Michaell0071 Odesláno Květen 27, 2018 Sdílet Odesláno Květen 27, 2018 Dobrý den, mám otázku. V Octavii I 1,6, r.v. 1997, motor AEE (55kW) se mi při řazení propadávají otáčky až cca k hranici 300ot/min. Někdy je pokles tak prudký, že to motor nezvládne a zhasne. Pokud ale nezhasne, což se stává vyjímečně, vratí se na volnoběžné otáčky. Snažím se řadit co nejrychleji, ať mi otáčky nepadají pod volnoběh. Volnoběh drží otáčky v pořádku. Nevíte čím by to mohlo být? Škrtící klapka? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
squirrelcze Odesláno Květen 28, 2018 Sdílet Odesláno Květen 28, 2018 Ahoj, diagnostika byla? Dělá to za tepla i za studena? Šel bych po škrtící klapce. Jestli nebude vypisovat závadu v ŘJ, tak vyčistit a po ohřátí motoru na provozní teplotu udělat základní nastavení. Ještě před tím můžeš odpojit čidlo teploty vody a projet auto bez něj. Špatné čidlo má vliv na dávku paliva. Když zkusíš nízké otáčky zvednout plynem, reaguje motor na sešlápnutý pedál? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Michaell0071 Odesláno Květen 29, 2018 Autor Sdílet Odesláno Květen 29, 2018 Diagnostiku jsem zatím nedělal. Klapka byla měněna asi před 3/4 rokem, ale za použitou z vrakoviště, tehdy jsem na ní chtěli udělat základní nastavení, ale bezúspěšně. Auto však zmíněného 3/4 roku jezdilo OK, až nyní se objevil tento „zádrhel“. Výše zmíněný propad otáček při řazení se vyskytuje jak za studena tak za tepla. Ono si ten propad otáček motor vyrovná obyvkle sám. Já se spíš jenom snažím při řazení docílit co nejrychlejší změny kvaltu, aby otáčky motoru neklesly k volnoběžným. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
squirrelcze Odesláno Květen 29, 2018 Sdílet Odesláno Květen 29, 2018 Tak to vypadá na tu klapku... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Michaell0071 Odesláno Květen 30, 2018 Autor Sdílet Odesláno Květen 30, 2018 Dnes jsem pročistil hrdlo škrtící klapky sprejem určeným právě na tyto díly a musím uznat, že je stav opoznání lepší. Občas sebou motor škubne při volnoběhu, vlivem zakolísání otáček, ale už ne při každém řazení rychlostí. Co se týče samotné klapky, je možné ji z auta demontovat a kompletně hrdlo a klapku vyčistit? Tuto otázku pokládám proto, že v servise, kde mi ji před cca 3/4 rokem měnili tvrdili, že se s klapkou nesmí hýbat pokud není namontovaná na motoru. Původně jsem toto nevěděl a jednu klapku si přivezl z vrakoviště kompletně ji celou vyčistil, že vypadala jako nová a poté jsme ji hodily na auto, kde otáčky létaly jako na kolotoči. Na to mi právě v servise řekli, že jsem ji nejspíš zničil tím, že jsem ji čistil a hýbal s klapkou. Musel jsem pak jet pro druhou, kterou jsem už nečistil a ta tam je do teď. Je to nesmysl, že se klapka nesmí čistit pokud není přímo na motoru? Nebo ten kus co jsem vyčistil, byl vadný dlouho předtím, než jsem se do čištění pustil? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Romix95 Odesláno Květen 30, 2018 Sdílet Odesláno Květen 30, 2018 (upraveno) Naprostá blbost, tu co tam máš vyhoď ven vyčisti "do nova" nech udělat základní nastavení přes diagnostiku a bude to OK pokud není klapka vyloženě špatná (pak nejde nastavení udělat nebo až na několikátý pokus) rozhodně se nezničí vyčištěním, větší blbost jsem neslyšel :D ;) Upraveno Květen 30, 2018 uživatelem Romix95 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Michaell0071 Odesláno Květen 31, 2018 Autor Sdílet Odesláno Květen 31, 2018 OK, mně to taky přislo jako nesmysl, ale až tak se v tom nevyznám, abych to mohl s jistotou vyvrátit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pivo Odesláno Listopad 15, 2018 Sdílet Odesláno Listopad 15, 2018 Problém volnoběhu a chcípání při uvolnění plynového pedálu u motoru 1,6 MPI 55kW AEE je většinou způsoben vadnou klapkou sání, konkrétně vadným servomotorem automatické regulace otevření klapky. Motorek po letech zeslábne a už není schopen dostatečně otevřít klapku při klidových otáčkách, nemá sílu aby přemohl pružinu, která klapku zavírá. Vyměň motorek nebo celou klapku za novou, použité klapky většinou trpí stejnou závadou. Činnost servomotoru automatické regulace lze odzkoušet při základním nastavení klapky, kdy řídící jednotka postupně otevře klapku na 4 polohy až do cca 1/3 maximálního otevření a tím ji nastaví. Motorek musí být silný a s klapkou musí doslova cvičit, jinak to nefunguje správně. V tvém případě se klapka otevře pouze nepatrně nebo neudrží polohu otevření. Motorek lze koupit na Aliexpres, stojí asi 650,- i s dopravou. Závada klapky se neobjeví na Vagu a má většinou vliv i na špatné starty, motor se přechlastává a nemá dostatek vzduchu. Normálně by měl chytnout bez plynového pedálu což u špatné klapky v chladném počasí nefunguje, to samé i při uvolnění pedálu kdy padá do nízkých otáček. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.