Přejít na obsah
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic


Srovnejte ceny povinného ručení a ušetřete až 70%.


arnold424

predná náprava mláti po generálke

4 příspěvky k tomuto tématu Poslední odpověď

Doporučené příspěvky

začalo mi tiecť servoriadenie a preto som sa rozhodol urobiť generálku prednej nápravy skôr než som plánoval.

čo sa všetko menilo:
... nové (nie repas) servoriadenie spolu s tyčkami a čapmi riadenia [komplet TRW]
... nové ramená [Meyle] + nalisované nové zadné silentbloky (puky) z TT/Cupra [Lemforder]
... nové tehlice, náboje kolies, ložiská
... nové brzdové kotúče + doštičky
... repas predných brzdových strmeňov
... nové spodné (nosné) čapy [SWAG]
... nové pružiny + horné uloženia tlmiča (tlmiče z finančných dôvodov pôvodné) [uloženia tlmiča Ruville]
... nové tyčky stabilizátora (kosti) a nové uloženia stabilizátora [uloženia stabilizátora Monroe, kosti TRW]

takže dole bola celá nápravnica, proste komplet náprava demontovaná. pri spätnej montáži sa prísne dodržiavali predpísané momenty + otáčky

asi 400 km šlo všetko krásne, nádhera, pevná náprava, dobre to držalo stopu, nič nemlátilo.
potom som bol na STK a tam testovali vôle v náprave pomocou takých pohyblivých plôch na ktorých stáli kolesá. všelijak to triaslo autom. žiadne vôle nezistili
potom technik šiel s autom na valcovú brzdu, bol tam výškový prepad asi 15 cm, keď vošiel na brzdu tak auto riadne zatlačilo na čumák.
pred STK som medzi dorazom uloženia tlmiča a karosériou mal pár miliemtrovú škáru, po STK už som tam vedel strčiť celý prst:

doraz-tlmica.jpg.46951293a3bbf961d2964cdced49ff60.jpg

krátko po STK, asi 50 km, niečo začalo búchať pri prejazde nerovnosťami na ceste a auto celkovo už nejazdilo dobre. bolo dosť nestabilné
zistil som, že sa mi rozladil odklon kolies tak som posunul spodný čap úplne na kraj ku kolesu až k dorazu ramena.
teraz je odklon kolies viditeľne do tvaru písmena A (ciže negatívny odklon). auto je už na ceste omnoho kľudnejšie ale niečo občas buchne keď sú nerovnosti na ceste

výsledok z geometrie (uvádzam len prednú nápravu):
... zbiehavosť     Ľ   - 0,44          P   - 0,21
... odklon            Ľ  + 6,43          P  + 6,19

mechanik povedal, že zbiehavosť na ľavom kolese už nešlo dať bližšie k nule, že je zlé rameno alebo je zle namontované.
(ramená boli montované tak, aby sa diery na skrutky v silentblokoch presne kryli s dierami pre skrutky v nápravnici. moment je tam 70 Nm + 90°)
na pravom kolese upravil zbiehavosť na -0,21 aby auto až tak veľmi neťahalo doprava. odklon kolies povedal že sú to normálne hodnoty pre Octaviu.
potom kontroloval pevnosť čapov, silentblokov, horného uloženia tlmičov a všetko bez vôle. auto stále mierne ťahá doprava

tak čo sakra môže mlátiť? ten odklon je normálny? treba posunúť čap? je tam vôľa asi 4-5 milimetrov pre posúvanie čapu:

zarazka3.jpg.44e07ecff15e2175a21a9f2502b91763.jpg

mohlo sa horné uloženie na valcovej brzde zdeformovať? alebo si niečo zle sadlo? vôľa v ložiskách kolies nie je žiadna

// zabudol som dodať že pri brzdení v nízkej rýchlosti (napr. k semaforu) sa auto nakláňa zo strany na stranu. ale je pravda že silentbloky zadnej nápravy sú KO a zadok kus pláva

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ramena byla dotazena na zemi nebo ve vzduchu? A nepraskla pruzina? Protoze mam zkusenost, ze kdyz se meni pouze pruzina a jsou ,,mrtve" i tlumice, tak pruziny dlouho nevydrzi...

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

pružiny boli fungl nové. tlmiče boli odhadom v 1/2 životnosti. ramená boli doťahované vo vzduchu, lebo iná možnosť nebola

ALE, rátal som so sklonom ramena vzhľadom na cestu pri jazde a rameno bolo preto doťahované so sklonom cca.7° smerom nadol (k ceste).
ak tomu dobre rozumiem, ramená sa majú doťahovať na zemi len kvôli polohe silentblokov, teda aby guma nebola namáhaná a neroztrhla sa, nemýlim sa?
silentblok ramena bol Lemforder za 11 € tvrdý jak skala. pokiaľ som dobre pri vytočených kolesách videl, tak sa nevysunul ani z jedného ramena

ktorým smerom posúvať to ľavé rameno? smerom k motoru alebo ku kolesu? taký milimeter ku kolesu by pomohol?
ale kovové rúrky v silentblokoch sa už nebudú presne kryť s dierami v nápravnici, no to je fuk

tie odklony kolies sú podľa vás OK?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

OctaviaClub.cz

Již od roku 2003 přinášíme informace nejen pro majitele Octávií. Staňte se i vy členem OctaviaClubu a získejte členské výhody.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

Prostor pro reklamu

Zde může být i vaše reklama.

×

Důležitá informace

Používáním těchto stránek, souhlasíte s jejich Pravidla, používáním cookies na vašem zařízení pro správnou funkčnost této stránky (nastavit cookies si můžete zde, pokud tak neučiníte, bereme v potaz, že s jejich použitím souhlasíte, a politikou ochrany osobních údajů - Ochrana osobních údajů.