Přejít na obsah

Plnicí tlak na turbu - jaká je správná hodnota?


Doporučené příspěvky

Tak jsem narazil na cizí diskuzi na údaj max. 1950mbar pro tento motor. Snad je to správná hodnota. Obyčejná diagnostika mi napsala (snad jsem to dobře pochopil) těch nějakých 97kPa (tj. doufám 970mbar). Takže asi málo. V minulosti jsem měl spíš překročený tlak a pád do nouze, teď naopak nedostatečný?

Bude to na 100% zatuhlá regulace? (ALH). Nebo ještě něco v úvahu?

Nevím jestli souvisí - po vypnutí motoru je slyšet dlouho do ztracena "unikáni" někde pod oknem, ventil N75? Zatím jsem víc nepátral, nedával do souvislosti.

Odkaz ke komentáři

Zatuhlá regulace lze odzkoušet - sáhnout dozadu za motor a chytit za regulační tyčku co jde od baňky na turbu. Pokud se podaří s ní pohnout (pozor, pružina klade značný odpor), tak nejspíš funguje, pokud se nepohne vůbec, anebo jenom cukne (tj. nějaká vůle v čepech), tak nefunguje.

Odkaz ke komentáři

Patrik77 - jo, tu stejnou hodnotu jsem asi viděl u vypnutého motoru, takže to nic nevypovídá asi. Netěsnost - hadičky jsou cca rok staré, ale zkusím kouknout. Ten zvuk je takový bzučivý a do ztracena, jako když se vypustí tlak (podtlak) z uzavřeného prostoru. Může to dělat kuželka N75? 

Tomas F - dokážu zatahat shora nebo musím zdola? Ale obávám se, že tu pružinu jen tak rukou nepřemůžu.

Odkaz ke komentáři

Ano, dostupné i shora - napravo od motoru (při pohledu zepředu). Teď už nevím, jestli je potřeba odklopit horní díl airboxu i s hadicí sání, anebo se tam dá prostrčit ruka.. Pružina sice jde přetlačit blbě, ale trochu jde - pokud nejsou lopatky zcela zanesené..

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
    • Dveře, jako že plech určitě stejný, ostatní věci jako zámek, spouštění okna a řj už mohou být jiné. Ale to se přehodí.
×
×
  • Vytvořit...