Přejít na obsah

Koupil jsem správný termostat a lanovody?


Doporučené příspěvky

Zdravím, chci se zeptat, koupil jsem dneska ve Škoda prodejně termostat a lanovody na ruční brzdu, ale myslím si, že mi to všechno prodali špatně :palec: . Termostat má číslo 032-121-110-B (toto je on), ale tento termostat je na 1.6/55kw. Jde dát tento termostat do 1.6/74kw nebo tam patří jen tento termostat? A další otázka je, tanovody k bubnům jsou stejné u předface tak i face? Mě říkali že jo a když jsem se díval na internet, tak jsou lanovody jak pro předfacelift, tak i pro facelift (ty jsou asi o něco delší) a já mám verzi pro facelift (1J0-609-721-J), můžu je použít u předface octy? Předem díky za odpověď :lool:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

není to stejný. je to na levé straně bloku motoru, vede tam umělohmotná trubka. O kroužek kup ve Škodě, má specifický průměr. je tam trochu blbý přístup na vrchní šroub, však uvidíš..

Odkaz ke komentáři
mam 74 ale nafotit muzes bude to asi stejne,

 

Tak jak jsem slíbil, tak jsem ti to nafotil...

 

Takže nejdříve otevři expansku, potom vypusť chladící vodu výpustným ventilem, který najdeš pod chladičem u levého kola (foto 1), dál odšroubuj 2 šrouby co jsou na přírubě u termostatu a oddělej přírubu, pod ní uvidíš termostat (foto 2). Termostat vyměň i s těsnícím O kroužkem za nový, nasať zpět přírubu (lepší je když ji podmázneš silikonem), nezapomeň zavřít výpustný ventil a nalej vodu. Nastartuj, dej topení na max. teplotu a cca 1 minutu drž otáčky kolem 2000 ot., potom motor vypni a zkontroluj vodu, popř. dolej. Potom opět nastartuj a nech motor jet na volnoběh (nebo trochu pod plynem) až do doby kdy se sepnou vrtule na chladiči, pokud bude ručička držet na 90°C tak je vše OK.

 

Čidlo chlad. kap. máš vyfocené na 3 fotce, pokud ho budeš taky měnit, tak ho vyměň když bude vypušťená voda, aby ti ta voda zbytečně při výměně nevytékala...

 

Termostat a O kroužek kup ten co je na fotce 4, protože se stává, že ho prodavači zamění s termostatem z 1.6/55kw a ten je úplně jiný!!! Čidlo chlad. kap. musí mít konektor ve tvaru krychle se 4mi kontakty... To by mělo být asi vše :palec:

 

post-107-1294767117_thumb.jpgpost-107-1294767132_thumb.jpg

post-107-1294767148_thumb.jpgpost-107-1294767158_thumb.jpg

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

jak jsem tu nekde psal, tak se me zda, ze mi auto malo topi, myslim, ze to trva strasne dlouho....pred zimou jsem si menil chladici kapalinu a auto bylo nastartovany a cekal jsem, aby se me spustily vrtule. jenze jsem se po 20 minutach nedockal - muze byt problem v termostatu? Jinak konny mas pekny fotky, dobry navod, mozna ho behem 14dni vyuziju taktez, pokud se potvrdi , ze mam termostat KO.

Odkaz ke komentáři

taky me zarazilo to, ze kdyz jsem provedl vymenu kapaliny a nechal auto nastartovane, tak se neseply ventilatory, auto v garazi a 20 bezelo, jeste jsem mu i trochu pridaval plynem, tak jsem to nechal byt a tata si pujcil me auto a rikal, ze trva dlouho, nez se zahraje - oponoval jsem tim, ze on tu svoji octynu ma v garazi a auto se mu zahreje driv, nez me, kdyz je moje auto promrzly a clovek to nechce na snehu ci ledu honit...to je fuk, po zkouskach mrknu na ten termostat a vyzkusam ho v hrnci s teplomerem:):palec:

Odkaz ke komentáři

Vinca: jak napsal stihacka u tebe to bude na 100% špatný termostat, já jsem ho taky měnil, sice se mi auto ohřívalo normálně a i normálně topilo, ale během jízdy zůstával pootevřený a padala mi teplota, po výměně je vše v pořádku :palec: . Co se týká fotek, je to foceno mobilem, tak sorry za horší kvalitu a sorry za špinavej motor, ale v tomto období se zašpiní raz dva :palec:

Odkaz ke komentáři

chapu to dobre, ze v motoru se zahriva I (maly) okruh az dosahne 87 stupnu, tak se pootevre termostat a teplo jde II okruhem. No a dal co? termostat bude porad pootevreny?nebo se opet zavre a teplo jde jen II okruhem? nebo teplo pujde I a II okruhem behem jizdy? nechapu jak psal konny...."během jízdy zůstával pootevřený a padala mi teplota"...takze z toho plyne, ze musi byt zavreny?

Odkaz ke komentáři
Tak jak jsem slíbil, tak jsem ti to nafotil...

 

Takže nejdříve otevři expansku, potom vypusť chladící vodu výpustným ventilem, který najdeš pod chladičem u levého kola (foto 1), dál odšroubuj 2 šrouby co jsou na přírubě u termostatu a oddělej přírubu, pod ní uvidíš termostat (foto 2). Termostat vyměň i s těsnícím O kroužkem za nový, nasať zpět přírubu (lepší je když ji podmázneš silikonem), nezapomeň zavřít výpustný ventil a nalej vodu. Nastartuj, dej topení na max. teplotu a cca 1 minutu drž otáčky kolem 2000 ot., potom motor vypni a zkontroluj vodu, popř. dolej. Potom opět nastartuj a nech motor jet na volnoběh (nebo trochu pod plynem) až do doby kdy se sepnou vrtule na chladiči, pokud bude ručička držet na 90°C tak je vše OK.

 

Čidlo chlad. kap. máš vyfocené na 3 fotce, pokud ho budeš taky měnit, tak ho vyměň když bude vypušťená voda, aby ti ta voda zbytečně při výměně nevytékala...

 

Termostat a O kroužek kup ten co je na fotce 4, protože se stává, že ho prodavači zamění s termostatem z 1.6/55kw a ten je úplně jiný!!! Čidlo chlad. kap. musí mít konektor ve tvaru krychle se 4mi kontakty... To by mělo být asi vše :palec:

 

post-107-1294767117_thumb.jpgpost-107-1294767132_thumb.jpg

post-107-1294767148_thumb.jpgpost-107-1294767158_thumb.jpg

 

 

OPRAVDU SUPER DIKY MOC

Odkaz ke komentáři

Je to tak jak jsi napsal, nejdřív se ohřeje okruh I a při 87 °C se otevře termostat a pustí vodu do okruhu II (čili do chladiče) no a když termostat špatně funguje tzn. je buď pořád otevřený nebo zůstává pootevřený, tak voda z okruhu I neustále proudí do okruhu II a nedovede se ohřát na provozní teplotu, takže je motor pořád ''podchlazenej'' a ani topení netopí naplno...

Odkaz ke komentáři

aha, ja se divim, ze jsem jeste auto neuvaril, kdyz je 8 stupnu venku a mam zakryty chladic tvrdym kartonem....az jedu opravdu rychlim stylem a slapu tomu, teprv to zacne poradne topit, mozna kdyby termostat fungoval tak ja ma, tak jsem to auto asi uvaril, tak to prez ty dva okruhy to jeste stihne chladit :palec: :palec:

Odkaz ke komentáři

Ono 1.6/74,75kw uvařit skoro ani nejde ( jen za předpokladu, že by termostat zůstal trvale uzavřený), protože chladič na této motorizaci je silně předimenzovaný a i kdyby jsi ho zakryl celý, tak se bude pořád stačit chladit :palec:

 

mitas: jsem nějak přehlídl že jsi sem psal... :palec: No nemáš za co děkovat, od toho tu jsme aby jsme si radili a pomáhali :lool:

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Čínu termostat nekupuj!!!, jinak jsou dva typy, ten co máš na obrázku v ETCE je určený na 1.6/55kw, ty potřebuješ tento: http://www.cc-autodily.cz/termostat-oct-1-...yword=termostat . Teď mě ještě napadlo, ty ten termostat budeš mít jinde než mám já, ty ho máš na pravém bloku motoru (myšleno při pohledu ze předu na motor), tak jen aby jsi ho nehledal na místě kde ho má 74kw :P

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...