Jump to content

EPC-Chyba P164B-15188-olej. spínač-vyřešeno


Recommended Posts

Nedávno při jízdě, dong, EPC, omezený výkon, max. otáčky 4000.
Říkám si, co zase. Přijdu domů, pustím VCDS a najdu :

15188 - Oil Pressure Switch 
          P164B 00 [032] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 84789 km
                    Date: 2022.05.25
                    Time: 16:17:50

                    Engine speed: 2456.00 /min
                    Normed load value: 11.4 %
                    Vehicle speed: 73 km/h
                    Coolant temperature: 96 °C
                    Intake air temperature: 19 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.277 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    TOIL: 91 °C
                    Time since engine start: 367.1 s
                    T_ES: 0 min
                    MAP_MES_SAE: 52 kPa
                    Engine: operating status: PL
                    T_AST_SAE: 365 s
                    ECU_STATE: SYN_ENG_IGK_ON


Tak nahodím oblíbené stranky drive2.ru, Rus už řešil všechno a najdu celkem rychle stejného zoufalce. Povyměňoval skoro všechny čidla + pulku motoru a nakonec zjistil, že řešení se skrývá v pouzdru olejového filtru, konkrétně v tom starém provedení s tyčinkou a 2 o-kroužky dole.

Ano, je to tak, koupil jsem nové provedení pouzdra a tyčinky se soustavou pružinek a vyřešeno.

Proč se tato chyba děje, je to prosté o-kroužky ztvrdly na kámen a smrkly se o cca 0,5 mm a přestaly dobře těsnit otvor, kterým při výměně filtru odteče olej zpět do motoru. Touto netěsností se ztrácí tlak oleje. Zejména těch řídkych 0W-30 a 5W-30, když se zahřejou nad 80C.

A proč se chyba objeví až při jízdě za většího zatížení otáček, no proto, že u Gen3 je 2 stupňové čerpadlo. Při jízdě a určitém zatížení motoru, olej. čerpadlo přepne na vyšší tlak (cca 3,5-4bar) a tl. snímač vysokého tlaku se nesepne, protože se tlak ztrácí přes netěsnost.

Takže ta chyba není problém čidla nebo olejového čerpadla, ale říká, ECU sepla olejové čerpadlo na vyšší tlak, ale jeho nebylo dosaženo.

Tak snad to někomu pomůže.

Co jsem četl, tak nové revize provedení filtru se dávala od 2016, takže koncern je si vědom problému starého provedení a servisy to měly měnit. Což nedělaly a po pár letech stářím a tepelným zatížením se projevuje tahle dost zrádná závada.

Čísla nových dílů níže, staré provedení filtru na obrázku, nové provedení si každý dle čísel najde.

2022-05-31 16.30.43.jpg

2022-05-31 16.30.56.jpg

2022-05-31 16.31.06.jpg

Link to comment
  • 1 year later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...