Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Hagis> Obecně fungují jakékoli svíčky pro daný automobil. Ale někdo doporučuje kvůli větší jiskře typy pro LPG. Já jezdím už dost let s Bosch Platin.

 

andour> Také nevím jestli je to ethanolem, ale spíš bych sázel na "kvalitu" StarLine. Já mám originál čerpadlo, které zvládá ethanol už téměř čtyři roky.

Odkaz ke komentáři

Nedivil bych se, kdyby to způsobil E85. Už jsem četl o dost problémech s čerpadlem a E85. U novějších aut už je na to stavěné, ale u O1 ne. Viz třeba citace níže. Hlavně bych raději ze začátku ježdění na to častěji měnil olej a palivový filtr.

 

 

Doslova nebezpečnou nevýhodou je, že na rozdíl od ropných látek je líh elektricky vodivý, což může mít tragický vliv na palivové čerpadlo, které na to nebylo konstruováno.

 

Odkaz ke komentáři

To jsou zase řeči nějakého teoretika. Moje praxe s Octavií 1 je taková, že jsem palivové čerpadlo měnil za nové originální hned na počátku ježdění na ethanol a teď s ním mám najeto 150.000 km, z toho asi 135.000 na čistou E85.

 

Když čerpadlo odešlo, zkusil bych ho reklamovat, měla by na to být 2 roky záruka. A jinak bych šel do originálního. Je klidně možné, že ten StarLine je nějak šizený, že mu něco ve na ethanolu vadí, ale stejně tak mohlo to nekvalitní čerpadlo odejít i při tankování benzínu.

Odkaz ke komentáři

S E85 praxi mám taky a nejen já u mě v okolí, jednu dobu jsem se o to celkem dost zajímal. Já proti E85 nic nemám, jen je dobré vědět, co všechno to palivo dělá atp. A že to může způsobovat problémy. Osobně bych si krabičku za 4000Kč nekoupil(tím si taky můžeš zadělat na problémy), spíš bych zvažoval kompletní přestavbu čistě jen na E85, ale to stojí asi tak 5x více. Na druhou stranu to ale má více výhod, protože to zvýší výkon motoru, se zimními starty nejsou problémy, může to i snížit spotřebu a hlavně je to nalazené čistě na ten E85.

Odkaz ke komentáři

Problémy, co vím, způsobuje ethanol akorát lidem bez přídavné jednotky. Jestli máš informace o tom, že někdo při dlouhodobém tankování přišel k velké úhoně, rád se přiučím. Také bych si krabičku za 4.000 nekoupil, nevrtám se v motorech, dal jsem přednost odborné montáži za vyšší cenu, ale vyplatilo se to. Palivo mám zapsané i v techničáku. Tebou preferovaná přestavba ztrácí kouzlo ve své ceně, a pak už je dle mě lepší jít do plynu. A nejsem si jist, jestli auto naladěné na E85 dokáže pak ještě jezdit na klasický benzín. Pokud ne, ztratí další výhodu.

Odkaz ke komentáři

Ano ,auto naladěné na E85 už nebude moct jezdit na benzin. Ale s plynem to nelze srovnávat, protože auto provozované jen na E85 má pak vyšší výkon a spotřeba může být i menší. Možná to ztrácí kouzlo, ale raději ať to kouzlo ztratí, než na tom oddělat motor. Krabičku za 4000Kč, i třeba za 8000Kč s montáží, bych si do auta nedal. To auto neví, že tam je E85. Ten E85 má jiné vlastnosti než benzin a je otázka času, než se něco podělá. Výsledkem třeba mohou být podpálené ventily, zničené svíčky, propálené písty nebo zničený blok a hlava.

 

Ale ať si tam každý dává, co chce. Smysl má E85 jen tehdy, když to bude naladěné pouze na E85.

Odkaz ke komentáři

Do Octavie jsem ho nedával. Do předchozího auta nějakou dobu ano, cca 3000km. Pak jsem zvažoval tu kompletní přestavbu, ale auto mi nabourali a momentálně mám důležitější výdaje do auta. A nevycházím z teoretizování, ale ze zkušeností. Ta levná krabička způsobuje chudou směs, jednotka opravdu neví, že tam je palivo s jinými vlastnostmi. Netvrdím, že to odejde za 5000km. Třeba to na to najede 100 000km, záleží na motoru.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak to už jezdím přes 46.000 odešlým motorem. A nejsem sám, kdo má najeto na ethanol bez nějakých razantních úprav přes 100.000. Zajímalo by mě jestli vůbec někomu odešel někdy motor při tankování ethanolu. Můj odhad je, že jestli vůbec motor odešel dříve, než auto přestalo jezdit z jiných důvodů, měl najeto tolik, že se nedalo jasně říci, že za to mohl ethanol.

 

Náklady na kompletní přestavbu na ethanol by byly tak vysoké, že se nemůže vyplatit. A jediný efekt by byl, že by se zvýšil výkon. Umím si představit, že je tohle řešení možné tak maximálně pro závodní auta, pokud to homologace umožňuje. Pro běžné lidi se to nevyplatí. Na zvýšení výkonu existují levnější cesty, nebo koupě auta s vyšším výkonem. Já měl výkonu celkem dost i před úpravou na ethanol.

 

Takže když už nevěřit amatérským přestavbám pomocí dodatečných krabiček, raději bych volil koupi flexifuel auta. Tedy auta upravené na spalování ethanolu od výrobce a zároveň umožňující jízdu i na benzín.

 

 

Odkaz ke komentáři

S tím flexifuelem souhlasím, tam už je to o něčem jiném. Tak náklady na komplet přestavbu E85 stojí cca jako LPG, jen s tím rozdílem, že u E85 bude návratnost podstatně delší kvůli ceně. Zase na druhou stranu nemusíš řešit revizi nádrže atp. Každopádně chápu, že pro běžného uživatele je lepší volbou LPG.

 

Já Ti to neberu, že s tím máš najeto tolik km. Jen by bylo dobré znát vlastnosti toho paliva. Známý u 1.8T oddělal na E85 motor, ale mám pocit, že u něj to bylo tím, že nevyměnil palivový filtr(teď si nejsem jistý a dlouho jsem s ním nemluvil). Samozřejmě Ti to přeju, ať na tom najedeš stovky tisíc km. Jen jsem chtěl přispět svojí troškou.

 

PS: Ještě k této větě:

 

Zajímalo by mě jestli vůbec někomu odešel někdy motor při tankování ethanolu.

Tady na fóru asi ne, i když někdo tu už na E85 přestal jezdit, že s tím měl problémy, pokud se nepletu. Jinak na internetu určitě něco najdeš. Asi taky záleží na celkovém stavu motoru a holt některé motory budou na tohle citlivější.

Odkaz ke komentáři

Zdravím,

 

rád bych se taky podělil o zkušenosti z jízdou na E85.

Vlastním čistokrevné RSko (AUQ) rok a prakticky hned jsem jej nechal předělat na ethanol. Volil jsem přestavbu přídavnou krabičkou od známého, který se tím zabývá. Samozřejmě něž jsem tak učinil, prolezl jsem x diskuzí a byl připraven i na nejhorší..

Na čisté E85 jsem najezdil cca 12 tis km. Spotřeba město cca 11-12 l, delší trasy 10 l normální jízdou. Paradoxně jsem teď přezul na zimní 16" a pozoruji že spotřeba šla rapidně dolů. Důvodem jsou užší pneu, předchozí jsem měl 235/45 17". Spotřebu s benzínem nedokážu osobně porovnat, neboť na benzín jsem najezdil opravdu min. Každopádně auto lépe zabírá od spodních otáček a celkově je živější. Žádný mechanický problém jsem doposavad nezaznamenal, studené starty jsou v pohodě, max. nastartuji na podruhé. Palivový filtr jsem vyměnil asi po 1500 km a čerpadlo funguje bez problému. Přestavba stála 6400 kč vč. DPH se zápisem do TP-nemusím platit silniční daň, vozidlo mám v podnikání.

Odkaz ke komentáři

To spíše v tématu u motoru 1.6, kde se ethanol řeší dlouhá léta. Umím si představit nárůst spotřeby, pokud někdo jezdí v létě na stejné (možná i o 1 cm odlišné) šířce, nejen kvůli vlivu pneumatik, dezénu. Ale zase zimní směs má více benzínu, který přispívá ke snížení spotřeby.

 

A co ta jednotka umožňuje? Jen jezdíš a ona si sama reguluje množství paliva, které dodává, v závislosti na okolní teplotě? Nebo má nějaká dva režimy na léto a zimu? Umožňuje nějaké nastavování?

Odkaz ke komentáři

To je jednotka,kterou montuje fa.

 

http://www.motorexpert.cz

 

Má vlastnosti podobné jednotce od flexcaru.Jednotka se musí nastavit dle portřeby auta a pak několikrát doseřídit.Je to nejak takto:

 

Rozkliklněte si obrázky ze stránky-

 

http://www.flexcar.cz/konverzni-kit-e85-flexcar-professional-3-4v

 

Plně automatická určitě není a využívá klasicky regulaci od lambdy.Teplotní čidlo má.Vypínač ethanolu taktéž.Mám reference od kolegů v práci co na to tři jezdí.Jednotku chválí.

Odkaz ke komentáři

Jednotka si sama reguluje množství paliva v závislosti na teplotě. Nastavení lze provádět pomocí připojení PC, možnosti nastavení je X. Přístup do jednotky nemám a za celý rok používání na E85 jsem ani nepotřeboval zasahovat do nastavení. Vím že po nainstalování a nastavení jednotky bylo auto připojeno na emise a hodnoty byly v pořádku. Pakli že chci jet na benzín, pouze jednotku vypnu pomocí přepínače. V průběhu používání jsem na benzín jel pouze jednou a rozdíl jsem poznal :-)

Odkaz ke komentáři

Statistiky pravidelně dávám na téma 1.6, aktuálně mám po víc jak 133.000 km spotřebu 10,11. Když vezmu jednotlivé fiskální roky, tak se pohybuje od 9,51 po 10,42. Letos mám zatím necelých 11 litrů, což ovlivnila dovolená s boxem a také hodně ke spotřebě nešetrné pneumatiky ContiSport5.

 

Na benzín jsem měl před úpravou najeto asi 80 a průměrnou spotřebu 8,5, což celkem odpovídá údajům Škodovky.

 

Mně už to ani tolik nepřijde. Ale na počátku ježdění na ethanol jsem to vnímal dost.

Odkaz ke komentáři

Myslím si, že to je jedno, pořád tam leješ něco, na co to auto nebylo z výroby stavěné :D Takže bych E85 ani LPG moc neřešil, je to vcelku jedno. A nevím, co na tom je dávat do RS LPG. RS je prostě jen Octavie s výkonnější 1.8T, lehce sportovněji laděná(i když podle mě má ke sportovnímu autu ze všech Octavií RS nejblíže). I tak mi nepřijde špatné mít i sportovní auto na LPG. Troufnu si říct, že spousta lidí, co má ve výkonných autech LPG má peníze i na provoz na benzin. Ale proč dávat za provoz tolik, když je i levnější varianta? :)

 

Mimochodem, za kolik se u vás pohybuje E85?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...