Přejít na obsah

Olej


Doporučené příspěvky

Ďakujem ti za rýchlu odpoveď. Interval dodržiavam, tých 15k km. Vačšina je i tak jazda na dialnici (tak 70%cca). Ďakujem aj za varovanie ohľadom fake olejov. Ja sa cítim stále nováčikom a veľa sa učím, no len z internetu je to ťažko, najlpešie ak by bol niekto pri mne. Ohľadom postupu, je vporiadku to robiť napríklad podľa https://www.youtube.com/watch?v=qkGOA49wruk ?

Opýtal by som sa na pár detailov, ak by si mi alebo aj hocikto iný poradili prosím.

1; olejový filter meniť pred vypúšťaním oleja alebo po ? (väčšinou som sa stretol s tým, že pred)

2; niekde písali, doliať menej (o pol litra,liter), naštartovať na 10 min, nechať usadnúť olej, skontrolovať hladinu a doliať. Mne sa nezdá rozumné nechať bežať motor s menším množstvol oleja, než je predpísané.

3; Ja viem tak, že stav oleja sa kontroluje pomocou tej tyče pri studenom nepoužitom motore, pretože počas prevádzky ten olej prúdi, takže tá hladina sa nedá stanoviť. Takže budem liať, a priebežne kontrolovať tou tyčou ? Ak dám veľa, tak spustím opäť šróbom dole ? Mimochodom tak ako to je na tom videu, teda úplne na doraz ju zastrčiť ?

4; ako dlho nechať stiecť ten olej ? Pretože niekde niektorí hovoria aj pol dňa :D. Dokonca niektorí písali, prepláchnuť s novým olejom, vypustiť a až potom tam na druhý krát naliať ten ktorý chceme v motore nechať (internety...)

5; Niečo iné ? Na čo si dať pozor, prípadne zmeniť v postupe ?

Ďakujem za ochotu poradiť

Odkaz ke komentáři

Nejsem mechanik, tak ti odpovím z pohledu bězného člověka. 

1) Zde bych se držel léty ověřeného postupu, že lehnu pod auto, sundám šroub, nechám vytékat a mezi tím si hraju s filtrem

2)Nezdá se mi, někdě minimálně v DP je napsáno kolik toho oleje tam má přijít, pokud tam má přijít 4,8L tak naleju 4,8L a neřeším, pak jen cvičně kouknu na měrku a jede se dál. 

3) Zastrčit vždy nadoraz a zde platí to co jsem psal v bodě 2, naleju kolik tam nalejt mám, pokud jsem to z auta nevypouštěl kolama hore, tak ten olej vytekl..

4) kafe a cigáro případně nějaký brunch, je to auto a ne Boeing

5) Vyměnit výpouštěcí šroub !

většinou měním i vzduchový filtr, na těsnění olejového filtru natřít film oleje, jo a některý motory maj ten olejovej filtr tak kreténsky že potřebuješ tatru Vapexu.

Nedělal bych z toho úplnou kovbojku:D

EDIT: V DP jsem našel, že pro CFHC přijde 4,3 litru oleje. V postupu je to psaáno stejně jako bod1 tudíž nechat vytéci olej a pak si hrát s filtrem

Upraveno uživatelem header009
Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Asi mám dlouhé vedení, 

Pro CFHC s DPF je předepsán olej se specifikací VW 507  4,3 L, nikde nic o specifikaci VW 504 není psáno,

může mi to někdo vysvětlit proč se většinou uvádí VW 504/507 ?

LL DPF CFHC.png

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

Protože norma 504.00 je benzínová norma (norma pro benzinové motory), a tento olej plní zároveň naftovou (norma pro naftové motory) 507.00 a i benzínovou 504.00. není špatný sledovat a zvolit správnou výkonnostní třídu ACEA kdy bude pro diesel lepší volbou ACEA C3 a pro benzín ACEA A3/B4.


Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...