Přejít na obsah

doporučíte Autoelektrikáře - Specialistu?


Pe Tr

Doporučené příspěvky

Zdravím, potřeboval bych doporučit nějakého opravdu profíka autoelektrikáře. Měl jsem auto v servise a elektrikář byl naštěstí takový frajer, že přiznal, že si s tím neví rady, že proměřil a vyzkoušel všechno co ho napadlo, a nechce začít  měnit všechny součástky, kterýma by to mohlo být, čímž se nakonec najde závada.

Prostě ideálně borce, kterému podrobně popíšu závadu a on už bude tušit, odkud vítr vane.

Znal jsem jednoho fakt borce, který dokázal opravit, to, co nezvládli v jiných servisech a jen měnili díly, a on po popisu závady sáhl, vyměnil jeden kablík za pár korun a závada byla odstraněna. Bohužel už nedělá... 😞

Asi chápete co myslím. 

Ideálně severní Morava, ale nemám problém dojet i dál, pokud to bude fakt machr.

Díky moc za tipy 😉

 

Odkaz ke komentáři

Protože jsem to zkusil už na facebooku v podobné skupině a nebavilo mě už odepisovat na x komentářů a přesvědčovat všechny pisatele, že to OPRAVDU NENÍ ŠPATNOU BATERIÍ... (nejen, že jsem tu baterii dal do jiných aut, kde bez problému držela, a naopak z jiného auta, kde baterka fungovala ale mé auto baterii taky vybilo, ale navíc jsem si jí nechal proměřit v servise)

Ale ok, zkusím tedy štěstí i tady: Hlavní problém - vybíjí se baterka. V zimě stačí když 2-3 dny autem nejedu a vybije baterku do mrtva že se nerozsvítí ani budíky. V létě tak 5-7 dní.

Když jsem proměřoval klidový odběr proudu na baterce, je v normě (cca 20-30mA). Jsem přesvědčen, že že to bude něco okolo centrálního zamykání/zámků. Zaprvé je to nejen nejčastější problém s vybíjením baterky u Octávek, ale hlavně občas se stane že zadní dveře, ať už jedna strana nebo obě po odemknutí auta centrálem zůstanou zamknutá a musím tlačítko zmáčknout znova, nebo i vícekrát. Někdy se stane, že i po několikátém stisknutí tlačítka pro odemknutí zadní dveře zůstanou zamknutá - (to je však naprosto minimálně). Také se stává, že vnitřní osvětlení, jednou svítí, podruhé zase ne.

Po dobu, co je aktivní komfortní jednotka jsem naměřil zkrat na kostře, jakmile se komfortní jednotka uspí, zkrat se ztratí.

Samozřejmě jsem zkoušel vypojit rádio, odpojit vyhřívané sedačky, střešní okno,atd...  Nepomohlo.

Právě proto bych rád sehnal nějakého odborníka přes octávky, který už má zkušenosti a ví, že např. na konkrétních místech se kablíky přelámaly a zkratovaly, protože měnit zámky a komfortku není zrovna levná sranda a nemusí to nutně být tím.

kontroloval jsem i kábly, co vedou k zadním dveřím, kde se občas lámali pohybem dveří a zkratovaly. Vypadají zdravě.

Zásadní problém je, že na baterce je odběr jen těch cca 20mA. Kdyby tam byl mnohem větší, tak je to jednoduché, budu odpojovat postupně pojistky, až mi proud spadne na těch 20mA, čímž bych zjistil konkrétní okruh a ten celý zkontroloval, jenže touto cestou si nepomůžu... 😞

Odkaz ke komentáři
před 1 hodinou, shikaree napsal:

A zkoušels odpojit pojistku centrálního zamykání a nechal auto stát třeba týden? Pokud by v tomto případě baterii nevymlatilo, tak aspoň znáš okruh...

Ne, nezkoušel, proměřoval jsem jen ty proudy. "Problém" je že teď auto využívám docela pravidelně, takže si tyto experimenty nemohu dovolit a proto bych právě potřeboval toho elektrikáře...

 

Odkaz ke komentáři

 

před 17 hodinami, Konny napsal:

Na ktere casti auta popr. kabelu jsi ten odber meril? Pouzivas na mereni kvalitni merak? Pokud je odber opravdu jen 30mA, tak ti to nemuze za 2-3 dny vybit baterku (za 3 dny to dela okolo 2A)! 

Nekdy se stava, ze je chyba v altiku a ten pak vybiji baterku. 

co se týče altíku, měřil jsem na baterce s nastartovaným motorem a vším vyplým, dával myslím 14,7V teď už si nevzpomínám přesně, každopádně když jsem zapl dálková světla vyhřívání sedaček, rádio, prostě všechno co mělo nějaký odběr, tak napětí na baterce kleslo  o 0,4V na cca 14,3V takže altík dobíjí. Ale jestli vybíjí baterku když je motor vyplý to vážně nevím...

Co se týče měření, měřil jsem proud na baterce - klasika, jednu svorku odpojenou a k ní přišroubovaný hrot měřáku, druhý přitisknutý na jedn z pólů baterie. Měřák nemám za tisíce, ale používal jsme jej celou střední a měřil mi to samo jako drahé školní...

Navíc to samé, co jsem naměřil já, tak naměřil i technik v servise, ještě mi to i ukazoval.

Odkaz ke komentáři

Pokud měřák umožňuje zapni zaznamenání maximální výchylky.  U jedné audi mi to po 1/2 hodině skákalo na 5A a pak zpátky na pár mA. Ale u Octavie je to nepravděpodobné. Pokud je tam 20-30 mA a baterie cca 80Ah musí vydržet 10-14 dní jak nic.

2-3 dny u 80Ah baterie odpovídá 750 mA. (3/4 A)

Asi by nebylo od věci opravit/vyměnit polofunkční zámky.

 

Odkaz ke komentáři
před 5 hodinami, Pe Tr napsal:

 

co se týče altíku, měřil jsem na baterce s nastartovaným motorem a vším vyplým, dával myslím 14,7V teď už si nevzpomínám přesně, každopádně když jsem zapl dálková světla vyhřívání sedaček, rádio, prostě všechno co mělo nějaký odběr, tak napětí na baterce kleslo  o 0,4V na cca 14,3V takže altík dobíjí. Ale jestli vybíjí baterku když je motor vyplý to vážně nevím...

Co se týče měření, měřil jsem proud na baterce - klasika, jednu svorku odpojenou a k ní přišroubovaný hrot měřáku, druhý přitisknutý na jedn z pólů baterie. Měřák nemám za tisíce, ale používal jsme jej celou střední a měřil mi to samo jako drahé školní...

Navíc to samé, co jsem naměřil já, tak naměřil i technik v servise, ještě mi to i ukazoval.

V tom pripade nechapu, jak ti tak malinky proud dokaze tak rychle vybit baterku. 

Zkus jak ti tu radi, odpojit central a uvidis. Pokud se ti pak nebude baterka vybijet, tak je to jasny... 

Odkaz ke komentáři
před 5 minutami, Konny napsal:

V tom pripade nechapu, jak ti tak malinky proud dokaze tak rychle vybit baterku. 

Zkus jak ti tu radi, odpojit central a uvidis. Pokud se ti pak nebude baterka vybijet, tak je to jasny... 

Já si totiž myslím, že tam není nic, co by lineárně, či permanentně tu baterku vybíjelo. To bychom totiž něco naměřili. Kdyby už to bylo těma zámkama, nebo centrálem, tak ty taky jednou jedou jednou ne, ale tak min. v 70% fungují. Prostě si myslím, že je tam všechno v pohodě, a najednou nějaká jednotka, zámek, nebo zkrat na nějakém vedení pošle bombu do baterky. A když to tak udělá náhodně jednou či několikrát za den, tak to dokáže tu moji 70Ah baterku prostě za ten týden vytřískat...

před 2 hodinami, shikaree napsal:

Právě proto jsem mu napsal ať odpojí centrální zamykání. Pravděpodobně bude chyba v tomto okruhu.

problém je, že když odpojím centrál, tak neotevřu zadní dveře, možná dokonce i dveře od spolujezdce, a tím, že mám mechanicky poškozený zámek v kufru, do kterého prostě nezasunu klíč, takže odemykám kufr jen centrálem, nedostal bych se ani do kufru. takže jezdit týden s tím že otevřu jen řidičovy dveře není úplně praktické...

Odkaz ke komentáři

Ty zámky budou asi už na sr*čky všechny jak vidno a v nich bude ten kýžený problém. Nakonec než tady hledat moudra ti nic jinýho nezbyde než všechny vyměnit, když už většina nefunguje jak má a v nich budou poté ty náhodný zkraty.

Navíc když nemůžeš být zřejmě ani den bez auta, tak ti žádný elektrikář nepomůže. Tohle je na několikadenní pozorování a ani se to zřejmě nemusí projevit, jak sám píšeš, že to je náhodilé...

Odkaz ke komentáři
V 8. 9. 2020 at 16:53, shikaree napsal:

Ty zámky budou asi už na sr*čky všechny jak vidno a v nich bude ten kýžený problém. Nakonec než tady hledat moudra ti nic jinýho nezbyde než všechny vyměnit, když už většina nefunguje jak má a v nich budou poté ty náhodný zkraty.

Navíc když nemůžeš být zřejmě ani den bez auta, tak ti žádný elektrikář nepomůže. Tohle je na několikadenní pozorování a ani se to zřejmě nemusí projevit, jak sám píšeš, že to je náhodilé...

Neřekl jsem ani slovo o tom, že nemůžu být den bez auta, ale dělám teď rekonstrukci bytu a docela auto potřebuji, a nemůžu si teď dovolit, nechat auto stát 7 dní, jen abych si zkontroloval, že mi baterku vybíjí zámky/centrál, když jsem tak na 80% přesvědčený, že tomu tak je.

Koupit nové samozřejmě můžu,ale co když to není zámkama a jsou někde vyzkratované kable, a bude mi to zamykání blbnout i s novými zámky? Proto chci sehnat někoho, kdo by to byl schopen proměřit. Třeba sundat tapce a proměřit hodnoty přímo na těch zámkách a diagnostikovat, jestli je to jemi, nebo něčím jiným.

Jak už jsem psal nahoře, nechci bezhlavě měnit staré díly za nové, jinak bych mohl vyměnit půlku auta, u 20 let starého vozu....

Odkaz ke komentáři

Musis zacit u dveti, ktery ti blbnou, tzn. sundat tapece a vytahnout celou kabelaz a zkontrolovat vizuelne jestli neni nekde poskozena, hlavne v okoli jak je husi krk a smerem do dveri (takovych 30cm). Pokud nebude kabelaz poskozena, tak pak uz je nejspis chyba jen v zamcich. 

Tu kabelaz ale zkontrolovat ocima, protoze pri mereni muze zrovna fungovat (osobni zkusenost)... 

Bud si to udelas sam (nevim jak jsi zrucny) nebo to teda nekomu dat, ktery ji taky vizuelne skontroluje! 

Odkaz ke komentáři

Tak jen pro info, sehnal jsem elektrikáře, přišel na to, že baterku vybíjí řídící jednotka stahování oken  v jedněch dveřích a mikrospinač u centrálního zamykání u jiných dveří. Vyměněno. vše funguje, všechno i s prací 1800kč.

Takže maximální spokojenost 😉

 

Díky všem za rady a tipy 😉

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...