Přejít na obsah

Octavia RS záchrana


Doporučené příspěvky

Auto jsem kupoval za 60 000 a nějaké drobné. V době koupě to byla nejlevnější RSka k prodeji na CZ portálech. K Octavii jsem se dostal takovým způsobem, že mám doma ještě jedno RS. Tak jsem si řekl, co je lepší než jedno červený RS? Jsou to přece dvě červený RS. Něco jako, když si koupíte psa, tak po nějaké době zjistíte, že mu je smutno.. 😄 Tak jsem začal hledat červenou Octavii. To je docela problém a počítal jsem s tím, že to nemusí být úplně TOP stav. Podmínka byla minimálně bouraná nebo ještě lépe nelakováno. 

Po nějaké době jsem jí našel. Po uvažování jsem zvedl telefon a jel se podívat. Na první pohled vypadala opravdu dobře. Interiér je jako nový a lak má svoje mouchy, ale přiměřené ke svému věku. Horší než lak byl celkový stav auta, ale přece za týden jsem si pro ní jel. Řekl jsem si, že zachráním jedno krásný auto, který si to určitě zaslouží. 

Věci co nefungovali při koupi.. Studené starty, znatelné cukání, výpadky výkonu, špatné brzdy, špatné pružiny, motor nejde přes 4500 ot/min. Začal jsem výměnou palivového čerpadla, tím odpadl problém se starty, a znatelným cukání...už to jen cuká. Abych se dostal do maximálních otáček pomohl nový palivový filtr a celkový servis (oleje, filtry, tlumiče, svíčky, pružiny, horní uložení, brzdy). Dále jsem zjistil, že výfuk není úplně v top stavu. Takže nový vlnovec. Výměna celého podtlakového vedení, včetně PCV, PRV ventilů a nového deceleračního ventilu, který už odfukoval. Přišla na řadu i váha, která stačila vyčistit (spotřeba z 11 na 8 ). Diagnostika hlásila lambdy, koupil jsem nové obě lambdy. Vyčištěná klapka a nastavení v RJ. Oprava sekundárního čerpadla vzduchu, která stála 9 kč 🙂 

Stále to nebylo ono a auto padlo do nouzového režimu. Kamarád mi poradil vyčistit IC. Po vyndání IC jsem zjistil, že je děravý. Následující den přišel nový, namontování nového a další den odjezd na dovolenou do Krakowa, přes tisíc km a Octavia to zvládla na jedničku. Nikde nás nenechala, co mě překvapilo byla spotřeba. Nejeli jsme nějak rychle, ale pořád na 1.8t je spotřeba 7.2 l na 100km skvělá. Pak už jsem měnil jen čidlo teploty nasávaného vzduchu. K jízdnímu projevu to určitě pomohlo. Na něco jsem určitě zapomněl. 😄


A výsledek? Lehké cukání jen do kopce na plný plyn a lehce snížený výkon.  V opravách se bude nadále pokračovat. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Inzerát platí jen do 14.5.!Prodám Škodu Octavia, 1.9 TDI, v provedení TourRegistrováno 12.11.2009Najeto 437 000 KmVIN TMBDS41U4A8840113Typ 1U, Variante: STAXRX01, Verze NFM5S5Barva: šedá tmavá metalízaHistorie:Do r. 2009 – 2019 firemní vozidlo otce, který spravuje vozový park firmy. Sám staví veterány, takže vozidlo bylo pravidelně servisováno a udržováno v perfektním stavu.2019 – 2024 odkoupeno od firmy, řídila jsem jen já, (jezdím 16 let bez vážnější nehody).Průběh nehody: Řidič přede mnou z vysoké rychlosti prudce zabrzdil aby vpustil chodce, kterého přehlédl kvůli špatné viditelnosti. Na mokré silnici jsem nestihla dobrzdit.Opravy a změny:Do r. 2019 vše zapsáno v servisní knížcePo r. 2020 měněn pouze startér a kloub s manžetou na LP kole, levé zrcátkoPovrchové škrábance laku jsem letos plánovala rozleštit a nechala jsem namíchat lak – přenechám.Plánovala jsem ji opravit a udržovat co nejdéle ideálně až do stavu veterána, ale bohužel dlouhodobě nevyhovuje mým aktivitám, nyní odkupujeme od firmy combi.Pojišťovna vyčíslila hodnotu vozu před poškozením na 37 000 a nabízí odkup (do 14.5.), ale rozhodli jsme se nabídnout ho touto formou i jiným zájemcům.Pro více informací volejte 722 706 180.
    • No ono po výměně brzd vibrace nejsou, ale kolo se hřeje vyměnilo se vše kolem brzd a bez výsledku. Proto se ptám jestli to může dělat náboj když při jízdě nehučí, každopádně už je objednaný takže v úterý by měl dorazit a ve středu se hned vymění tak doufám že bude klid už.
×
×
  • Vytvořit...