.. 🙂

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...