caryo Odesláno Srpen 28, 2011 Sdílet Odesláno Srpen 28, 2011 OI, motor AGR 1,9 TDI 66 kW. Zhruba po minutě až dvou stání na volnoběh mi slyšitelně cvakne nějaký ventil a roztočí se turbo - začne hvízdat. Pomůže klepnutí na pedál plynu, čímž se krátkodobě zvýší otáčky, následně klesnou a turbo utichne. Po chvíli se tohle opět opakuje. Kde mám hledat problém? Turbo, EGR, nebo N75? Motor bych řekl, že je jinak v dobrém stavu, má najeto 294 000 km, turbo je údajně dle předchozího majitele původní, oleje ubyde za 13 000 km zhruba 0,5 litru (od Max na měrce zhruba doprostřed). Jo a vlnovec výfuku mám necelý rok starý a houká stejně. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest banan Odesláno Březen 12, 2012 Sdílet Odesláno Březen 12, 2012 Mam stejný problém, poraďte někdo:-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest houmik Odesláno Březen 12, 2012 Sdílet Odesláno Březen 12, 2012 300.000 km uz je tak akorat na turbinu. Neukazuje neco spatnyho diagnostika? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
caryo Odesláno Březen 18, 2012 Autor Sdílet Odesláno Březen 18, 2012 Diagnostika v pořádku, ale ještě jsem s tím laboroval a ujistil se, že to píská při zavření / odpojení EGR ventilu. Jde to poznat kontrolou akčních členů, omezením funkce EGR Vagem i pouhým odpojením ovládací hadičky - vždycky je pak turbo slyšet okamžitě po nastartování i při volnoběhu. Když EGR funguje standartně, tj. zavře až po zhruba 2-3 minutách volnoběhu, je slyšet pískání až po této době. Podle mě je to způsobeno buď čipem, nevím kdo ho dělal, snad Cimbu před lety, ale nikdo už nezjistí, co je tam jak nastaveno. Druhá možnost je opotřebené turbo - což je možné vzhledem k najetým km, ale jelikož jinak funguje dobře, olej nemizí, moc pravděpodobné se mi to nezdá. Nejvíc pravděpodobná příčina je podle mě vykuchaný katalyzátor. Občas se o takovém jeho projevu píše, nevím jistě, jestli v mém autě je, nebo ne, ale jelikož je první díl výfuku kolem katu dost vařený, nedivil bych se jeho vykuchání... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
TDIfun Odesláno Březen 29, 2012 Sdílet Odesláno Březen 29, 2012 OI, motor AGR 1,9 TDI 66 kW. Zhruba po minutě až dvou stání na volnoběh mi slyšitelně cvakne nějaký ventil a roztočí se turbo - začne hvízdat. Pomůže klepnutí na pedál plynu, čímž se krátkodobě zvýší otáčky, následně klesnou a turbo utichne. Po chvíli se tohle opět opakuje. Kde mám hledat problém? Turbo, EGR, nebo N75? Motor bych řekl, že je jinak v dobrém stavu, má najeto 294 000 km, turbo je údajně dle předchozího majitele původní, oleje ubyde za 13 000 km zhruba 0,5 litru (od Max na měrce zhruba doprostřed). Jo a vlnovec výfuku mám necelý rok starý a houká stejně. Je to normalni, zavre se EGR a zvednou se tim padem otacky turba, dost casto ty turba piskaji pri zavrenem EGR... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
GreenLine Odesláno Září 27, 2012 Sdílet Odesláno Září 27, 2012 Dokud neztrácí výkon a nežere olej, neřešil bych to :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
JaZa Odesláno Říjen 6, 2013 Sdílet Odesláno Říjen 6, 2013 Zdravím!Mám Oktávii Combi I 1,9TDi z roku 2002,najeto 252 OOOkm a dělá to taky snad co pamatuju...Když stojí,tak chvíli normál a pak jak kdyby něco přeplo a začne být trochu slyšet TURBO..Takže to asi bude normální jev 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Bestdrak Odesláno Březen 28, 2014 Sdílet Odesláno Březen 28, 2014 Zdravím!Mám Oktávii Combi I 1,9TDi z roku 2002,najeto 252 OOOkm a dělá to taky snad co pamatuju...Když stojí,tak chvíli normál a pak jak kdyby něco přeplo a začne být trochu slyšet TURBO..Takže to asi bude normální jev Pánové - vykuchanej katík. Já ho vykuchal, a na volnoběh je slyšet pískání turba. Spotřeba stále stejná, jen to auto smrdí. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.