Jump to content

Kúpa novej Octavie - pomoc s výberom


Recommended Posts

Taaak kluci po rokoch som tu zas a zase tá istá dilema.  Po vyše 300tis km prišiel čas sa rozlúčiť so služobákom (OIII fl 1.6tdi 85kW) a vybrať niečo nové. Takže.... v princípe sú dve varianty pre mňa dostupné keďže 2.0tdi 110kW s manuálom nám z konfigurátora vypadol a ja musím mať manuál. 
1. Varianta 2.0tdi 85kW 
2. Varianta 1.5tsi 110kW
Do čoho by ste išli? Tú 1.5tsi mám tiež odskúšanú z OIII fl a chodí  to pomerne slušne. Teda tá 1.6ka sa na ňu nechytala dynamikou, to je jasné, ale zase potiahla 300tis km ako nič.  Prípadne ešte - išli by ste skôr do Octavie alebo do Karoqa s týmto motorom? Priznám, že zatiaľ som tej octavii IV moc neprišiel na chuť. Prešiel niekto z OIII do OIV ? Bolí to moc? 😄
Ako sú na tom tie základné LED predné svetlá? Je to výrazne lepšie oproti klasickým halogénom alebo radšej ísť do Style s full Led matrix svetlami? 
Do OIII som si radšej dal športové sedadlá, keďže som sa nevedel zmieriť s tými základnými ktoré sa tie v predošlej Octavia II fl moc nechytali. Ako hodnotíte tie v Octavii IV ? Sport paket si už len tak nepriplatím keďže je už Sportline 😕 
Diky

Link to comment

Na tento nájezd bych šel do 2,0 TDI 85 kw, špatně nejede, je to 6Q, takže tišší proti Octavia 3.  Kolega přecházel z Octavia 3 na O4 před týdnem a jak říká, nic není, kde bylo, štve ho "tablet" a nikdy nenajde ráno auto v nastavení, v jakém ho opouštěl ... . Moc šťastný není. Světla ani sedadla posoudit neumím.

Link to comment
před 12 hodinami, HONZAV1 napsal:

Na tento nájezd bych šel do 2,0 TDI 85 kw, špatně nejede, je to 6Q, takže tišší proti Octavia 3.  Kolega přecházel z Octavia 3 na O4 před týdnem a jak říká, nic není, kde bylo, štve ho "tablet" a nikdy nenajde ráno auto v nastavení, v jakém ho opouštěl ... . Moc šťastný není. Světla ani sedadla posoudit neumím.

Kolega to trafil velmi presne a som z toho preto nesvoj. Vobec sa na to auto netesim a preto spekulujem s tym Karoq. Jo uz to nie je moja stara dobra octavia kde vsetko bolo jednoduche, prehladne, na svojom mieste a maximalne funkcne aj s dlhodobeho hladiska. Od jednicky az po trojku facelift to tak bolo.  Tiez ma netesi strata rucnej brzdy. V narocnych horskych premiach ake jazdim denne ma v zime niekolkokrat zachranila  😕 .  K tomu sialena cenovka. V tej OIII mam amundsen, sport paket, vonkajsie el sklopne zrkadla so stmavovanim, samozrejme klima, vyhrevy atd. To auto stalo po zlave okolo 20tis bez dph. Teraz pri podobnej konfiguracii s 2.0tdi 85kW sotva podleziem 30tis € 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...