Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
mikone

Jaký benziňák - 1.4 nebo 1.2

Recommended Posts

Zdravím. Nevím sice, jestli se zrovna tady dočkám odpovědi, přece jen jsme tu hlavně kvůli octám 😄

A teď k mému dotazu. S octou teď dojíždím skoro denně do práce a nemůžu si dovolit nedojet, navíc manželka potřebuje doma druhé auto, aby mohla se synem třeba k doktorovi nebo k rodičům a tak. Bude ale navíc fungovat jako záloha, kdyby octa nemohla. Volba padla na Fabii 1, levné díly, podle mě kvalitní zpracování. 

Situace je taková že ročně bude nájezd odhaduju tak do 3000km, je to oravdu jen na popojíždění, nejdále asi 8km k rodičům po okreskách. V případě výpadku Octy by se jednalp asi o 50km po D2 (max 130kmh). 

Fabku bych bral asi spíš po faceliftu (ale není podmínkou), přední okna v elektrice, a klimu. To jsou snad jediná kritéria výbavy. Motor, co jsem se již díval, tak bych volil buď 1.4 16V 55KW, nebo 1.2 12V 47KW. Nájezd mě ani tak moc nezajímá. Cenově bych to viděl tak do 50000.

Potřeboval bych ale poradit s tím motorem, četl jsem, že u 1.2 ty motory můžou být už dost vyběhaný, že dostavaly dost zabrat. Ae zas to bude jen spís na takový popojíždění. 

 

Díky za každý poznatek. Michal

Edited by mikone

Share this post


Link to post

1,2 htp ber pouze silnější verzi a tak max. 120-150.000 km, okolo 200K km to bude chtít repas hlavy, ventilů a nový kat.

1,4 16V je lepší na spolehlivost, ale bude jezdit za víc, relativně, podle způsobu zacházení

Rozhodně F1 po faceliftu, kdy už snad není problém s krátkými vodícími lištami rozvodů u htp a servy řízení. Bolestí je právě klima a její servomotorky klapek, včetně té na vnitřní cirkulaci, ty se kazí docela často, občas i panel klimatroniku.

Asi bych se rozhlédl a bral podle stavu, jedno jaký motor, oboje na to co píšeš ti stačí.

Share this post


Link to post

Díky. A nebude mít 47kw problém s klimou? Jako že by na ni byl moc slabý. A jak je to s dálnicí, četl sem, že od 100kmh nahoru by už mohl mít problém (snad s tím teda na dálnici ani nebudu potřebovat, jinými slovy snad mě octa nevypeče 😄 )

Share this post


Link to post

v případě 47 kW se dálnice neboj, budeš jezdit sám a s prázdným kufrem, to samé klima ..... olej měnit po roce

Share this post


Link to post

Dobře díky za info… po roce i s tak malým nájezdem? Teď taky sice měním po roce, ale přece jen najedu nějakých 8tkm a mám 1.8T.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...