Přejít na obsah

Konektro sahary klimy


lunoš

Doporučené příspěvky

Ahoj, budu vám moc vděčnej za radu. Zjistil jsem, že na OI 1.6 74KW nemám zapojenou saharu klimatizace, prostě ten konektor co od ní vede se tam jen tak válí a nikam není připojenej. Proto vás chci požádat o radu, kde mám hledat ten protikus? Okdud vede? Díky moc, lunoš

Odkaz ke komentáři

Tak jsem vypátral, že k ventilátorům vedou konektor č.5 (ventilátor chladiče vody) a konektor č.6 (ventilátor chladiče klimatizece). Já ale v tom svazku mám pouze konektor č.5 . Jak je to možné?? On se nějak rozlišoval el.svazek pro vozy s klimou a bez?? Měl jsem za to že jsou totožné, pouze že vůz s klimou se pouze osadil těma klimaserepetičkama, ale že příprava tam pro to byla. Jak to tedy je? V mém autě je klima z fabriky, ale nikdy jsem ji neměl v provozu a právě teď když jsem jí chtěl dát do cajku, tak jsem zjistil, že to asi bylo zbořený, páč tam je chladičkovka pouze s jednim ventilátorem, tak jsem koupil chladičovku se dvěma vrtulema a ejhle, tu klimovou nemám kam zapojit. Prosím vás poraďte mi s tím, nebo mě už m.dne, díky :palec:

Odkaz ke komentáři

díky ti že ses ozval. Na jiném fóru mi to s tím relátkem taky už poradili, mělo by to být relátko č.13 (relé klimatizace) Je to tak?? Z toho relátka vytáhnu +, pak někde ukostřit? V té svorkovnici co vede od vrtule klimy jsou tři konektory, tak co s tím třetím?? Nebo stačej zapojit jen dva + a -?

Odkaz ke komentáři

já bych udělal svůj samostatnej obvod možná 2

začal bych tím že bych skusil jestli je ten ventilátor 2 rychlostní ty 3 kontakty v konektoru by tomu napovídali pokud ano tak první rychlost bych přes relé napojil hned jak pustíš klimu tj

jedno spínací relé to si dodáš svoje -číslo kontaktů relé napojit takto:

cívka relé kontakt č,85 - ukostřit

cívka relé kontakt č.86-plus 12V od sepnutýho relé kompresoru klimy na tom relé klimy by to měl bejt kontakt č.87 přes pojistkový pouzdro s 5A pojistkou -zjistíš měřením

silový kontakt relé č.30 plus 12V přímo s baterie přes pojistkový pouzdro s 20A pojistkou

silový kontakt relé č.87 plusový kontakt první tý menší rychlosti ventilátoru

společný minus ventilátoru -ukostřit

druhý spínací relé to si taky dodáš a zapojíš tu druhou větší rychlost-bych napojil na teplotní spínač co bejvá na chladiči akorát proměřit zda to spíná mínus či plus a dle toho to napojit na cívku relé : pokud mínus tak napojíš na kontakt cívky relé č.85 a na kontakt cívky relé č.86 přivedeš napětí po klíčku

pokud čidlo spíná plus 12V tak to přivedeš na kontakt cívky č.86 kontakt č.85 ukostříš

silový kontakt č.30 opět 12V s baterie přes pojistkový pouzdro s 20A pojistkou

silový kontakt č.87-plusový kontakt tý druhý větší rychlosti ventilátoru

funguje následovně vlezu do auta pustim klimu sepne první relé a točí ventilátor na první rychlost a po té co stoupne teplota a sepne první ventilátor tak sepne i druhá rychlost ventilátoru klimy

ještě mi napadá že bys ovládání cívky relé pro tu druhou rychlost nemusel tahat ze spínacího čidla teploty ale stačilo by si vytáhnout plus 12V přímo od toho prvního ventilátoru -kontakt cívky relé č.86 a kontakt cívky relé č.85 ukostříš -měl bys to jednoduší

nezapomen použít v tý silový části dráty patřičnýho průměru at se ti to zbytečně nehřeje :palec:

Upraveno uživatelem pavel71
Odkaz ke komentáři

až se večer vrátím skusim nakreslit schéma ještě mi napadá jestli když připojíš první rychlost jestli tu druhou lze jen dopřipojit a nebo jestli se ta první musí odpojit to nevim ale to si skus přímo na tom ventilátoru pokud by se musela ta první odpojovat tak dej vědět já ten návod poupravím :palec:

Odkaz ke komentáři

tak sem to vymyslel jednodušeji a s vypínáním tý první rychlosti budeš potřebovat jedno spínací a jedno přepínací relé,3 pojistková pouzdra náký kablíky a konektory

Obraz1569.jpg

takže by to mělo makat následovně po spuštění klimatizace se sepne první menší rychlost poté co teplota motoru dosáhne cca 100stupnů a sepne první ventilátor tak se odpojí pomalá rychlost druhého ventilátoru a spustí se naplno

Upraveno uživatelem pavel71
Odkaz ke komentáři

předem chci mockrát poděkovat pavlovi71 za jeho nápady :palec:

Ale nejdřív se s váma chci o něco podělit. Když jsem přijel domů, řek jsem si, že než začnu tahat novou kabeláž, mrknu se jak vůbec vypadá ten starej svazek, tak jsem začal odmotávat a odmotávat textilní pásku, kterou byl celej svazek obalenej, a ještě teď nemůžu věřit co se mi naskytlo za pohled.....no pokochejte se sami :lol:

 

svorkovnice k větráku chladiče vody

 

svorkovnice řídící jednotky větráků 4pin

 

druhá svorkovnice řj

 

kabeláž k pojistkám na baterce

 

řj 1

 

řj 1

 

.

 

Teď co s tím dál... jedná se o OCT1 1.6 74KW AKL, výbava GLXi, rok 1998. Pro mě by bylo nejjednodušší sehnat celej tenhle svazek z jinýho auta, a tim bych se zbavil těch prasáren co tam jsou. Proto se chci zeptat, mám možnost uštípnout si ten svazek z OCT1 1.6 rv01 s climatronickem. Bude možný to přepojit když já mám manuální klimu?? Dál se chci zeptat zda tahle řj klimy je ta, kterou bych tam měl mít? A k tomu jejímu stavu, bůhví jestli vůbec šlape, když je v takovom stavu, takže pro jistou koupit jinou?? díky za rady

post-5091-0-32395300-1377193920_thumb.jpg

post-5091-0-02892600-1377194000_thumb.jpg

post-5091-0-84717200-1377194085_thumb.jpg

post-5091-0-46049300-1377194130_thumb.jpg

post-5091-0-02873500-1377194179_thumb.jpg

post-5091-0-62429200-1377194243_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

mě to jako náká prasárna nepřipadá je to pospojovaný a je otázkou proč jestli je to origo nebo jestli jen někdo nenašel popraskaný či vyhnilý dráty osobně bych to přeizoloval a dopřipojil a neřešil zvláště pokud ten první větrák chodí jak má :palec:

k tomu ostatnímu to ti neporadím nemám žádnou skušenost a vidim to jen jako komplikaci :)

Odkaz ke komentáři

No to je další věc, podle mě ten první větrák je taky nějakej pochybnej:) sice jsem to za celý ty tři roky co ji mám ani jednou ,,neuvařil´´ ale musim přiznat, že za celou tu dobu jsem taky ani jednou neslyšel ba ani neviděl spustit větrák, a to s ní jezdim denně do rachoty :huh:

Odkaz ke komentáři

A věděl by někdo z vás, jakou má mít OCT1 1.6 74KW AKL, výbava GLXi, rok 1998 s manualní klimatizací řídící jednotku větráku?? Já tam mám 1J0 919 506 K, a na jiném fóru mi bylo řečeno, že tato jednotka je pro vozy s climatronicem. Záleží na tom nebo jí tam můžu nechat když mám manual? díky za radu

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...