Přejít na obsah

Octavia III


Doporučené příspěvky

Je potřeba mít na paměti to, že Octavia ani po 8,5 letech v ničem výrazně nezaostává, spíš naopak v řadě ohledů není překonaná. Takové auto nahrazovat nikdy nebude jednoduché.

můžeš být trošičku konkrétnější? V čem přesně krom velikosti zavazadlového prostoru není překonaná?

Odkaz ke komentáři

Navíc skončilo období, kdy dostávala Škoda jako první novou techniku a nehledělo se moc na rozpočty.

 

No nemyslím si, že takové období tu někdy bylo, aby škodovka dostávala jako první techniku koncernu. Nevím, jestli Škoda měla někdy něco dřív než třeba VW. To má třeba Seat, který k mému velkému překvapení dostal čistě LED přední svítilny dřív, než VW.

Odkaz ke komentáři

No aby sme neboli OT, tak Škoda minimálne doteraz bola kvalitnejšia, ako Kórejci. Príchodom OIII si to ale už celkom nemyslím. Čas ukáže, či sa mýlim, ale mám dôvody myslieť si a tvrdím, že ukončením výroby OII končí Škode najlepšia éra :o

 

A teraz Kuga - nezvolil si zrovna šťastný príklad, s jednou totiž mám už česť 2,5 roka. Nahradila u nás predošlý Focus a bol to teda omyl. Tak odfláknuté a nedomyslené auto vie vymyslieť hádam len Ford. Fix Or Repair Daily na to auto platí! A nie sme sami, stačí sa pozrieť na diskusie na webe. Naša je výbavovo ekvivalent asi súčasnej Trophy X (až na denné led), je to štvorkolka. Motoricky je ok, PSA diesel je bezproblémový, horšie je technické spracovanie a problémy s elektrikou. Námatkovo spomeniem najpálčivejšie problémy:

-žiarovky v predných svetlách mením každých 2500 km, raz jedna strana, raz druhá

-tragické jazdné vlastnosti na sériových pneu Goodyear Wrangler 4x4 235/55/17, na zimných Matadoroch Nordicca 4x4 je to výrazne lepšie (v zahraničí Ford menil v rámci záruky pneu za inú značku, ale v SR sa na to vykašlali)

-bezkľúčové štartovanie sa zasekáva, čerstvá skúsenosť zo štedrého večera - ako blbec som na parkovisku behal okolo auta a mačkal ovládač, aby tá haraburda naštartovala. Kľúčik v aute, tlačítko stlačené, kontrolky rozsvietené, ale štartér nič. Tak zopárkrát vystúpiť, zamknúť auto, odomknúť, nastúpiť. Po 7 minútach sa mi to podarilo. A to už nevravím aká to je radosť, keď to náhodou niekde zdochne na križovatke...

-do kufra zateká, reklamácia neúspešná "závada sa neprejavila"

-na laku sú jemné bodky hrdze, nejdú odstrániť nijak, ani clayom, ani preleštením. Reklamácia zamietnutá, vraj náletová korózia. Ale prečo potom je problém len na plechových dieloch a predné plastové blatníky a oba nárazníky sú bez bodiek??

-strašné prehrešky v ergonómii ovládania, napr pri radení rýchlostí sa stáva, že pri zaradení 3-ky človek zmačkne tlačítka na klimatizácii

-absolútne tragické skúsenosti s importérom Fordu v SR a autorizovanými servismi. Odporúčam prelúskať slovenské Ford fórum a aktuálnu kauzu, kde SK importér žaluje prevádzkovateľov fóra za poškodzovanie vraj dobrého mena (ako keby nejaké niekedy mal)

Auto je staré 2,5 roka, má najazdených 47tisíc km, bolo kúpené ako nové za nejakých 26tisíc eur. Nikdy viac!

To auto je približne na takej technickej úrovni, ako bude resp je OIII - proste navonok huj, a pod povrchom fuj. Až keď to začneš rozoberať, nestíhaš sa diviť, kde všade sa šetrilo...

Nový Sportage je na tom rozhodne lepšie, síce s ním mám absolvovanú len takú dlhšiu skúšobnú jazdu, ale Kuga mu nesiaha ani po členky.

P.S.

Ovládal som sa, aby som nepoužil žiadne sprosté slovo, Kuga si ich zaslúži viac, než dosť!!!

 

Dosť OT, vráťme sa k OIII!

Odkaz ke komentáři

Igor, cital som to na fordclube. Sam ale dobre vies, co robi importer (VW, Skoda, Seat, Audi) ak niekomu da zamestnanec v servise historiu VIN a pride sa na to (watermark). Takze ani VW Group nie je zasa o nic lepsie vo vztahu voci potencionalnemu zakaznikovi. Nemusime sa preto tvarit, ze u VW Group s tym nemaju problem. Pokial by sa tu rozbehla vwpolicia.sk a menovanie kvality niektorych servisov, reakcia by bola zrejme rovnaka.

 

Je to presne tak ako to bolo napisane v diskusii, automobilky nechcu davat historiu lebo je super mat tu dovezene stovky vrakov zo zahranicia...a to sa ich veru denne kolko dovezie do nasich bazarov.

 

Zatial co som sa stretol, tak Mercedes je voci VIN historii dost pozitivne orientovany voci zakaznikovi. Podla ich technika, ktory mi preveroval pri kupe jazdeneho mercedesu VIN je to kvoli tomu, aby im meno neposkodzovali "super" dovozy od dochodcov s "poctivymi" serv. knizkami.

 

Tuto diskusiu by sme ale mohli rozvijat v inej teme a toto venovat iba O3.

 

Odporucam: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012100704 .

Odkaz ke komentáři

No nemyslím si, že takové období tu někdy bylo, aby škodovka dostávala jako první techniku koncernu.

 

I první Superb coby stará platforma dostal bixenony před Passatem. První Fabia přišla na trh s novou platformou dva roky před Polem. Volitelná výbava včetně xenonů a dalších prvků dnes nedostupných. První novodobá generace Octavie přišla také rok před Golfem, snad s výjimkou šestiválce měla skoro totožné možnosti výbavy.

 

S druhou generací Octavie se už čekalo na představení Golfu, nové prvky přidávané do Golfu v průběhu výroby už prakticky nedostávala. Roomster a Fabia nedostaly ani mírně upravený rozchod, což je jeden z mála rozdílů mezi PQ24 (PQ25 kurz) a PQ25. Superb už jezdí na podvozku Octavie 4x4 a ne Passatu. Vzhled interieru Yetiho je asi subjektivní záležitostí, materiály ale daleko za OII, Golfem nebo Tiguanem.

 

Neříkám, jestli je pozicování Škody dobře nebo špatně. Promo období ale už skončilo.

Odkaz ke komentáři

Mňa by vcelku zaujímalo, čo v tých mulách testujú... Bojler ale správne podotkol, že zmena resp zlom prišiel s Yetim. Síce to nebolo tak markatné, ako u CG, R a teraz OIII, ale proste bolo poznať, že aj keď sa to auto na to hrá, tak zďaleka nie je na úrovni OII.

 

Niki: Myslím, že skladanie výbavy podľa požiadavky má význam. Stačí sa pozrieť aj na ten Ford na ich normálny cenník a nie akciové modely - tam sú tiež tie ceny úplne inde a príplatky sú šialené. Logicky je ale pre automobilku výhodnejšie sekať presné výbavy na sklad a predávať zo skladu, ako čakať siahodlhé týždne či mesiace a na vyrobenie konkrétne nakonfigurovaného auta.

Ešte naposledy ku Kuge - nerovnosti tlmí OK, ale stopu nedrží vôbec. Rovnaký problém bol aj s predvádzačkou a takisto aj autom, čo sme mali pred kúpou požíčané na víkend. Vtedy argumentovali tým, že to bolo nevhodnými zimnými gumami. Kvalitné materiály som ja nikde nevidel, plasty sú tvrdé, "kožený" volant je rovnakej "kvality", ako ten v CG, látka na sedadlách niečo ako montérkovina v FII Classic. Áno, tónované sklá sú sériovo, ale projektory nie sú ani za príplatok - jedine xenóny. Pre naozaj relevantné info o Fordoch a hlavne Kuge odporúčam UK Ford fórum, tam sa človek dozvie naozaj zaujímavé veci a hlavne pravdivé skúsenosti a nie len samú chválu ľudí po pár dňoch vlastnenia!

 

cj: Zaujímalo by ma, odkiaľ tie oficiálne obrázky chodia. Na media serveri ani na portáli dokopy nič nie je, resp okrem tých starých už známych nepribudlo nič.

Odkaz ke komentáři

Zrovna včera som sa bavil s kamarátom a zhodli sme sa, že z OIII vôbec nie sme paf. Keď prišla OII, povedal som si, že to auto proste musím mať a vedel som, že to auto proste raz budem mať! Teraz, keď prišla OIII, tak ten pocit zatiaľ nemám :blink: Som rád, že aktuálne nemusím riešiť kúpu auta, pretože asi by som naozaj skončil niekde u konkurencie :wallbash: Škoda vždy ponúkala niečo viac, ale aktuálne sa vďaka R a OIII zaradila niekam k šedému priemeru - proste je to už len auto, približovadlo na presun z bodu A do bodu B.

 

Mohol by si prosim nejak konkretnejsie rozpisat tuto myslienku... povedzme, ze sa do buducna rozhodujem medzi G7 a O3 ;)

 

BTW: mam pocit, ze mediaportal je uz nejaky umrtveny, alebo maximalne sluzi Indom a Cinanom - teraz je to ako pise Dix na media.skoda...

Odkaz ke komentáři

Teď nevím jakou Kugu hodnotíš, ale myslím, že ne úplně tu novou,

takže ano interiér a řazení je ok, ale VW koncern je lepší v tom interiéru, palubka Kugy je pěkná a z dobrých trvanlivých materiálů, ale pokud se podívám na plasty sedaček a různých detailů v zákoutí (které ovšem nejsou vidět na první pohled), tak tam je vw o dost lepší, ikdyž u mého G6 to už neplatí, tam šli i v těchto detailech dolů, nevím jak G7, tu jsem ještě detailně nestudoval. Naproti tomu provedení dveří u Kugy je zase daleko hezčí než plastové madlo na dveřích OII ....

Jízdní vlastnosti? Mám C-maxe a jeho podvozek je lépe naladěn než podvozek G6, není to taková uskákaná koza jako Golf a drobné příčné nerovnosti filtruje podstatně lépe, v zatáčkách se chovají obě auta stejně pevně.

Hodnotím podle mého C-maxe, který má palubku shodnou s Kugou, podvozek nevím, ale tuším že taky v případě dvoukolky.

Co je ale na Fordech (nebo spíš bylo?) horší, to je zpracování různých zakrytých míst, která nejsou vidět, tam byla například vždycky škodovka lepší a to už od Fábie, bohužel připohledu zespodu na můj Golf 6 se situace vyrovnala, VW už není co bývalo,

konkrétně třeba nástřik spodku tou vrapatou sračkou, OII i F po celé ploše spodku, C-max pouze částečně, u Fordu dříve začnou reznout prvky náprav - plechová ramena atd..., což u OII i F není vidět vůbec, jenže na oplátku u mého G6 reznou už po roce,

Asi si nevybereme, ale pravda je, že Ford umí lepší cenovku u vybavenějších aut a u určitých modelů, třeba Fiesta byla drahá jako prase proti Fábii, když jsem sháněl auto pro tátu.

Odkaz ke komentáři

"Nová octavia naučí dealery také novou strukturu ceníku, ve které budou hrát významnou roli takzvané pakety příplatkové výbavy."

 

Su zvědavý, jestli se vyplatí seskládat si z nižšího stupně požadovanou výbavu. Tak to často dopadalo u současné Octavie Elegance, která byla v rámci ECZ zlevněná výrazně míň než Ambition a ještě byla nedostupná u některých motorizací.

 

O cenové úrovni vypovídá něco Superb Active Drive Plus - po rozšíření výbavy od 549 900Kč už i včetně xenonů a dalších věcí..

Odkaz ke komentáři

"Nová octavia naučí dealery také novou strukturu ceníku, ve které budou hrát významnou roli takzvané pakety příplatkové výbavy."

 

Su zvědavý, jestli se vyplatí seskládat si z nižšího stupně požadovanou výbavu. Tak to často dopadalo u současné Octavie Elegance, která byla v rámci ECZ zlevněná výrazně míň než Ambition a ještě byla nedostupná u některých motorizací.

 

O cenové úrovni vypovídá něco Superb Active Drive Plus - po rozšíření výbavy od 549 900Kč už i včetně xenonů a dalších věcí..

taky ten SII drive s pakety plus má velmi přijatelné ceny, narozdíl od Rapida. A platí, že SII active drive plus je vybavenější než Rapid elegance extraplus.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...