Přejít na obsah

Lancelotova Fabka - Zlatuše


Doporučené příspěvky

  • o 5 měsíců později...
  • o 2 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Ale stejně si to na retardérech při zhoupnutí vrzne ;)

Asi jsem měl pro sichr vyměnit i přední silentbloky :pivo:

 

 

to vrznutí by spíš mohly bejt futra stabíku.

Máš starej stabík s pouzdrama a pak pryž a nebo novější model?

Odkaz ke komentáři

Tak to teď nevím, on byl ten stabík komplet měněný po tom, co otec přejel na dálnici Ipu, to byly autu asi 3 roky.

Ale co jsi pamatuji, když jsem na to koukal, tak je stabík, kolem něho pryžové lůžko a přetažené sponou.

Ale nad stabíkem jsem taky přemýšlel, dělá to jen při velkém zhoupnutí, osobně si nějak nedokážu přestavit kdy a jak se ten stabík pohybuje.

Odkaz ke komentáři

podle toho co píšeš, tak máš novej typ

 

vyměnil bych ta gumový pouzdra + nový spony a nový šrouby + dotáhnout předepsaným momentem

dohromady tě to přijde tak na 200,- kč z origo dílů :)

 

Stabík je spojenej kostí s tlumičem a když se ti jedno kolo přizvedne nebo sníží oproti druhýmu, tak to zatáhne za stabík a ten má snahu se kroutit v tom uložení. Stabilizátor je zkrutná tyč. A tím se uložení vymačkává a povrzává. Já tenkrát na Fabii musel měnit celej stabilizátor, protože jsem měl starší typ a ten se navíc mohl pohybovad doleva, doprava ato bylo víc problémů než užitku. A vměnit celej stabík, to byl takovej ježek v kleci :D

post-139-0-26679300-1324309784_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...
  • o 3 týdny později...

Tak mám fabku po snad už kompletním servisu, včera komplet rozvody - měl jsem tam původní pumpu z výroby najeto 160tkm, a podle mechanika by ještě vydržela, ale pro sichr jsem zkrátil interval celých rozvodů (na rozvodech najeto jen 80tkm) a udělal to komplet.

Každopádně doufám, že to teď aspoň rok vydrží bezproblému, servo jsem kontroloval a vypadá ok, tak snad vydrží.

Ale je fakt, že je tam dost věcí co se můžou "podělat" - servo, spojka, lambda, altík no radši nemyslet :D

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Už jsem to tady psal do plivárny, ale mám za sebou výměnu pravé stahovačky (levou čekám každou chvíli :D) - byla to fuška.

Ale funguje to, akorát jedna věc se mi nepodařila, mám odskočenou kliku, ať jsem si s tím hrál jakkoliv tak prostě je o cm odskočena, funguje to, ale vypadá hrozně.

 

Potom, nevíte co se starou stahovačkou? Nerepasuje to někdo, ten plech je ok a přijde mi škoda to hodit do popeláku.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Fabka se mi začíná pěkně sypat :(

Odešel snímač v LZ dveřích, což až tak nevadí, neb je nepoužívám a akorát se nerozsvítí osvětlení a neodemkne kufr, ale i tak to naštve.

Ale hlavní problém mám s řízením, překvapivě ne se servem, ale se samotným řízením, které klepe :( Myslel jsem, že je to stabík, ale podle všech průvodních jevů (nejvíc to bouchá v rejdu) je to řízení. Nové řízení 8 táců, to je víc jak 20% ceny vozu. :wallbash:

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...
  • o rok později...

Včera padlo jubileum.

post-238-0-31163500-1432500275_thumb.jpg

 

Kontrolka emisí dnes zhasla, je tam jen sporadická chyba. Kontrolka posilovače svítí z důvodu odpojeného čidla natočení volantu, letos mám v plánu dát všechno do cajk - čeká mě technická. Jinak auto jezdí dobře a krom mikrospínačů v zadních dveřích a klapky recirkulace vše funguje. Mám v plánu najet minimálně ještě 100 tis. km :D

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Trošku udělám rekapitulaci.

Auto má najeto k dnešnímu dni bezmála 208 tis. km, čidlo volantu již nesvítí, avšak posilovač už nepracuje jako za mlada, neboť v řízení chybí rotor, který spolu s čidlem natočení je nezbytný k 100% funkci posilovače. Nicméně na jízdní vlastnosti to má vliv pramalý.

 

Kontrolka motoru svítí pořád, na jaře mám v plánu vyměnit zapalovací kabely, ale pravděpodobně za kontrolkou stojí EGR a lambda sonda.

Každopádně výkon a spotřeba je stále stejná, za dobu co s autem jezdím tj. 8 let.

 

Nefunguje servo vnitřní cirkulace, jednou opravováno, nicméně po roce zase kaput, takže zafixováno a odpojeno, stejně se nepoužívalo.

 

Odešly čidla otevření obou zadních dveří, vzadu většinou nikdo nejezdí - zatím neřešeno, až budu mít čas a chuť :D

Kaput jsou i omezovače zadních dveří, přední jsou již unavenější.

 

Letos před STK se měnila původní olejová vana, která už byla silně shnilá.

Dále jsem měnil ovladač oken u řidiče, který už přestal fungovat.

 

Telegraficky jako zajímavost díly, které jsou ještě původní tj. 14 let staré, s 208 tis. km na hrbu a celoročním provozem.

 

výfuková soustava je původní (krom vlnovce)

alternátor původní (mám nachystanou novou volnoběžku a řemen)

spojka původní

levá přední stahovačka původní sic! (ale už to čekám každou chvíli :D)

pružiny původní ( v létě plánuji výměnu - pružin, tlumičů včetně uložení a přední nápravy)

koroze se neprojevuje, lehký šrám je na spodní hraně levého prahu

 

Auto má technickou na další dva roky, takže po tu dobu zůstává, osobně bych si ho nechal na furt.

Uvidím s čím přijde tenhle pošahaný stát, protože je tady snaha staré auta zakazovat.

Mám tohle auto rád, na pojížďky do 100km po okreskách a max ve dvou lidech, na to pořád stačí i s 75k.

Na dálnici už dost zaostává za dnešní produkcí. :( Zase není třeba tempomat, stačí mít pořád naplno sešlápnutý plyn :D

 

Odkaz ke komentáři

No vidíš, já byl s FI taky spokojený a nakonec ta moje ještě pořád jezdí a to má něco okolo 450.000 km, rok 2005 ....

Letos jsme koupili mladým domů podobnou, 1,2 HTP 47kW, 4xbag, klima, ambiente rok 2007, najeto pouhých 34.000 km, v zimě nejetá, pěknej kousek a cena vyšší, ale neodolal jsem. Výhodou je už Euro 4 u tohoto motoru a je bez EGR.

To servo klapky vnitřní cirkulace budu taky řešit, nové je docela drahé, tak zkusím opravu.

Odkaz ke komentáři

Slušný nájezd. Máme HTP v práci, 47 kW, jedno už je skoro kaput v 210 tis. rok 2007, druhé je v lepším stavu, skoro bych řekl zánovním, 130 tis. km 2005 ročník.

Každopádně mi ten motor za těch x tisíc km k srdci nepřirostl, ale to už je na jinou debatu. ;-)

 

EURO 4 mám taky. Z výbavy mi chybí jen DO a klima, ale ta spíše méně.

Jak to auto bylo jako nové drahé, tak si myslím, že ta cena byla adekvátní.

Jsem zvědav jestli dnešní auta vydrží tak dlouho, a jak budou vypadat.

Odkaz ke komentáři

Mě se zase 47 kW zamlouvalo, na 180.000 odešel EGR, pak na 220.000 km kat - důsledkem váznoucích ventilů (bolest HTP, ale varianta 47kW je jen na výměnu vodítek ventilů), na 250.000 km se udělala oprava hlavy, právě ty vodítka a pak už na motoru nic.

 

Další závady bylo přetěsnění zadních dveří (klasika), nespočet tlumičů (ale byl snížený podvozek), klasika silentbloky ramen (po osazení z cupry už klid), brzdy tak po 150.000 km, na 200.000 km zkusmo rozvody (nic jim nebylo), výfuk si už nepamatuju

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Tak v pátek jsem vyměnil stahovačku u řidiče - ještě originál, který se na poměry fábie držel velmi dlouho 15 let a 213 tkm.

Tradičně jsem se zabýval i kontrolkou emisí, která mě u fabky provází snad od doby co s ním jezdím.

Vyměnil jsem zapalovací kabely, zjistil, že svíčky na válci 1,3,4 jsou v oleji, to jsem vyčistil. Pak jsem rozebral celý motorový kryt, abych zjistil, že dle předpokladu nefunguje klapka pro přívod ohřívaného vzduchu - tu jsem tedy natvrdo nastavil na 30% ohřátého 70% studeného vzduchu.

Smazal všechny závady. Ujel 70 km v různých režimech a kontrolka se zatím neobjevila, tak uvidíme jak dlouho si pospí.

 

Ještě musím vyřešit utěsnění kolem škrtící klapky, protože kolem ní teče ten sajrajt z odvětrávání klikovky.

Ale po dnešku jsem spokojen, jezdí to, brzdí to, rádio hraje, světla svítí a kontrolky ne. :D

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...