
Tomas F
Uživatelé-
Content Count
92 -
Joined
-
Last visited
-
Ahoj, jak moc složité je vyměnit spodní díl olejové vany? Bohužel dnešní snaha o výměnu oleje narazila na brutálně utaženou zátku - vnitřní torx se samozřejmě vyžvejkal, zátka ani tak nepovolila. Nakonec se olej vyměnil, ale zátka tam furt je. Vzhledem k tomu, jak ten spodek vypadá - trochu rez, v jednom místě deformace (někdo jí asi v minulosti bouchnul) a teď ten špunt, který je navíc narvaný do nějakého nerezového pouzdra (tj. asi už to někdo v minulosti přetáhnul) - říkám si, že bych koupil nový díl ( https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06j103600af-olejova-vana-spodni-dil-ev
-
Krátká poznámka - něco to opravdu dokáže. U našeho ALH byla kvůli jiné závadě mimo provoz skoro celá ta podtlaková část (ucpaná tenká trubička v hadici od pumpy podtlaku). Mimo jiné se díky tomu turbo neregulovalo a po čase lopatky zcela zatuhly (tyčka se nepohybovala). Po dekarbonizaci to povolilo a tyčka reguluje, auto jede jinak. Neboli něco to určitě přinese, ale je potřeba do toho jít s představou co - rovnou mi řekli, že efekt bude od spalovacího prostoru po výfuk (tam kde je teplo). Zacpaný EGR/sání apod. budete muset řešit jinak - nejspíš pouze zmíněnou demontáží. Tzn. když už, ta
-
Ahoj, měnil jsem podlakové hadičky v motoru. Při sundávání poslední (ta, co je hned za čerpadlem podtlaku) se mi samozřejmě utrhnul ten plastový nátrubek, co je součástí hadice k posilovači brzd. Po té, co jsem rozdýchal náběh na infarkt, smích s pláčem apod. jsem nátrubek nouzově přilepil, sice ne dokonale, ale drží a těsní. Jak se říká, vše zlé je k něčemu dobré a já si v tom utrženém kousku všimnul, že je doslova zacpaný takovým rezatým popraškem. Prvně jsem si říkal, že je vadné podtlakové čerpadlo (z venku už moc hezky nevypadá), ale pak jsem si uvědomil, že to je asi blbost vzhledem
-
Ahoj, takhle někdo nejspíš v minulosti "opravil" snímač G71 + G72 u partnerčiného ALH 66 kW. Důvod neznámý, historie už nejspíš neexistuje.. teda pokud to tam vůbec patří - mělo ALH tyto snímače, anebo jen někdo použil díl z jiného kódu motoru a zbytečnou díru zatmelil? Pokud patří, kam přesně se má napojit? Počítám do řídící jednotky, hloupá otázka - kde je? Je na to nějaký speciální kabel? Děkuji
-
Nevím nevím, dá se to takhle paušalizovat? Pokud chce člověk jet ve vyšších otáčkách, tak leda na nižší stupeň - za to ale s nižší zátěží a menším teplem. Nejspíš nula od nuly pojde.. obávám se, že aby spálil karbon, tak by to znamenalo jet s plnou zátěží - někde poblíž maximálky, nebo v nějakém brutálním stoupání, na brzdě..
-
Ahoj, jak moc se osvědčily ty hadičky z prvního příspěvku? Na pohled vypadají stejně jako 20 let starý originál v autě partnerky.. nic barevného tam dávat nechci.
-
Nemohl by ti to na víkend půjčit, že by si s tím najel pár set km a pak kouknul na olej? Snad i někde tady se zmiňovalo, že první CDAA měly ještě kroužky z BZB, takže třeba se to toho auta netýká. Čímž ale nelze vyloučit kopec dalších problémú...
-
Cože, to jako 5l oleje na 1000 km?
-
Která je která číselně? Jinak takto vypadaly moje svíčky s "mírnou" spotřebou oleje - nižší deci na 1000 km. Tzn jestli je viditelná spotřeba oleje, tak svíčky nebudou nic moc..
-
Kde přibližně to kape? Na pravé straně hlavy je našroubované čerpadlo - 3 malé šrouby se závitem přímo do hliníku. Pokud to někdo přežene a serve závit, časem selže i zbytek a začne tudy odkapávat olej - teče po svodech, na převodovku a okolo vypouštěcího ventilu vany na zem. Kapička je cca přesně vprostřed motoru.
-
Ono taky záleží kdy byl měněn.. ty nejspíš opravdu bezproblémové skládané kroužky se začaly používat až snad s koncem produkce této generace (ne-li až po ní). A jestli opravovat - jak je na tom zbytek auta? Nerezne, nevrže má aspoň nějakou výbavu..?
-
Dobrý a co ten 1. válec - bude se kupovat nový bloky anebo nějaká vložka?
-
Jestli to bude opravitelné a hlavně se povede opravit, tak sem pak napiš. Minimálně ty závady, co byly uvedené výše by mě zajímaly.
-
Pokud se to klepe/vibruje při zátěži, tak asi nezapaluje. Podpálený ventil, vadné cívky, vada na vstřiku, poškozený píst... a takhle by se asi dalo pokračovat do nekonečna. Může to být hloupost ale taky nový motor, máš na něj?
-
Určitě jde. Výbrus tu před léty prováděl uživatel garny. I výbrusové písty se daly sehnat. Zkusil bych se obrátit na něj. Povrchová úprava nevím, o tom každý říká něco jiného..