Přejít na obsah

Chlazení v kabině


Doporučené příspěvky

Dobrý den, 

 

potřeboval bych poradit. 

Mám Octavii z roku 98, téměř v plné výbavě, s výjimkou ABS a bohužel právě klimatizace. Koupil jsem ji zhruba 4 roky zpátky a tehdy mi bohužel při nákupu nedošlo, jak je klimatizace důležitá - chyba prostě. 

No, auto mi přirostlo k srdci a tím pádem bych jej měl rád ještě dlouho, snažím se o něj starat, ale každoročně v létě to je docela šílené a já s ní docela dost jezdím i dálky a takhle je to skutečně obtížné. 

 

Rád bych našel nějakou možnost, jak ochladit vzduch v kabině v letních měsících. 

Kdysi jsem měl rozhovor s jedním mechanikem, který mi sice říkal, že se dodatečná montáž nevyplatí kvůli ceně, ale pokud bych sehnal auto, třeba jinak nepojízdné, s funkční klimou, možnost by tu byla. 

Ale nevím, nerad bych zase investoval zbytečně velké peníze, navíc ještě, kdyby to mělo bejt bez efektu, nebo to třeba pak ztrácelo na výkonu nebo se podělalo něco jiného. 

Jsou třeba možností nějaké přenosné klimatizace? Máte zkušenost? Nepředstavuju si účinek jako od klimatizace, ale aspoň nějaký studený čerstvý vzduch po dobu jízdy. 

 

Nějaké typy ke zmíněným možnostem? Nebo něco další možnosti? Byl bych vděčný, rád bych auto zachoval ještě dlouho, ale vidím, že ty léta bez toho moc nepůjdou. Existuje možnost? 

 

Odkaz ke komentáři

Je mi jasné, že ta přenosná klimatizace to nevychladí, ale zároveň doufám, že by mohla alespoň dodat čerstvý studený vzduch, tedy, že by to mohlo být snesitelnější. 

Pochopitelně bych se přikláněl k doinstalaci klimatizace, ale nemám moc cenovou představu za práci. 

Máte ještě někdo nějaké typy, či postřehy? 

Odkaz ke komentáři

Mít dárce, tak je to jenom práce, nic víc, nic míň. Dát tam manuální klimu nebude zase tak strašný problém. Větší problém asi bude sehnat dárce, těch benzínů 1,6 &klima  zase tolik nebude. Pak je  ale stejně otázkou, jestli je v pořádku kompresor a chladič - chladič bych asi dával zrovna nový.

Je mi jasné, že v létě bez klimy je to opruz. Já ji ale zapínám minimálně, spíš kvůli pasažérům, než kvůli sobě. Osobně by mi stačilo střešní okno. Když jsem si v roce 2000 koupil první Octávku  před fl., Tak jsem si ji vybral právě kvůli střešnímu oknu (šíbru). Klimu jsem nepotřeboval. U druhé v 2004 bohužel byla jen klima. Střešní okno, alespoň vyklápěcí jsem si nechal dodělat. Jo a u obou aut jsem si dal tmavé fólie  na skla, to taky hodně pomohlo. Bohužel fólie&okno může být teoreticky za stejné peníze, jako dárce ... .

Odkaz ke komentáři

Dodálání klimatizace není technicky zas tak hrozné, dodělával jsem jich poměrně dost, horší je ekonomika a stav dílů.

Díly 1,6/74-75kW jsou stejné jako 1,8T 2,0.....  respektive mimo dvou trubek s každou motorizací (snad si to ještě dobře pamatuji) octavia 1, Je potřeba:

modul topení s panelem, 3x klimatrubka, kompresor, řemen, jednotka chlazení, elektroinstalace, průchodka na trubky, kondenzát, držák trubek, těsnění, senzor tlaku, čidlo teploty, chladič....podle výbavy komplet dvojité sahary, termospínač

1,6/74 má výhodu v přípravě držáku na klimakompresor, velkém chladiči....

Jestli někde najdeš dárce, z kterého si budeš moci vše vykuchat za zajímavou cenovku, není moc co řešit  ideálně brát z auta nad rok 2001 - novější elektrika klimy

Odkaz ke komentáři

Moc vám všem děkuji,

jsem rád, že mě nikterak neodrazujete a že se mi dostalo odpovědi, že pokud by se mi podařilo sehnat ty díly nějak za rozumnou cenu a v dobrém stavu, tak že to může mít cenu.

Totiž takhle, já plánoval to auto zhruba po dvou letech prodat, ale určitě to znáte, přirostlo k srdci a nějak to nejde. Ale ta klimatizace je fakt potřeba, když chci jezdit dálky i jindy, než v noci. Auto má najeto poctivých 200 tisíc a věřím, že při nějaké rozumné údržbě může vydržet ještě alespoň dvojnásobek, tím pádem mi přijde, že dodělat tu klimatizaci má smysl, pokud chci auto zachovat.

Ještě nějaké postřehy, nápady?
Než začnu obvolávat inzeráty a shánět díly, není tu někdo, kdo by třeba měl díly, nebo chuť nějak pomoci, pokud má zkušenost? 

 

Děkuji. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...