Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Já mám jednotku od firmy Astes (výrobce maďarská firma), ta má spolupracující servisy i v Praze - http://astes.cz/prestavby-na-e85

 

Patří mezi ty dražší, ale protože se dá jednotka snadno programovat přes počítač, není problém si nastavení upravovat třeba i sám na míru svého vozu. Se starty v zimě není problém. A jestli správně koukám, tak se ta jejich jednotka dá už zapsat do techničáku.

 

Mám na ni najeto přes 100.000 a nelituji toho. Vím, že někteří používají levnější jednotky, nebo si to montují sami, ale u většiny jsou nějaké problémy. Jako třeba horší starty v zimě, nutnost přidávat trochu naturalu, menší možnosti nastavení. Takže nelituji, že jsem zaplatil o pár tisíc navíc. Za tu dobu se mi to několikanásobně zaplatilo.

 

Díky pane. posílal jsem tam poptávku a odpověděli mi seriozně a navíc mi poslali číslo na pána, který má stejný auto, at mu zavolám a zeptám se na jeho zkušenosti. pán si to jen vychvaloval a říkal, že absolutně žádné problémy. takže ted už jen počkám na peníze a půjdu do toho asi. vypadají a asi jsou solidní firma :)

 

díky moc za tip

Hagi

Odkaz ke komentáři

Tak už taky jezdím POD VLIVEM ETHANOLU E85 lol.gif

včera jsem byl na montáži, trvala cca 3h i s projetím atd. zatím ujeto necelých 100km, ale nepocituju rozdíl. možná je to živější, žere to tak asi stejně ale co je hlavní, plná nádrž byla za 1200,- KČ laugh.gif což je pecka...

 

kdybyste o tom uvažovali, mohu vřele doporučit. pro více info mi klidně volejte, nebo pište. poradím a případně i zařídím montáž u profíků palec.gif

George, 721 11 33 55, george.sarichev@gmail.com

Odkaz ke komentáři

Tak jsem tu zase a zítra budu mít vyměněné palivové čerpadlo.:-) Sice nevím, jestli je to tím, ale je to to poslední, co mě napadá. Jednalo se o to, že po rozsvícení hladového oka motor začal vynechávat. Třeba jsem jel po dálnici 120km/h a najednou nic, jakoby došel benzín. Asi po 10sek. najednou škub a auto jelo normálně. Ta prodleva se začala stupňovat. Do hladového oka to jezdí bez problémů. Našel jsem to i ve vlákně na fóru, kde nejezdí na E85, takže si myslím, že to nebude mít nějakou spojitost, ale může. Takže uvidíme po výměně pal. filtru a čerpadla co a jak...Dám vědět...Zdar alkoholikům! :-) ps.: Nejhorší, když přijedeš do servisu a řekneš, že jezdíš na E85. Každý mechanik dá oči v sloup, protože to absolutně neznají...zdar! Mimochodem, na PP koukat nemůžeš, on kecá!!!! Spotřebu zjistíš pouze plná-plná.;-) Od přechodu na E85 mám na PP už jen hodiny :-D

Odkaz ke komentáři

andour> Už si nepamatuji, jestli se to stává jen mně, nebo i dalším, ale to, co popisuješ, se mi děje relativně pravidelně, když dojíždím na rezervu. Tedy když jedu do kopce. V nádrži by mělo být ještě pár litrů, najednou vypne tempomat, auto nejede, ať šlapu na plyn nebo. A jak píšeš, po chvíli vystřelí a zase pohoda, do stejného kopce vyjedu už normálně. Jak kdyby se čekalo, než se tam někde otevře klapka s nějakou rezervou paliva :-). Než jsem měnil čerpadlo, tak se to chovalo podobně, jen s tím rozdílem, že mi to dělalo i s dostatkem paliva.

 

A chvíle, kdy mi to ještě cuká, jsou v momentech, kdy jedu ze spotřebou podle počítače okolo 3 litrů na tempomat. To také motor neví, jestli má přidat palivo nebo úplně ubrat. Tam je někde ta hranice, a tak to také občas lehce cuká.

Odkaz ke komentáři

Prazdroj> Tak mám po výměně filtru a čerpadla. Jízda asi 25km na rezervu a bez problémů. Uvidíme dál...Čerpadlo se mi ale zdá, že vrčí víc, než je zdrávo. Možná bude ještě jedna reklamace. Pojezdím týden a uvidím...Vím, že Starline asi nic moc, ale přeci nedám za origo čerpadlo kolem 5t! Furt se mi vyplatí tam dát 2x za 2t, ještě když všude píšou, že palivové čerpadla vlivem E85 odchází dřív! :-)

Odkaz ke komentáři

Negativního se o ethanolu napsalo spousty, často i od odborníků, a spousta z toho byly jen bájné představy, špatné teorie a věštění z koule. Jen praxe ukáže, jak je to ve skutečnosti. Já to před lety risknul a patřím mezi ty, co tyto teorie v praxi vyvrací. Uvidím, co bude dále, ale zatím těsnění funguje, motor nezarezl, hadičky jsou v pořádku. A podobné je to i s těmi čerpadly. Spousta lidí jezdí jen na ethanol a má původní čerpadlo. A dokonce to platí, i když zatím jen výjimečně, pro motory 1.8T. Takže je klidně možné, že ti to čerpadlo vydrží spoustu let tankování E85. A pokud odejde dříve než za 100.000 km, nebude to chyba ethanolu.

Odkaz ke komentáři

Tak vás tady zdravím. :) Pustil jsem se taky. Nejezdím pomalu.do tankovani e85. Ale redim to benzínem. První nádrž, cca 12l naturalu v nádrži (rezerva) jsem natankoval 20l e85 a dolil to 22l naturalu. Auto jelo neskutečně lépe. Vážně takový nárůst výkonu jsem nečekal. Teď, po druhém tankovan (v nádrži zbytek mixu) a doliti 22 a 22l mi přijde, že auto nejede tolik. Dám sem další info,zkusím poměr nějak vyladit. Jinak spotřeba stejná. Podle pp 10l. Podle počtu asi 9,2l. :D:D:D nejezdím pomalu. :D jinak, 1,8t Rs + chip.

Odkaz ke komentáři

Tak dneska ráno se mi vyskytla potíž. Auto nastsrtovalo, ale ihned chciplo. Jakoby se nenacetl imobilizér. Druhý pokus bez problemu,ale popojel jsem 7m, zakolisaly otáčky a auto chciplo. Tak jsem nastartoval po třetí a auto fungovalo už normálně. Podotýkám že se mi nehlásí dveře řidiče, takže čerpadlo spina až po otočení kličku. Takže to mohlo taky přispět. Jinak měl jsem asi 1/4 nádrže a venku bylo cca 6 stupňů. Nevím, jestli to má přímou souvislost s e85+natural 95 v nádrži a nebo mělo auto jen ,,blbou náladu po ránu" :D:D

Odkaz ke komentáři

S mícháním nemám zkušenost, ale obecně při startování s ethanolem je potřeba větší množství paliva. To je jedna z funkcí těch přídavných jednotek. Právě podobně vznikají fámy, že při tankování ethanolu auto nestartuje. Ale týká se to právě lidí se špatnou, špatně nastavenou a nejčastěji s žádnou jednotkou. Jestli chceš dál míchat, budeš muset u svého motoru snížit poměr ethanolu.

Odkaz ke komentáři

Prazdroj: Ano, jsem si toho vědom, že bez úpravy a nebo přidání jednotky, která vyřešila ty starty, budu mít problém. Ale já řeším poměr, který bude fungovat bez jakýchkoli úprav. Když vemu v potaz, že pro o1 rs je předepsaný natural 98 a nebo natural 95 mělo by jít najít poměr, při kterém auto bude fungovat zcela normálně.

 

 

Jinak, teď jsem tankoval. V nádrži bylo opet cca 12l paliva, přibližně 1:1 naturalu 95 a e85. Natakoval jsem 16l e85 a cca 26l naturalu. Spotřeba dle pp 10,2l. Podle počtu, na 42l jsem najel 470km vychází spotřeba 8,9l/100km. Auto jede zcela normálně, pocitově se žádný nárůst nebo snížení výkonu nekoná a auto startuje bez problémů. Jinak, dnes jsem odstranil jeden problém. Měl jsem poměrně hodně, z neznámého důvodu, povolenou druhou lambda sondu. Nevím, jak velký to mohlo mít vliv. No uvidíme, co se bude dít až budu dojíždět nádrž. Dam zase vědět. :)

Odkaz ke komentáři

Tak jsem dneska dojel na rezervu. Jinak, ráno 2°C a start byl bez zaváhání. Spotřeba dle PP 10,8l/100km, dle počtů 9,8l/100km. Styl jízdy byl svižnější než jindy, takže vše tak nějak úměrné jako vždycky. No a tankoval jsem. Mám 18,02l E85 a pak jsem tam nalil 27,77l naturalu! Tankoval jsem u jiný pumpy, než normálně a v nádrži bylo cca jako vždycky (na rezervu najeto asi 5km). Ale natankoval jsem skoro 46l místo 43-44 jako vždycky. Litr mě vyšel na 31,86kč. Což je pro mě super, dostavat se na 3kč/km. :D No ale 1kč/km jako na simsonu to neni no. :lol: :lol: :lol:

Odkaz ke komentáři

Zajímavé je, jak si s tou směskou neumí počítač moc poradit. To je snad poprvé, kdy palubní počítač ukazuje vyšší spotřebu, než je skutečná.

 

Jinak, jak cena benzínu klesá, tak ta tvá výsledná cena není až tak uchvacující, když u TO se dá aktuálně sehnat N95 za 32,9. Tedy pokud ten mix není výsledkem E85 a N98/100/102.

Odkaz ke komentáři

Zajímavé je, jak si s tou směskou neumí počítač moc poradit. To je snad poprvé, kdy palubní počítač ukazuje vyšší spotřebu, než je skutečná.

 

Jinak, jak cena benzínu klesá, tak ta tvá výsledná cena není až tak uchvacující, když u TO se dá aktuálně sehnat N95 za 32,9. Tedy pokud ten mix není výsledkem E85 a N98/100/102.

 

Mixuju s 95. :) 32,9kč/l? Já se pohybuji kolem čerpaček, kde je N95 tak 35-36kč. Mně ukazuje PP víc furt. Ještě ho budu muset otestovat na čistým benzínu. Popřípadě, dá se to kalibrovat nějako? :)

Odkaz ke komentáři

Nějaké kalibrování by se mi také líbilo. Nevím, jestli se dá v řídicí jednotce něco změnit, nějaký koeficient, aby to ukazovalo podle představ. Mně to ukazovalo cca o 10% méně než byla skutečná hodnota na benzín. U E85 je to cca 20%. Ale už jsem si na to za ty roky zvykl. Dělá to většina aut, ale ještě jsem se nesetkal s autem, které by to mělo obráceně, tedy ukazovalo větší spotřebu na počítač než je reálná.

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Já mám štěstí, že tam, kde pravidelně jezdím, stojí 24,9 - 25,9 Kč. 28 je celkem dost, ale někde ho prodávají i za 29,4 vydřiduši. Pokud ho nemáš v okolí dostupný, tak se ti to samozřejmě nevyplatí.

 

7,2 litru máš kdy? Mimo město? Průměrnou za x let? Údaje bereš z počítače nebo skutečnou podle tankování?

 

Do přestavby na ethanol jsem měl skutečnou dlouholetou průměrnou spotřebu 8,5 litru. Od té doby mám 10,44. Dělá to asi 50 haléřů úsporu na 1 km, když beru v úvahu N98-102, které jsem tankoval.

 

Při krátké jízdě po městě se auto v mrazech okolo -20 neohřálo, ale při běžné delší cestě i bez vytáčení a agresivní jízdy se motor normálně zahřál. Tím spíš, když jsou teploty nad nulou. Z delšího kopce mi teplota někdy klesne pod 90, ale to se mi dělo i při cestě na natural. Na rovince se to pak zase vrátí.

 

Ahoj Prazdroj, všiml jsem si že o ethanolu hodně přispíváš. Znáš tento článek? http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496 A jaký na něho máš názor?

Já jsem začal experimentovat s ethanolem s 1,6 74 kW ale než jsem se dobral nějakých výsledků tak mi auto selhalo ale o tom jsem psal jinde. A úspora 50 hal na km při investici na přestavbu zhruba 7500,- se mi zdá malá.

 

Odkaz ke komentáři

Tak už taky jezdím POD VLIVEM ETHANOLU E85 :lol:

včera jsem byl na montáži, trvala cca 3h i s projetím atd. zatím ujeto necelých 100km, ale nepocituju rozdíl. možná je to živější, žere to tak asi stejně ale co je hlavní, plná nádrž byla za 1200,- KČ laugh.gif což je pecka...

 

kdybyste o tom uvažovali, mohu vřele doporučit. pro více info mi klidně volejte, nebo pište. poradím a případně i zařídím montáž u profíků :palec:

George, 721 11 33 55, george.sarichev@gmail.com

 

Ahoj, jak ti to jezdí na ethanol můžeš to shrnout po skoro roce?

Odkaz ke komentáři

Tyran.cz: hele. Kdyz to shrnu tak jezdim stejne jako na benzin jen s tim rozdilem ze tankuji za 25kc litr. Jinak auto je zive a jde hezky za plynem. Jsem spokojeny hodne. Urcite doporucuji. Kdyby byl zajem mohu to u toho pana jak jsem byl ja domluvit. Mej se

 

Tak tě beru za slovo a určitě bych to jel k němu aspoň zkonzultovat. O kousek výš jsem dával pro Prazdroj do dotazu odkaz na článek o Ethanolu který mě svého času úplně odradil od experimentování s Ethanolem takže důvěru asi budu získávat až podle reálných poznatků. Auto jsem si hned oblíbil skvělý motor a tak bych ho nechtěl odrovnat. Jak se často Ethanolu příčítá. A tu spotřebu 11,2 to musíš tomu autu řádně nakládat. Můžeš rozepsat jaké trasy jezdíš? Takovou mám při popojíždění po městě. Já jedu v noci z domu po 20 Km najedu na dálnici kde se to dá jedu 150 sjedu z dálnice a zase to mám asi 30 km plynule okresky . A mám podle poč????? 7,2-7,7. Dlouhodobá 7,7 podle poč.!!! reál nevím ale někdy změřím.

 

Odkaz ke komentáři

Tyran.CZ>

Ahoj, znám ten článek, je už celkem starý a už několikrát se objevil v sousedním vlákně u motoru 1.6. Tam jsem se k tomu i vyjadřoval. Toho páná neznám, nemám ani jeho teoretické znalosti, nevím, kdo ho platí nebo kdo mu ublížíl, že má potřebu psát takovéhle romány. Já jen vím, že jsem od přestavby najel 132.000 kilometrů, z toho necelých 119.000 čistě na ethanol. Auto drží, jezdí, šetří a víc mě nezajímá.

 

Mně vychází úspora na 80 haléřů. Ale jestli chceš větší, pořiď si LPG nebo teď moderní CNG.

Boash> Už jsi pokročil nějak s tou výměnou vstřikovačů včetně úpravy na E85? Celkem by mě zajímalo srovnání přestavby na E85 před a po výměně vstřikovačů. Jestli se to nějak projevilo.

 

Hagis> Když píšeš, jak je auto živé, nezkoušel jsi v Německu jet delší dobu na maximu, přes 200 km/h, co auto dovolí?

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...